Jag tror ändå ni har haft otur. Visst den har pajat en gång för mig med (tror faktiskt en mördarsnigel smugit in bakvägen och brunnit upp), men sen dess har den gått i flera säsonger. Någon säsong blev det inte av att jag körde igång den alls, och det ångrade jag, för fan vad knott det blev till slut, outhärdligt.

Tänkte köra igång tidigt men tyvärr så är det svårt att få den att starta pga låg temperatur, tydligen behöver brännaren en omgivande temperatur på 10grader och då lär man få vänta. När startar ni upp eller har ni något värme knep ?

Ska ta hem en bil från usa och tänkte ta med en mm hem då. Vilken ska man köpa?
Executive och independent kostar runt 6-7000 i usa, är det nån nackdel att köpa den som går på 12v med sladd eller en på 110v, måste man köpa nån dyr omvandlare då?

Beställde min från USA för 4 år sedan och körde 2 första åren med ett bilbatteri och solcell. 110ah var batteriet och solceller köptes på jula för ca 500 kom ej ihåg modell. Ca 1ggr i veckan drog jag dit skarvsladd och laddade batteriet med en ctec laddare. Medan maskinen var igång.
Köpte sedan en org trafo som jag använder nu. Har förlängt sladden med 20m för att kunna placera den där den står idag.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.