3 726 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Får inte in tv3 eller kanal5 MEN..
Bara på den ena Boxen, båda är av märket sagem, den ena inspelningsbar, och det är just på den som det inte går att få in TV3 eller kanal 5.
Har testat att bara byta själva boxen, med befintliga kablar och kort.
Det står ju när man försöker få in femman att det är dålig mottagning, och ibland har vi fått in bildd, dock dålig dådan.
Även vid andra tillfällen har det varit dålig mottagning på vissa andra kanaler.
Så tips på vad som kan vara fel?
har försökt uppdatera boxen, återställt den, men inget fungerar.
Har testat att bara byta själva boxen, med befintliga kablar och kort.
Det står ju när man försöker få in femman att det är dålig mottagning, och ibland har vi fått in bildd, dock dålig dådan.
Även vid andra tillfällen har det varit dålig mottagning på vissa andra kanaler.
Så tips på vad som kan vara fel?
har försökt uppdatera boxen, återställt den, men inget fungerar.
Precis haft samma fel, och har fortfarande.. Min box klagar på kortfel, men jag vet att det är signalproblem.
Fast jag vet inte vad du menar med att "få in", du kan alltså söka upp dem, men inte titta? Är ju inte riktigt tv-säsong, så har inte orkat pula så mycket, blir troligtvis antennbyte här.
Bara för det skall jag upp på taket en sväng o kolla alla kontakter..
Fast jag vet inte vad du menar med att "få in", du kan alltså söka upp dem, men inte titta? Är ju inte riktigt tv-säsong, så har inte orkat pula så mycket, blir troligtvis antennbyte här.
Bara för det skall jag upp på taket en sväng o kolla alla kontakter..
Men det är ju det som är grejen, med min inspelningsbara box får jag inte in kanalerna, MEN om jag pluggar i min andra box istället så blir bilden klockren, ALLA kanaler fungerar
Det beror på att din Inspelningsbara box behöver 4db till i signal styrka. Du kan testa att byta uttag. Sen är det så att digitalt fungerar eller fungerar inte, det beror på att det är 0 & 1 eftersom det är "data" som kommer farande i luften.
Hoppas att du fått svar på din fråga!
Hoppas att du fått svar på din fråga!
Sen är vissa boxar sämre på att förbättra signalen, så prova även att prova boxen som "funkar" i uttaget där andra boxen inte funkade, går det så är den andra en dålig box och du har en dålig signal, justera in antenn, alt. byt antenn, ev. byt kabel (kabel är färskvara och en dålig sådan slukar signal)
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Det ska finnas en meny som visar signalstyrka och kvalitet, vad säger den box som fungerar, är det på gränsen eller säger den 99%?
Protte
Protte
Klicka här för att svara