G
Gp: Jag provar för närvarande Megaphone IP-telefoni. Vill gärna ha synpunkter och tips, svagheter och fördelar.
0 svar · 3,6k läst
B
Bigfoot: TV-bilden försvann i lördags och har varit försvunnen sedan dess. (Marksänd digital-TV.) Det snöade en del då, kan antennen vara så känslig för det? (Vi får in så pass mycket signal att klockan och namnet på programmet visas när man byter kanal, men ingen bild. Efter ett par sekunder så kommer ett meddelande om att det inte finns nån signal.)
0 svar · 3,0k läst
FredrikR
FredrikR: Kolla in www.rcheli.se för att få lite tips och ideer! :) Dock risk att hobbykassan skenar iväg ;)
5 svar · 2,0k läst
·
C
Canuto: Du hade rätt, frohike, jag hade inte avslutat skivan. Jag trodde den var klar när "kopiering klar" visades. Efter en vända i instruktionsboken, tjock som en bibel, kunde jag avsluta. Det är sannerligen inte lätt för en gammal pensionär, som jag, att hänga med i allt nytt i den digitala världen! Fast än så länge går det skapligt!
3 svar · 1,7k läst
M
Mats: Och jag gör som vanligt :) rekommenderar forumets lilla nätverskskola. Den kan ge er lite tips på vad ni bör tänka på. http://forum.byggahus.se/teknik/23919-mats-naetverksskola.html
2 svar · 2,0k läst
dustbunny
dustbunny: tjohej.. jag är också inne på samma lull lull till tankarna.. men jag vill ha en display som visar alla typ 6st givarna på displayen samtidigt. Ska se snyggt ut dessutom, tänkt ha det på övravåningen så man inte behöver springa i källaren o kolla tempen.. Det är nog svårt att hitta någon sådan grejj.. men letar fortfarande.
4 svar · 4,2k läst
F
flowerman: [citat] Japp bytt kod nu och det funkar! Kan inte fatta att man har olika koder och sen inte beskriver hur man nollar keypaden(om man nu kan det?) Satta bygel till delay i PIR i hallen och det verkar som det funkar nu! *pust* //Micke
12 svar · 2,8k läst
M
mrfrenzy: Ip-telefoni fungerar knappast över mobilt bredband om du inte bor mitt i stockholm, det blir alldeles för stor fördröjning på talet.
8 svar · 3,9k läst
O
ollebanan: [citat] Ja, det är ett krav från leverantören, Canal Digital. Vad jag har förstått så ville Telia ta bort kortavgiften men fick ett blankt nej.
7 svar · 4,9k läst
it-snubben
it-snubben: Jodå, du kan använda flera elnätsbryggor för att köra det vanliga nätverket parallellt på samma elnät om det finns möjlighet att separera trafiken. Det vet jag att åtminstone Netgears kan. Där ger man varje brygga ett nätverks-ID som gör att bryggan bara kommunicerar med andra bryggor med samma ID och det går att ha flera nätverks-IDn i samma elnät. Kabel är alltid smidigast,
3 svar · 3,0k läst
V
_Valle_: Hej! Vi har ganska högt i tak både i kök och vardagsrum och har än så länge inte monterat brandvarnare. Jag gruvar mig lite med att sätta upp brandvarnare i just dessa rum p.g.a falsklarm från mat-kok eller rökpuffar när man öppnar kaminluckan i vardagsrummet. Jag har varit på jakt efter brandvarnare där larmet går att slå ifrån utan att behöva klättra upp på stege 4 meter.
0 svar · 4,8k läst
S
stig53: Hej! Kan varmt rekomendera Tvinnlink, har använt en sådan under 2 år den har fungerat klockrent.:) http://www.omc.se/ http://www.omc.se/products/Rs_120_Larmuppringare.htm
6 svar · 5,1k läst
pefo
pefo: 50 anger fysisk typ, Bokstaven/bokstäver anger brytförmåga och karateristik. F tex står för snabb, T för time-lag (trög). Andra bokstäver är tex CF som är keramisk-snabb och CT som är keramisk trög, med hög brytförmåga. Finns andra men dessa är de vanligaste. 200 är strömstyrkan i mA, . Ett A efter strömstyrkan multiplicerar värdet med 1000. F och T här har samma betydelse
1 svar · 5,2k läst
gadeberg
gadeberg: Så att man tex ska kunna koppla in USB minne eller hårddisk?
4 svar · 6,0k läst
N
Norell: Jäkla elektroniska grejor, varför kan dom inte bara fungera ! Undrar hur många procent som har en smärtfri trådlös anslutning igentligen.. HP-datorer hade just ditt och klaskarlssons problem för ett par-tre år sedan och som jag kom ihåg så var lösningen just att byta ut routern för HPs ståndpunkt var att "nätverkskortet funkar ju", sändes datorn in för service så funkade det ju
28 svar · 7,1k läst
F
forum: ok då får jag väll anta att jag har grundutbudet helt gratis då..
