Teknik
kioskdavid: https://www.proffsmagasinet.se/tradgard-fritid/larm-sakerhet/dorrklockor/honeywell-home-facet-d107-dorrklocka-2817430?channable=00a9e8736b75003238313734333022&VAT=1&gclid=CjwKCAiA_6yfBhBNEiwAkmXy5wGnhVtYeKriDK0TEtHEPRf2WJEQGAIHMxpah1AfJJ9DugXgF0awYRoCtgcQAvD_BwE Både denna Frideland i föregående post kan ju drivas med batteri. Det är ju mer av typen ding dong. Din är ju mer av typen
useless: Om jag förstår manualen rätt så slår man på "Range extender" i en Shelly (som har kontakt med ditt Wifi-nät). Då skapas en accesspunkt i den shellyn som andra shellys (som är för långt bort för att få bra kontakt med ditt WiFi-nät) kopplar upp sig mot. Den Shelly som är "Range extender" blir proxy mot de avlägset placerade shellyna så dom blir åtkomliga på olika portar via
A-Man_08: Låter nästan som något fastnat i skrivaren. Prova med endast 1-2 ark i i arkmataren eller mata igenom ett papper manuellt om det går.
tomasfr: Om man vill ha en TV som visserligen är "smart" men där det inte behöver märkas kan jag rekommendera LG. Jag använder min som en dum skärm till min Apple TV och jag behöver aldrig se några menyer eller sådant skräp på TVn. Fjärrkontrollen till TVn ligger ständigt i skåpet eftersom den aldrig behövs. Och självklart ansluter jag inte TVn till Internet eftersom jag inte vill att den
udihow: [citat] Tackar så mycket för informationen. Ja de två röda går till en säkringshållare, hade inte den typen av säkring som satt där från början. Säkringen är hel. Jag följde banorna från lysdioden och de slutar i en integrerad krets på undersidan, CD4069UBC. Bifogar här några foton på helheten. De långa benen på dioderna är fullt medvetet gjort, men säkert onödigt. Ska
snuttjulle: Och tänk på att detta helt säkert är något föreningen ansvarar för vilket gör att OM nått skulle börja strula i framtiden kommer de säkert peka på ditt byte och säga att detta är felet de ser. Tysta en ringsignal brukar gå med en tape på rätt ställe.
useless: Valfri markvärmepump med en eller flera fläktkonvektorer.
Talisman: Nu har jag googlat lite mer, och tipset om mobil hotspot känns högintressant. Särskilt som mamma äger 2 mobiler, vilket tydligen är ett måste. Från Roborocks supportforum: "The robot could connect to a hotspot from a smartphone. To connect to a hotspot, you need 2 smart phones (A and B). 1. Enable phone A's hotspot in phone's setting and create a name and password of hotspot. 2. Use phone
Knight: [citat] De där är precis som reolink. Läs på vilken kamera du vill ha och upplösning. Jag skulle satsa på ett välkänt märke
AndersS: Kör Thunderbird i en av maskinerna. Vid bifogade filer har jag fått problemen, Är när de ska hanteras i mobil så skrivs filnamnet om med ersättningstecken och filtyp försvinner, vilket inte händer till datorklienter. Och det har varit både till Android och Applemobiler. Liknar problem när program inte klarar alla tecken utan blir massa andra ersättningstecken med t.ex. %. Men inga
Klass0n: Japp, men inte gratis när man ska ha 10 batterier Ärligt talat så är fönstehandtag med batterier inget jag rekommenderar, men det är nog en egen tråd!
nino: Testade att formatera och kontrollera original usbt och det verkar fungera som det ska, iaf i Windows. Hur som helst så var det ju skönt att routern inte var trasig. Tack för hjälpen alla och hoppas att någon som får liknande problem hittar hit och kan fixa sin
INTP: Batterierna bör vara kopplade i serie så exakt samma ström tas ur samtliga batterier, därmed måste det handla om ojämn kapacitet på batterierna. Sedan kan det hända att skillnaden är mindre än det verkar, spänningen på ett obelastat(?) batteri av den typen säger ganska lite om hur mycket ork det finns kvar i det.
