Silver78
Silver78: Ser att högtalarna är på 8 ohm också. Det brukar ge en bättre ljudbild än om du skulle driva dom i 4 ohm. Du får däremot ut bättre kräm till högtalarna genom att göra så. Det är avvägning. Sen brukar billiga förstärkare inte gilla att man gör så så jag skulle nog hoppa det. Sen är dom ganska känsliga. 90 DB så paketet borde fungera men jag tror inte på att du kan vrida upp
12 svar · 5,1k läst
·
A
arvid53: Sett i reklamen att man kan kompletera med solpaneler och batteri. När sedan den laddade strömmen ej är tillräcklig så startar då ett elverk. Detta låter bra, som ett alternativ vid min sommarstuga. Då kan man tex. ha lite enklare belysning på i huset utan att elverket måste gå. Någon som vet vart man kollar sådan utrustning?
2 svar · 1,5k läst
·
Grizzlybjörnen123
Grizzlybjörnen123: En fundering, hubben till Yale doorman L3 kan man koppla den med en nätverkskabel?
4 svar · 4,3k läst
Buildgates
Buildgates: Man får räkna med att livslängden på en modern TV inte är speciellt hög. Eftersom det inte finns några krav på att de ska vara hållbara (jämfört med t.ex en bil), tillverkas de med allt fokus på funktion, design och strömförbrukning. Elektroniken är dessutom hårt integrerad med massvis av varianter beroende på tillverkningsår, modellbeteckning, revisionsläge etc. Detta gör det
18 svar · 13,6k läst
Guy Incognito
Guy Incognito: Det var ju bra att de ändå kan lösa det, men jag tycker att det är sjukt att de fortfarande inte fått ordning på sina system.
15 svar · 4,6k läst
lopec
lopec: Har du android så kan du plugga in lite vad du vill för blåtandsmottagare, sen ställa in på telefonen om den ska sköta bara musik eller musik och samtal. Vet inte om det går på iOs dock..
6 svar · 1,7k läst
alm82
alm82: Problemet blir ju ju att telefonen inte kan komma åt sin egen hotspot och därmed skrivaren. Men har man två telefoner så
12 svar · 1,5k läst
L
lumme: Stannade till för att se vad det kostade med ett skärmskydd på min nya Iphone 12 pro och förklarade samtidigt att jag inte har ngn bra erfarenhet a det märke de använder sig av pga luftbubblor. Säljaren sa att han gör flera hundra skärmskydd varje vecka och att han kan sin sak så jag köpte. 5-6 dagar senare börjar det släppa i kanterna så jag gick tillbaks och reklamerade det varvid
7 svar · 9,2k läst
blackarrow
blackarrow: [citat] Skapa gärna en egen tråd och beskriv dina förutsättningar och behov, så får du säkert massor av tips.
68 svar · 64,7k läst
·
M
Mike N: [bild] Någon som köpt Biltemas minsta avfuktare 84-0022 som vet om det är meningen av fläkten ska gå hela tiden även när den nått inställd fukthalt på t.ex 55%? Detta i autoläge. Mina andra avfuktare stannar helt när de nått inställt värde men denna fortsätter att gå trots att displayen visar ett lägre värde än inställt. Åtminstone fläkten går men det är möjligt att
0 svar · 7,1k läst
·
Fairlane
Fairlane: [citat] Tackar, tackar. Det låter ju precis så enkelt som jag vill ha det.
27 svar · 5,1k läst
prototypen
prototypen: Vad blir det för utrymme kvar om du isolerar invändigt? Container är väl 2,6 m utvändigt och då blir det lite kvar att meka bil..... Ställ container på cellplast och isolera med PU skum utvändigt. I containern behöver du nog en avfuktare. Prata telefon kan bli knepigt med stängd dörr. Vad har nätavgiften med containern att göra? Protte
4 svar · 5,7k läst
A
Anders_Nilsson: [citat] Nej det som står vid ”Garanti” betyder ”ett år” så detta är troligen en kvalitetsprodukt.
