622 läst ·
4 svar
622 läst
4 svar
Vista
Är det jag det är fel på eller är vista? Försökt installera program på en vista burk i ett par timmar nu... Men den hänger sig hela dj*** tiden. Jag blir galen på den här skiten som m$ kallar OS. Tacka vet jag Linux och i nödfall win 2k
Var bara tvungen att skriva av mig lite...
Var bara tvungen att skriva av mig lite...
Gamla shareware spel.... hittar ingen ny kompatibel version.... Sen hittade jag det största problemet... Vista klarar inte av att man startar ett program som ligger på en server... Kopierade jag över filen till datorn så startade den... Men största problemet kvarstår! Vista är inte kompatibelt med många äldre program. Samt äldre hårdvara.
När tanten fick en ny burk så var det vista på den. Det första jag fick göra (efter att ha ringt supporten) var att byta ut accesspunkten till wlanet, den var ej kompatibelt. Nästa problem var skrivaren (som inte var mer 2 år gammal). När det här hände så satt vi på modem och efter mycket letande så hittade vi en uppdatering som var på 20-30 megg. Varför tar man bort allt stöd för äldre hårdvara samt mjukvara??
Nää produkter från microsoft kommer jag att akta mig för. Det bästa systemet dom har gjort är win 2000!
När tanten fick en ny burk så var det vista på den. Det första jag fick göra (efter att ha ringt supporten) var att byta ut accesspunkten till wlanet, den var ej kompatibelt. Nästa problem var skrivaren (som inte var mer 2 år gammal). När det här hände så satt vi på modem och efter mycket letande så hittade vi en uppdatering som var på 20-30 megg. Varför tar man bort allt stöd för äldre hårdvara samt mjukvara??
Nää produkter från microsoft kommer jag att akta mig för. Det bästa systemet dom har gjort är win 2000!
ett litet tillägg... Försökte installera XP på tantens burk men fick ej tag i några drivrutiner... Efter massa mail till supporten så lyckades jag få tag i drivisarna men då hade hon tyvär redan vant sig vid skiten så jag fick inte installera om den längre 
Men nu så kom hon på en del äldre spel som hon har som inte kommer att fungera så snart kanske vista ryker
Men nu så kom hon på en del äldre spel som hon har som inte kommer att fungera så snart kanske vista ryker
Iom att jag jobbar med både vista och XP så reagerar jag ganska kraftigt.
I punkt 1 är det nått skumt, troligen med en drivrutin till någonting för en applikation kan inte hänga OS:et direkt utan den kan bara anropa nått som då tyvärr hänger burken.
Vista kan naturligtvis köra program från servrar. Det man inte kan köra från servrar utan en omkonfig är dotnetapplikationer, detta på grund av hur man specade dotnet ramverket. Jag misstänker att du inte har lagt upp din server i trusted sites eller i zonen local intranet och du därmed blockas.
Accesspunkten skulle jag vilja höra mer om. 802.1b/g är nämligen industristandarder så här skulle jag villja ha mer detaljer för att kunna säga något säkert om varför det spökar.
Varför man städar? Vista är stort nog som det är, tom för stort. SOm företag skulle jag vilja ha bort var eviga drivrutin ur vista så att jag kunde lägga dit de jag vill ha och enbart de.
2000 var mycket trevlig, det håller jag med om. inte så mycket guideeleänden eller så kallat intiligenta felmedelanden som inte talar om vad som är fel utan som försöker med dadda hink och spade. Möjligen får 2000 konkurens nu av Win7 men vi får se
I punkt 1 är det nått skumt, troligen med en drivrutin till någonting för en applikation kan inte hänga OS:et direkt utan den kan bara anropa nått som då tyvärr hänger burken.
Vista kan naturligtvis köra program från servrar. Det man inte kan köra från servrar utan en omkonfig är dotnetapplikationer, detta på grund av hur man specade dotnet ramverket. Jag misstänker att du inte har lagt upp din server i trusted sites eller i zonen local intranet och du därmed blockas.
Accesspunkten skulle jag vilja höra mer om. 802.1b/g är nämligen industristandarder så här skulle jag villja ha mer detaljer för att kunna säga något säkert om varför det spökar.
Varför man städar? Vista är stort nog som det är, tom för stort. SOm företag skulle jag vilja ha bort var eviga drivrutin ur vista så att jag kunde lägga dit de jag vill ha och enbart de.
2000 var mycket trevlig, det håller jag med om. inte så mycket guideeleänden eller så kallat intiligenta felmedelanden som inte talar om vad som är fel utan som försöker med dadda hink och spade. Möjligen får 2000 konkurens nu av Win7 men vi får se
Klicka här för att svara