Är inte 37Mbit/s nedladdning dåligt när man har fiber
 
E
H Hymas7 skrev:
Är inte 37Mbit/s nedladdning dåligt när man har fiber
Du har väl inte fibern kopplad in i datorn?
Vad har du för flask halsar och vad har servern för begränsning?

Är du säker på det står Mbit och INTE MiB eller MB?
Är det senare kan du Gånger med 8 för det första.
 
Redigerat:
H Hymas7 skrev:
Är inte 37Mbit/s nedladdning dåligt när man har fiber
Beror på vilket abbonemang du har.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
H Hymas7 skrev:
Är inte 37Mbit/s nedladdning dåligt när man har fiber
37 Mbit/s låter som en ganska vanlig (men inte så bra) hastighet att landa på via Wifi. Men, som redan nämnts, frågan är vilken hastighet abbonemanget är på.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
H Hymas7 skrev:
Är inte 37Mbit/s nedladdning dåligt när man har fiber
Som svar på frågan då, beror på …
Vad skall du få enligt abonnemanget?

Det låter i vilket fall som helst lite men beror på var och hur du mäter, var du har flaskhalsen som inte behöver vara fibern i sig.
 
E El-Löken66 skrev:
Du har väl inte fibern kopplad in i datorn?
Vad har du för flask halsar och vad har servern för begränsning?

Är du säker på det står Mbit och INTE MiB eller MB?
Är det senare kan du Gånger med 8 för det första.
E El-Löken66 skrev:
Du har väl inte fibern kopplad in i datorn?
Vad har du för flask halsar och vad har servern för begränsning?

Är du säker på det står Mbit och INTE MiB eller MB?
Är det senare kan du Gånger med 8 för det första.
E El-Löken66 skrev:
Du har väl inte fibern kopplad in i datorn?
Vad har du för flask halsar och vad har servern för begränsning?

Är du säker på det står Mbit och INTE MiB eller MB?
Är det senare kan du Gånger med 8 för det första.
E El-Löken66 skrev:
Du har väl inte fibern kopplad in i datorn?
Vad har du för flask halsar och vad har servern för begränsning?

Är du säker på det står Mbit och INTE MiB eller MB?
Är det senare kan du Gånger med 8 för det första.
När jag testar med hjälp av Bredbandskollen på min mobil och står en bit från routern får jag fram 33 Mbit/s (mega bit per sekund) i nedladdning.
E El-Löken66 skrev:
Du har väl inte fibern kopplad in i datorn?
Vad har du för flask halsar och vad har servern för begränsning?

Är du säker på det står Mbit och INTE MiB eller MB?
Är det senare kan du Gånger med 8 för det första.
 
E
H Hymas7 skrev:
När jag testar med hjälp av Bredbandskollen på min mobil och står en bit från routern får jag fram 33 Mbit/s (mega bit per sekund) i nedladdning.
Testa med en dator kopplad direkt där fiber går in.
Men det du beskriver är samma jag får direkt i mobil från 5G inge fär.

Vad får du upp? Vad har du för router och mobil?
 
TeroM TeroM skrev:
Som svar på frågan då, beror på …
Vad skall du få enligt abonnemanget?

Det låter i vilket fall som helst lite men beror på var och hur du mäter, var du har flaskhalsen som inte behöver vara fibern i sig.
Ska kolla upp abonnemanget. Jag fick fram värdet 33Mbit/s när jag använde Bredbandskollen på min mobil och stod en bit från routern
 
Och du har kollat så att det går över din wifi och inte via mobilnätet?
 
A AndersS skrev:
Och du har kollat så att det går över din wifi och inte via mobilnätet?
Ja. Jag stängde av mobilnätet när jag kollade wifi
 
Ett allmänt tips innan mätning med telefon. Se till att stänga alla öppna appar.
Prova också gärna med flera appar, tex Bredbandskollen/speedtest/wifiman.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
H Hymas7 skrev:
Ja. Jag stängde av mobilnätet när jag kollade wifi
Hur bor du, i villa eller lägenhet?
Vilken typ av abonnemang, operatör, etc.
 
Jag har rensat lite i tråden. Håll er till det som frågas.

/moderator
 
  • Gilla
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Det är väl snarare ditt WiFi än ditt bredband via fiber du testat.

som tipsats om redan, koppla en dator trådat till routern och mät.
 
  • Gilla
Hymas7
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.