27 svar · 5,1k läst
·
N
NyAnvändare: Hej Har köpt en Boxer garageportöppnare från Bauhaus med den kanske mest otydliga manualen jag någonsin stött på. Youtube videon som finns tillgänglig hjälper en del men har fastnat i skedet där man skall fästa fästen på garageporten och väggen ovanför garaget. Enligt beskrivningen och Bauhaus skall allt som behövs följa med i paketet, men antalet skruvar i beskrivningen stämmer
0 svar · 1,6k läst
Höghus
Höghus: [citat] Nu sade du ju inte nåt om budget... Kanske 10st sådana här https://www.trotec24.se/maskiner/luftavfuktning/luftavfuktare-ttk-e-s-serie/peltier-luftavfuktare-ttp-5-e.html :D Annars kan ju en vanlig värmepump vara ett alternativ. Funkar som avfuktare åxå. /Höghus
5 svar · 2,4k läst
F
Fluffy: [citat] hej Hur fick du bort handtagen?
1 svar · 5,2k läst
J
jonko: [citat] Japp det funkar utmärkt, du kan också lösa det med en dim-01 och en WPH-01 om du hellre vill det.
1 svar · 4,0k läst
Höghus
Höghus: Min Oregon regnmätare slutade funka för ett tag sedan. Det sitter en reed-switch inne i den som gått sönder. Det är alltså en strömbrytare som påverkas av en extern magnet. En ny från Kjell fixade den. https://www.kjell.com/se/produkter/hem-fritid/larm-sakerhet/larmsystem/detektorer-sensorer-ovriga-tillbehor/reed-switch-14-mm-p50677 Det kanske sitter något liknande i din maskin? /Höghus
5 svar · 1,5k läst
E
etompau: Ta en bild på den öppnade fjärrkontrollen. Det går ibland att höra signalerna från en radiobaserad fjärrkontroll om den hålls nära en gammal pc-högtalare med inbyggd förstärkare. Radiosignalerna plockas upp av den oskärmade förstärkaren i högtalaren och kan höras som ett knattrande ljud.
7 svar · 4,0k läst
·
J
Jazman: Nya idéer är alltid bra, får fundera på detta ett varv till. Tack för svaren
6 svar · 1,5k läst
·
S
Sarcla: Vi har ett ca 10 år gammalt markissystem som styrs med somfykontroller. Vi har nu kopplat bort en av markiserna och satt den på en annan del av huset. Fjärkontrollen till den markisen är också spårlöstförsvunnen. Vi har en lika dan kontroll till en annan markis (se bild). Kan jag koppla den kontrollen jag har kvar till den andra markisen vi flyttat och hur gör jag för att programera om
0 svar · 3,2k läst
·
J
johnny ershagen: [citat] [citat] Jag är helt säker på att markis motorn fungerade innan.Jag har läst om en annan person på Byggahus som hade samma problem.Nu kan jag inte hitta det.Det verkar som att radio signalen inte går fram.Men eftersom alla lamporna fungerar vill jag inte köpa ny fjärrkontroll.
2 svar · 2,0k läst
D
Daniel 109: Går att ansluta nollan där. Men det gör man inte. Tre faser och skyddsjord bara.
6 svar · 2,2k läst
·
E
Ellberg: Kabeln har säkert glömts bort att bli urkopplad om du fortfarande har utbudet. Och ja det är i drift och finns både analog och digital signal i nätet. nu är det dock Telenor som äger och driver canal digitalas gamla nät, fd SOL sweden online.
3 svar · 1,5k läst
J
Jocke Best: Brukar funka att installera via bluetooth med. Åtminstone ver 1 körde med det tror jag.
7 svar · 1,2k läst
jasi288
jasi288: Nån som fått sparande av videos/bilder att automatiskt överföras till ett gratis moln(cloud), typ droppbox, från någon fri mjukvara?
0 svar · 622 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [bild] 2060 super är ett mid tier kort men kostar som ett high end kort. Det börjar bli lite galet.
53 svar · 6,7k läst
·
Ulltand
Ulltand: Hej, Vi överväger en Cindy till sommarstället och det får ju bra omdömen på nätet. En skillnad mot Cidrellatolatterna är att Separett tar luften från omgivningen och att ersättningsluften tas in i rummet via en ventil.. Det skulle kunna betyda att det blir kallt i på toan vid låga utetemperaturer. Någon här med praktisk erfarenhet av detta och toan i största allmänhet?
0 svar · 1,4k läst
L
lubbe75: Uppdatering av läget. Jag testade att välja kanalen SVT1 HD och sen "manual scan", gjorde inga ändringar, och sen "search". Direkt hoppade kanalen igång, lika perfekt som SD-kanalerna. SVT2 HD fungerar också lika bra nu. TV4 HD klagar på att jag inte har någon CI-modul, så den är väl inte "gratis" då antar jag. Mårkligt! Någon bugg i mjukvaran som löste sig i och med att jag sökte
7 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.