Hej,
Vi är på G att bygga och jag skulle vilja ha en mathiss från köket i undervåningen till övervåningen, är det någon som har byggt en sådan eller har några tips?
Tänke mig annars att köpa en enkel elmotor, vajer, en eller två stödrör för att hålla den stabilt och sedan bygga trumman och själva hissen av typ MDF.
 
tänk på att det finns stor risk för att någon klämms eller likn, svårt att bygga en sådan efter konstens regler...

Men det går.

Markis motor med ett klent motorskydd. kanske?
 
Dom mathissar jag sett har liknande en vanlig hissdörr. Bara man ser till så motorn inte kan gå när dörren är öppen (och ingen kryper in i hissen) så är det omöjligt att klämma sig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.