M
Mats: borde funka om systemen i övrigt jobbar på samma sätt
8 svar · 10,2k läst
Jesca_j
Jesca_j: Jag har dragit dubbla Cat5E i vanliga VP16 i 20meterslängder i vårt hus med glasfiberlina utan att smörja, så kör på med en sådan det kommer att funka! Att tänka på är ju att du försöker räta ut vecken på kabeln innan du drar in den i röret så går det mycket lättare att dra.
4 svar · 8,1k läst
bumpaberra
bumpaberra: Jag kommer köra stadsnät med fiber in i kåken och dubbla datautag överallt. Dock kommer det var draget en kopparkabel till centralen utifall...
5 svar · 3,8k läst
E
el_richard: [citat] Har du skorsten i huset? du kanske kan nyttja dom befintliga ventilations kanalerna till att dra kabel i.
6 svar · 4,3k läst
E
el_richard: www.kjell.com
1 svar · 4,3k läst
F
frohike: Svar på din fråga. så är det alternativ 2 du ska göra isåfall.. Alternativ 1 handlar om hur många dagar mellan varje testsändning och sånt. Sen till sekvens 702. Sitter å tittar lite i manual version 3.2c för 1.3 och högre. Finns inte ens med. Option 4 är blankad. Men visst prova att ändra och se om du får någon framgång.
7 svar · 4,6k läst
Baron
Baron: Varför antenn förstärkare?? Har ni långt till masten? Jag har hus med 5 lägenheter. Har ingen antenn förstärkare. Jag har inte heller seriekopplat kablarna utan bara kört med en fördelare på varje våning. Har inte haft några bekymmer alls. Men en kille som var insatt i det hela som var å kollade innan jag drog in det rekomenderade att man skulle seriekoppla alla uttag, alltså in ut
2 svar · 3,1k läst
M
Mats: Tre funkar bättre än så länge enligt våra erfarenheter. Det som funkar absolut bäst (dock inte lika snabbt) är NMT. Tecknar man ADSL först och sen säger upp teleabbet gäller det att se till att ADSL leverantören hyr hela linjen. Risken annars är att den kabeln markeras som ledig i registren och sen används till en annan kund.
14 svar · 3,8k läst
G
gluecifer: Köp en vanlig switch som du kopplar in i kabeln från routern i hallen. Har du en skapligt modern skrivare så har den tp anslutning och du sätter den i switchen så kan alla datorer använda den. En del skrivare kör ju trådlöst så då är det löst redan idag.
5 svar · 4,3k läst
B
Bergling: [citat] Lite sent, men ja, jag har mitt gamla nummer kvar. Det var dessutom nåt specialerbjudande, så porteringen kostade ingenting. Angående QoS, så hade jag ip-telefonidosan kopplad via en separat router när jag hade BBB. Det enda problemet jag haft har varit att jag fick starta om routern några gånger. Nu när jag flyttat in i huset så skall jag fixa en separat dator som router, så
13 svar · 5,1k läst
B
bjogul: Jag har nu fixat montering också. Det fick bli i taket. Köpte ett väggfäste för liten platt-tv på biltema (49 kr) för att klara det. Känns stabilt även om fästet förstås är avsett för väggmontering. Ett himla pill var det för övrigt att få in en bult från insidan, men det gick. Förresten blev det en Soundbridge för att sköta musiken. En alldeles strålande liten manick till
7 svar · 4,2k läst
D
dalle: Vi har en liknande lösning och signalen är mycket bra för att vara analog (bättre än när vi hade antenn på taket), men det inte lika bra som digital-TV. Om det ändå blir hyfsad bild på en "platt-TV" beror mycket på motagaren i just den modellen. Generellt kan man dock säga att en ny stor TV (HD ready eller full HD) behöver digital-TV för att man inte ska störa sig på bilden. Jag
1 svar · 4,1k läst
S
shootking: Okej, tack! Nu har jag lärt mig ännu mera! Visst är det fantastiskt att man kan få svar på allt? /Jens
2 svar · 3,0k läst
J
Johannor: Perfekt! Då sätter jag igång. Tack så mycket!
