Har kört ett par olika program som påstår att det är ca 500 fel i mitt Windowsregister.
Dom påstår att dom fixar till 10-15st och vill sedan att man skall köpa en licens för mellan
200 och 500 spänn för att fixa allt och sedan skall datorn bli jättebra och jättesnabb.

Ligger det någon sanning i detta eller är det bara båg ?

Finns det gratisprogram som fixar samma sak?

"Felen" är väl ofta vanliga program som inte avinstallerats till fullo utan har lämnat rester kvar i registret.
Om det nu inte var spyware blandat med detta (kör då Ad-aware eller Windows Defender)

500 låter extremt mycket.

Jag brukar använda Revouninstaller http://www.revouninstaller.com/ som är gratis, går att köra i portable mode, dvs utan att installera nåt så kör du bara en .exefil.
Det kan avinstallera program och verkligen ta bort allt det som brukar bli över i en vanlig avinstallation, både i register och bland filer.

Det var kanske inte svar på din fråga men då får du googla på freeware regcleaner så lär du hitta gratisvarianter.

Du kan testa "Eusing Free Registry Cleaner", senast jag körde den på en maskin rensade den ca 800. Vet inte om den är bra eller ej men den rensar/rättar något.

Just den här attityden - betala, annars har du massa fel - känns väldigt bondfångaraktig. Det finns ju ingenting som säger att felen verkligen finns där, eller att programmet verkligen tar bort dem. De kanske bara lurar av dig pengar.

andersmc skrev:
Just den här attityden - betala, annars har du massa fel - känns väldigt bondfångaraktig. Det finns ju ingenting som säger att felen verkligen finns där, eller att programmet verkligen tar bort dem. De kanske bara lurar av dig pengar.
Precis vad jag misstänker!

Utpressning är aldrig ok. Finns en del av dessa program bla virusprogram. Bondfångeri allt som oftast.

aprina skrev:
www.lavasoft.com Ladda ner Ad-Aware. Fungerar mycket bra, dessutom gratis.
Men den tar väl bara spionprogram?

Lägg på Spybot S & D samt AVG antispyware.

Klart de bara tar spy, crap och malware men det är gott nog registret är nog mer eller mindre fullt av skit i vilket fall. Endast en total rensning gör jobbet rejält. Kan inte se ett program som i någon större omfattning lyckas rensa i registret. 500 eller ens 5000 punkter skulle inte göra någon skillnad alls.

Jag kör ett gratisprogram som heter Advanced Windowscare 2 Personal , fixar spy,,registret mm bara att ladda ner och prova.
Klår enligt min mening både spybot och adaware...

AndersS skrev:
Du kan testa "Eusing Free Registry Cleaner", senast jag körde den på en maskin rensade den ca 800. Vet inte om den är bra eller ej men den rensar/rättar något.
Som jag skrev tidigare i denna tråd så rensar/rättar detta program bla registerdelen. Jag har kört det när någon av maskinerna börjar bli seg vid start/avstängning eller allmänt "stökig" och det hjälper definitivt. Programmet är en Freeware så prova gärna om ni har en maskin som rullat i 1-2år med diverse installationer och avinstallationer, det är sedan valfritt om ni vill betala något utifrån nyttan. Hittar man en bra freeware som man börjar använda så är den 100-lapp (normalnivå) som man kan bidra med småpengar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.