17 svar · 9,5k läst
R
robhol: [citat] Nja, den har väl några spolar för impedansanpassning ingjutna också. Antennkabel har ju 75 ohm och nätverkskabel runt 100 ohm. Därmed inte sagt att den inte kan fungera skapligt ändå...
5 svar · 12,4k läst
Kalleman
Kalleman: Problemet med jpeg är att den komprimerar bilden barje gång man sparar den, vilket innebär att man förlorar data som inte går att återfå. Även om du bara roterar bilden och sedan sparar den så har du försämrat kvaliteten. Även jpeg med högsta kvalitet försämrar kvaliteten på bilden. Bättre är att spara en masterkopia som TIF och att sedan spara jpeg kopior från den om man
12 svar · 7,7k läst
·
M
Mats: Det är med 99% chans att förenkla tyvärr. Man brukar rita in dem på huvudkortet på en gång iom att det blir billigare så. Två kort kräver förhållandevis dyra kontakter och ihopkopplingar.
21 svar · 4,4k läst
P
perso: Tack för det! Funkade ju fint.
3 svar · 13,5k läst
M
mrfrenzy: Ja, det menar jag.
31 svar · 9,6k läst
v-g
v-g: Köpte själv billigaste 37" Andersson på NetOnNet och är fullständigt nöjd. En kompis tjej berömde bildern jämfört med deras "dyrtv". Fjärren är usel pga att man måste rikta den noga mot TVn annars funkar den bra. Det och lite sega menyer är väl det som är mest ner annars är det en bra TV tycker jag. Vägg/bords-stativ medföljer vilket kapar kostnaden mot andra TVs.
53 svar · 8,8k läst
F
frohike: Är ju så att dessa larm är inte gjorda för en lekman utan för yrkesfolk, som går de kurser som man behöver alt lär sig av andra inom företaget. Men isåfall ska du va glad att du inte har att göra med Bosch. Där du har 2 manualer 1 för att programera och 1 för att förklara den första.
4 svar · 4,4k läst
B
Borsta: Success!! :D Nya dipolförstärkaren gjorde sitt jobb och nu funkar det som det skall till slut. Får se hur det går vid sämre förhållanden bara men jag hoppas jag slipper strul. Skönt o slippa flytta den från vinden där den är gömd o glömd. *S* Tack för inläggen alla glada Julfirare!
16 svar · 4,8k läst
Snailman
Snailman: ditt grafikkort verkar ha en vga och en dvi utgång? din skärm fungerar om du kör med vga utgången, men inte dvi utgången? har du någon annan vga skärm du kan ansluta samtidigt, när man ansluter 2 st skärmar, så brukar man kunna få fram en meny där man kan välja vilken utgång som ska vara primär på grafikkortet, det borde vara enklare att felsöka om du kan se vad din dator
7 svar · 2,2k läst
pefo
pefo: [citat] Dessutom så kommer dom att svara "jasså?" om det är en "icke godkänd" box och man behöver support. Så är man lite av en teknisk analfabet så kan det vara svårt att klara sig på egen hand. Nu finns ju lyckligtvis internet och många bra forum.
6 svar · 2,3k läst
F
Floppman: Nybyggt hus med stjärnnät. In från antenn och ut till 4 olika rum finns i "TV-centralen". Vad för typ av uttag ska man sätta? Antar att 1db slututtag blir bra men vill bara ha det bekräftat av nån som vet bättre. Har tänkt att sätta en förstärkare på inkommande och splitta den till 4 efter det, eller om man sätter en förstärkare med 4 utgångar? Kan man ställa förstärkningen
0 svar · 3,1k läst
L
lemma: [citat] Måste bara påpeka att man bara använder *en* av kanalerna åt gången, att kunna byta kanal används för att kunna ha flera nätverk som helt eller delvis täcker samma fysiska område, utan konflikter nätverken emellan. [citat] Vilket mycket riktigt är den huvudsakliga orsaken till att enhetens angivna hastighet är att betrakta som en *upp-till* hastighet på samma sätt som t ex
10 svar · 5,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: Nu måste jag svara, det är väl ohövligt annars om inte annat... ;) Jag har börjat kolla lite på tipsen, tack förresten. Johan, den lösningen fixar allt jag önskar förutom att det inte blir mp3 direkt. Det går givetvis enkelt att koda om senare. Det är väl mest inspelningstiden som jag varit oroad att den blir lidande. Men nuförtiden får man ju många GB för nästan inga pengar
3 svar · 4,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.