Troligtvis dålig fart i ditt wifi i routern. Har för mig att jag kommer upp i 50 om jag byter till 5Ghz nätet från routern och ca 30 om jag kör på 2,4Ghz via mobilen.
Men kör jag trådat via routern(till datorn) kommer jag upp i 100 som jag betalar för.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
För många okända faktorer fortfarande.

Vad är det för mobil, klarar den högre wifi hastigheter? Om du testar med dator med kabel så tidigt du kan komma åt på inkommande internet, är datorn modern nog för att ha Gb koppling så att det inte begränsas där med?

Jämförelser med vad andra har säger inget om dina resultat med det vi vet nu. Ta tex inlägget ovan, 30 och 50 vad? Jag får ca 50 ner och 65 upp via mobilen men då MB (Mb / 10 med hänsyn till overhead i protokollen) så slumpmässiga jämförelser haltar rejält.

Skärmdump av internethastighetstest visar nedladdning 525 Mbps, uppladdning 654 Mbps, låg ping och jitter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att ha så lågt även på wifi är fel.
Jag har 100/10 fiber och landar oftast på 80-90 med min mobil.
Då har jag en router som bara kostade ett par hundra.

R
Mugmaz Mugmaz skrev:
Att ha så lågt även på wifi är fel.
Jag har 100/10 fiber och landar oftast på 80-90 med min mobil.
Då har jag en router som bara kostade ett par hundra.
Nej, det är inte säkert att det är "fel". Om TS har många grannar som också använder WiFi så är det inte säkert att det går att få ut mer hastighet. Det är helt enkelt så trådlösa tekniker fungerar.

Hemma har jag rätt tyst i luften och får ut ett par hundra Mbit/s via WiFi. Tar jag med mig exakt samma utrustning till kontoret så får jag ibland inte mer än 10-20Mbit/s eftersom jag där har ca 40-50 andra nätverk inom "hörhåll".

Det är därför de som är insatta i problematiken alltid rekommenderar att man säkrar upp saker med kabel där stabil hastighet behövs. Exempelvis fiber istället för mobildata.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Gammal mobil?
VPN igång på mobilen?
Ansluten till 2,4?

Kan vara många anledningar till att du får 37 Mbit. De flesta kan du fixa själv.

Om du vill felsöka din bredbandsuppkoppling så koppla in en dator med nätverkskabel och börja där.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.