2 svar · 2,3k läst
·
Byggherre
Byggherre: OK, då blir det bra med en box vid varje tv. Ska tänka på om jag behöver fler uttag. När det gäller telefon så kör jag trådlöst kopplat i skåpet. Tack för tipsen!
5 svar · 3,6k läst
it-snubben
it-snubben: Precis Om du har möjlighet att dra dubbla kablar, så ska du se till att sätta dubbeluttag där det är praktiskt möjligt. Sedan är det tankeplanering som gäller. Börja med de ställen du vet att du vill ha uttag. Inkludera även telefoner i tankarna. Titta genom varje rum och tänk efter hur det kan tänkas användas i framtiden. Barn som växer upp kommer att vilja plugga in Xboxar och
4 svar · 2,4k läst
S
simeon: Felet var en kabel som var korrupt! Bytte ut den och allt blev helt plötsligt mycket mer förutsägbart! Tack för all hjälp =)
22 svar · 4,5k läst
L
lexan76: hEJ Flyttade in i nytt hus i somras och fick göra precis som du men ville inte ha en ful Yagi(rikt) antenn så jag hittade http://www.boxant.se/ . Smidig , övermålbar antenn som var grymt smidig att sätta upp och som inte blir känslig för blåst eftersom den sitter på fasaden under vindskivan. Sen köpte jag en rejäl antennförstärkare från elfa (700 SEK) som jag satt precis innanför
3 svar · 8,6k läst
·
M
Mats: http://forum.byggahus.se/teknik/79029-priser-och-prismodeller-bredband.html
8 svar · 3,7k läst
S
shootking: [citat] Får nog bli dubbla uttag då... Ni har rätt i det ni säger om att det kommer att bli trångt! Tack för era synpunkter! /Jens
5 svar · 2,6k läst
J
jakim: Tack för det :)
2 svar · 3,8k läst
K
kristerl: Nästan 100% säker att du ska kunna använda dig av Leopad II för att styra PLCBus eftersom det finns en modul som gör att komandon konverteras mellan X-10 och PCBus. Finns denna för PLCBus. PDA kan var något: http://www.plcbus.com.cn/4_1_17.htm Eller http://www.homeseer.com/ då finns många sätt att styra på Touchskärm, telefon, email. röststyrning mm. Villkor kan sättas. mm. se
8 svar · 16,9k läst
A
AndersG: Tackar och bockar!
2 svar · 4,6k läst
M
Mr.Holmlund: Rekomenderar också att kika mer på Powermax+ serien från Visonic. Trygga hem "kör" ju som sagt med dem och de är nedrans dyra men men de ska ju tjäna nått på det hela och driva några nissar som ska sälja det. www.ebay.co.uk sök på Visonic alt gå till denna sida http://www.wi5alarms.com som jag köpt av, mycket trevlig företag att ha kontakt med. Då jag letade lite larm så hittade
11 svar · 10,0k läst
Z
zoom: Anledningen till att man sätter dsl-modemet först är att splittern skall filtrera bort datatrafiken från ledningen innan den kommer till telefoner och liknande för att minska risken för störningar på den utrustningen. Men även så klart för att datatrafiken skall vara så "ren" som möjligt när den kommer till modemet. Jag kan inte se någon som helst anledning till att inte sätta
9 svar · 5,7k läst
B
brabyggare: [citat] Jag letade efter en köpe-variant men hittade ingen så det var därför jag bestämde mig för att bygga en egen.
13 svar · 13,2k läst
L
lajo01: Har kört en DM 7020 med hårddisk och modifierad image i två år. Går som tåget, är man lite IT händig så är det en allsidig burk.
4 svar · 4,2k läst
A
ajaxeriuz: Välj inte lexcoms multimediasystem. Använd R&M multimedia istället.
2 svar · 3,3k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: Ja den första var ju en variant som skulle kunna funka, men har ju inget att fästa under högtalaren. Hittade fästen på BRL som kan funka, måste titta förbi för att se med egna ögon innan jag kan säga om de funkar. http://www.brl.se/default.aspx?mc=460&p=4689
9 svar · 5,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.