Kollat säkringen? Brukar sitta en i närheten av batteriet. Batteriet i sig?

På min husqvarna så måste man se till att växeln står i neutral, ibland tror man den är där men icke... får fippla lite.

Annars är motorerna simpla. Allt är avhandlat ovan.

MrE

Rostig_9000i_-88 skrev:
När vi köpte klippare sade försäljaren att man inte kunde tanka i miljöbensin om man en gång kört den på vanlig ...eller om det var tvärt om!
Vi kör iaf. endast på "vanlig soppa".
Jodå, det går bra men den går lite konstigt tills den vant sig igen. Gäller åt båda håll.

MrE

Kan det vara "Dödmansgreppet", ibland sitter det en microbrytare i stolen, som ser till att "döda" tändningen om man trillar av.... :-/

Eftersom det var garanti, så kontaktades inköpsstället SOM KOM OCH HÄMTADE maskinen :) Postar igen när jag får veta vad som var fel. (Om det inte var ett så uppenbart fel att jag borde skämmas förstås ;)

Det var snyggt gjort av inköpsstället, ge dem lite reklam här i forumet vet jag! Sådant beteende borde vi uppskatta med att publicera namn på dem.
Jag är lite nyfiken på vad det var för fel också...

Hade glömt bort den här tråden! Men nu är den lagad och felet var en sprucken tändspole.

Sen kom dom inte och hämtade den som jag skrev, för det hade dom inte tid med....men tanken var ju fin :-/

• evasolo_knivblock.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade själv problem med att det inte fanns någon gnista, kollade allt o till slut så hittade jag felet i tänthatten, jag drog ut tändkabeln från tändhatten satte tändkabeln mot stiftet o då blev det gnista, dissekerade tänthatten ( tändhatt med plåthölje ) inne i tändhatten hittade jag ett litet motstånd som var trasigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.