Redjacket: [citat] En kille som har liknande problem, löste det med följande produkt: Använder man detta relä satt i läge C så löser det problemet. Multifunction Timing Relay - Macromatic TE-8816U - Prevent Well Running Dry (finns några olika varianter av denna krets beroende på startström på pump) Spola fram till 18:03 (I början av videon beskriver han sitt pumpproblem)
MathiasS: [citat] Har man betongvägg blir ju projektet lite omständigare. Då får man använda en spårfräs istället och sedan spackla osv, så då kanske man får acceptera en kanal om man inte är väldigt motiverad.....:)
Bjor: Finns det någo trådlös brytare till smartthings som det är mer än en knapp på. Har provat med 8 knappar ZRC-90 som inte hittades av hubben. Det enda jag har lyckats med är en SONOFF Trådlös knapp Har en Aeotec Smart Home Hub. Eller kan en sådan här fungera? Står att den fungerar med Hue Bridge, lika som det står på hubben. Måste jag ha en Hue Bridge och koppls ihop dom på något
fiskbuggaren: Efter att ha importerat ip-interfacet i nya projektet är jag tillbaka på ruta 0 igen, men bara ett kortare tag. Den har nämligen 1.1.0. Däremot har den ytterligare fem adresser stigande i luckor, vilket är väldigt spännande för då krockar de nämligen med 1.1.7 och det är ju ett stort ajabaja. Jag valde 1.1.7 för att den såg ledig ut men dessa ytterligare adresser på ip-gränssnittet
erist497: Jag har en Netatmo Smart Thermostat över och tycker att det skulle vara kul att styra mitt golvvärmesystem med den. Vi har golvvärme på entréplan med golvvärmefördelare och rumsreglerare från LK Systems (ICS.2), samt vattenburna radiatorer på övervåningen (också styrda med smarta termostater från Netatmo). Har någon här erfarenhet av att koppla in Netatmos relä på LK ICS.2? Eller
LoweW: Definitivt inte det mest prisvärda men jag köpte en ”Aeotec - Heavy Duty Switch” som nu sitter mellan säkerhetsbrytaren och VVB. Vi är två vuxna i hushållet utan badkar med en Metro Therm VVB på ~110l med matning från en fas. Den får prisinfo från Tibber så just nu är den inställd på att vara igång de 10 billigaste timmarna på dygnet. Tanken är att sänka med 1h per vecka
Mats: [citat] Ser så ut. Om det är relevant så kolla att den är fläktlös. Priser är väldigt styrda av tillgång och efterfrågan och iom komponentbrister så kan vissa priser bli konstiga. Jag tror den jag länkade till låg under 500 i våras. Jag har inte detaljkollat alla specar men jag tror att det är samma switch men med mer POE på den du hittade
etompau: Sätt en lämplig styrenheten, wiffi-baserad, låt den styra en kontaktor som slår på/av spänning till beredaren.
Ronhja: [citat] Tack för snabbt svar, leverantören föreslår ny motor och styrenhet till mig, 7900kr. Jag gissar att det är någon givare eller liknande som är felet. Försöker hitta alternativa lösningar, bla en helt vanlig garageportsöppnare från Jula…
NoOne2k: Jag har kopplat den till en inverter. Tror jag har en 12v DC som jag har anslutit den till. Helt rätt, maximalt fyra tempsensorer kan kopplas till den.
David Wallin: [citat] Jag kan också rekommendera dem. Billiga och bra! Men bara om man också köper Aqaras hub. Körde ett antal Aqara tempsensorer direkt i Homeassistant via Conbee-USB och då hade jag problem med att en sensor tappade kontakten då och då och behövde paras om. Men sedan jag köpte originalhubben har jag inte haft några problem alls.
Christoffer: Någon som installerat detta lås i liggande montering? Fungerar magnetfunktionen då? Jag har en låshasp ovanför cylindern som jag inte kan ta bort.
David Wallin: [citat] Ja det kunde ju vara en tanke. Jag skulle gärna vilja ha mina bilder även som filer någonstans. Som det är nu finns de bara i Google foto. Förmodligen helt säkert där, men en gammal hederlig backup på dem vore trevligt.
Chonguis: [citat] Så här ser maskinen ut. Säljaren påstår att den är nästan 2 år gammal. Som nämnt i en kommentar så behö [citat] Ok då backar jag på den maskinen. Tack alla för hjälpen !