fubar
fubar: [citat] Vi hade problemet att högtalarna valde en AP för långt bort och fick dålig signal. Sänkte RSSI (?), så de tvingades ta en AP närmare och med bättre signal.
19 svar · 5,2k läst
·
E
etompau: Någon form av fjärrstyrningsutrustning för att aktivera värme/belysning el. dyl. på distans skulle jag gissa på.
1 svar · 1,3k läst
·
Carl_Elvis
Carl_Elvis: Har någon erfarenhet av denna portabla AC? Finns till vad som verkar vara väldigt bra pris på Amazon just nu, ca 1800 jämfört med andra sajter som ligger på över 3000. Min särbo behöver en AC till sin lägenhet om 40 kvadrat, men sovrummet (ca 12 kvm) behöver inte komma ner riktigt så svalt. Hon har mycket fönster och sol från lunch till solnedgång, så det blir galet varmt på
0 svar · 1,2k läst
HarryDynamitA
HarryDynamitA: [citat] Nu har jag bytt lås och börjat om, nyckelbrickor registrerade men samma nätverksfel och även en uppdatering som den inte instalerar. Har bytt till endast 2.4Ghz wifi, och det är bra täckning men appen kopplar ändå inte upp sig
1 svar · 3,0k läst
snuttjulle
snuttjulle: Finns många datahallar där den enda infrastruktur för fiber är fiberrännor över skåpen som man sedan får lägga fibern i. Är det då en stor hall så blir det lätt 30m patchar.
56 svar · 10,9k läst
·
M
-MH-: Verkar som den här tråden hamnat på förstsidan, det kommer in massa konstiga kommentarer hela tiden... :thinking:
29 svar · 3,5k läst
·
S
SM4UKE: Den "elektriskt styrda ventilen" är förmodligen tändsäkringen. Kommer det någon gas när du trycker på knappen för tändsäkringen? Knappen förbikopplar tändsäkringen mekaniskt och då ska det komma gas. Det händer att tändsäkringen slutar fungera, oftast beror det på att sensorn är trasig och den går att byta ut. Ett tecken på att sensorn är trasig är att det går att tända
1 svar · 7,7k läst
·
Veronica.
Veronica.: Det är liksom ett klassiskt uttryck, för att undvika strömspikar. Finns några fler länder än Sverige för deras marknad.
4 svar · 2,4k läst
D
danoleena: [citat] Fixat!
9 svar · 4,8k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Jag har kopplat ur flera gånger för att debugga routrar, fiber konverter och grejer.
10 svar · 2,5k läst
·
nino
nino: Cykeln är helt ny så det bör ju bara vara en justeringsmiss
50 svar · 8,5k läst
·
C
cazet: En baby monitor kanske
2 svar · 952 läst
R
Rolle85: Tack alla det stämde, tack alla!
5 svar · 1,4k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: Det blev en Marshall Tufton, och jag är nöjd. Men! Varför står det så här i instruktionsboken? "VARNING: KOPPLA ALLTID UR NÄTKABELN UR VÄGGUTTAGET INNAN DU KOPPLAR BORT DEN FRÅN HÖGTALAREN." Spelar det någon roll, kan den pajja? Till saken hör att högtalaren står perfekt i ett hål/hylla i väggen med ett eluttag bakom, så det är väldigt osmidigt att dra ur kontakten i väggen
80 svar · 15,5k läst
·
J
Jocke Best: [citat] Japp min gjorde det.
9 svar · 4,7k läst
K
Anonymiserad 217177: [citat] (Svårt oviktigt, men) jag var tvungen att kolla lite snabbt. 110 MB i snitt, för alpine och net ligger våra images på. (För stort, ja, men inte katastrof). Det går att banta redan idag om man väljer en ren alpine. (Sorry igen, onödig post)
48 svar · 4,2k läst
H
Håbbe01: BMS kopplas till varje cell och skyddar den mot över, under spänning, och i vissa versioner också balanserar cellerna, så den jobbar helt oberoende.
1 svar · 899 läst
·
P
Pucco: Samsung Q80B har "Local dimming" som innebär att backlighten är uppdelat i 48 fält som man styr ljusstyrkan på för att öka den upplevda kontrasten. På mörka partier minskar man styrkan på backlighten och i ljusa partier ökar man backlightens styrka. Tyvärr får man lite konstiga fenomen i skarvarna mellan ljust och mörkt på bilden. Om man får en kraftig kontrast mitt på en av de 48
2 svar · 1,5k läst
J
joni: Hej Kan man låsa en enhet till en specifik åtkomstpunkt i Google Mesh nätverk?
0 svar · 927 läst
Violina
Violina: Orbitalsvets Som @cpalm säger är detta en automatisk tig-svets variant
3 svar · 1,1k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Supra har en HDMI kabel man kan dra i 20mm VP-rör använde den i min lägenhet för att dra HDMI till projektorn
14 svar · 4,0k läst
·
nino
nino: Nu har jag haft bra uppkoppling sen jag skrev sist så troligen hade hg ställt nåt ivägen
19 svar · 2,1k läst
glasspinnen
glasspinnen: Först appen: 1. Installera om appen på telefonen 2. Logga in 3. Fabriksåterställ låset i appen Sedan låset: 1. Ta ut ett batteri 2. Tryck in knappen på låset för fabriksåterställning, samtidigt som du sätter tillbaka batteriet ( håll i 3 sekunder ) 3. Nu ska låset vara återställt
3 svar · 2,1k läst
blackarrow
blackarrow: Direktronik har nätverksprylar i industrikvalité. https://www.direktronik.se/direktronik/natverk/lan-lokalt-natverk/switchar-industriellt/ Lite dyrare men klarar 1Gbit/s. :rolleyes: [bild]
13 svar · 1,8k läst
·
N
Nyalund: Har precis köpt en Roborock S7 och har insett att tunna fransmattor och den inte kommer överens spec bra ☹️. Jag kommer ta bort den typen av mattor när det är dags för att dammsuga. Tjockare/tyngre mattor är inget problem.
3 svar · 8,2k läst
E
Ecis: Jag har samma erfarenhet men det är modellen tidigare V30. En soundbar ARC som jag har till en annan TV ger inte samma effekt.
10 svar · 3,2k läst
·
S
sturnus: SketchUp plus Profile Builder
2 svar · 1,5k läst
ullberg
ullberg: Nu har äntiligen G4 pro kommit in i lager igen och landat hemma hos mig. Någon som vet om man måste ha den lilla svarta boxen [bild] (som utgör länken till en klassisk chime som jag inte har) med i kretsen enligt detta schema [bild] Eller om det är ok att koppla G4 direkt till trafon? Har lite dåligt med plats och skulle vilja skippa den… Hade ursprungligen tänkt köra med USB matning
29 svar · 13,6k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Det går fint att streama Boxers utbud också om man gillar det bättre.
20 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.