Jag har en Miniman-central från 1984, två moderna husdjurssäkra detektorer (antagligen Mercury), inne- och ute-siren, tillhållarlås för påkoppling i två entredörrar samt tillhörande påkopplingsindikatorer (blinklampor).

Den har nu börjat krångla lite så jag litar inte längre 100% på den. Jag är därför på jakt efter en ny larmcentral som är stabil och bra. Jag vill inte ha några överdrivet avancerade saker, utan trådbundna kopplingar och ingen kontakt med vaktbolag. Att möjligheterna ändå finns att koppla mer avancerade saker framöver är dock ingen nackdel.

Efter googlande och läsning här så framstår larmpaketet Teletec connect PC1616 LED som ett bra val.

Jag har dock några små frågor:
Är det fortfarande en bra och pålitlig produkt?
Är det värt mer än tusen kronor extra att köpa ett paket med LCD-display istället för LED?
Går det att koppla så att larmet blir aktivt genom befintliga tillhållarlås?
Går det att koppla så att jag får bekräftelse i befintliga LED att larmet aktiveras?

Jag har dock några små frågor:
Är det fortfarande en bra och pålitlig produkt? -- Svar Ja, robust och pålitligt
Är det värt mer än tusen kronor extra att köpa ett paket med LCD-display istället för LED? -- Ja programmeringen går mycket lättare alla gånger
Går det att koppla så att larmet blir aktivt genom befintliga tillhållarlås? -- Ja det är absolut inga problem
Går det att koppla så att jag får bekräftelse i befintliga LED att larmet aktiveras? -- Ja, generellt alla funktioner du har idag går att använda framöver.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.