13 953 läst ·
20 svar
14k läst
20 svar
Hur blocka YouTube på smart-TV?
Jag kanske inte riktigt fattar men CC4 fungerar och agerar som en smart-tv och har en medföljande fjärrkontroll. Dock är den fjärrkontroll som med följer inte lika bra som den man installerar på telefonen.Z ZipLock skrev:
Enda nackdelen som jag hittat är att jag måste se lokalvädret i Stockholm samt att jag inte får till textning på svenska program(börjar att bli lite döv).
/LOB
Förutom Pi-hole, så kan man även köra Adguard. Jag har Adguard som ett addon i Home Assistant. Kan slå på eller av Youtube och andra tjänster med en app i mobilen...På köpet kan man styra hela hemmet också 
Adguard finns även fristående. En fördel är att alla annonser även försvinner från webbsidor och Youtube för alla enheter som ansluter till nätverket. Bara att ställa en avdankad pc nånstans och låta den agera DNS.
https://adguard.com/en/welcome.html
Adguard finns även fristående. En fördel är att alla annonser även försvinner från webbsidor och Youtube för alla enheter som ansluter till nätverket. Bara att ställa en avdankad pc nånstans och låta den agera DNS.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://adguard.com/en/welcome.html
Detta är nått som funkar i teroin, meeeen...T toolman77 skrev:Släng youtube kids (som är skräp på riktigt. vuxna som leker med leksaker i förtäckta annonser)och utbilda barnet i hur youtube fungerar och att det alltid är ok att komma och fråga om det är något konstigt som dyker upp. Är hon gammal nog att söka kommer hon hitta allt möjligt ändå, bättre att göra det när du är i närheten än på någon kompis mobil
Kan du ha en separat youtube inloggning/profil för barnet kan du ju också kolla på historiken.
I youtube är man typ alltid två klick bort från nått olämpligt. Jag har en chromecast med Google tv och där kan man inte ta bort youtube appen, vilket lett till att mina äldre barn jämt tittar där istället för i sina begränsade telefoner. De kan sitta i timmar och kolla när Youtubers spelar roblux/fortnite
Klicka här för att svara