Vilket jäkla skitgöra... köpt digital-TV i dag med en CA-modul och har försökt söka efter kanaler.
Vilket inte hittas och jag har fått några inställningar som kan behövas vid kanalsökning, men hittar ju för sjutton inte vart jag ska mata in de inställningarna någonstans?!

Har en Andersson A42FD PVR (vilket förvånadsvärt har funkat helt utmärkt, fram tills nu.)

Hjälp mig, tack!

//Patrik

Kommit på felet. TV:n klarar bara av DVB-T och inte DVB-C som krävs för att kunna se digital-TV via kabel-TV.
Får skaffa en digitalbox.

//Patrik

Ooo. Säkert? Jag hade liknande problem med min Sony. Inställningar hade andra namn! Och frekvensen skulle skrivas som 33.5 istället för 33500.

Om du måste köpa sep box. Skaffa en med Hdd inspelning! ;)

kamilenski skrev:
Ooo. Säkert? Jag hade liknande problem med min Sony. Inställningar hade andra namn! Och frekvensen skulle skrivas som 33.5 istället för 33500.

Om du måste köpa sep box. Skaffa en med Hdd inspelning! ;)
Ja, jag är 99% säker.

Hehe Ja, jag får se vad de har att erbjuda (till en rimlig penning). :)

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Ja, jag är 99% säker.

Hehe Ja, jag får se vad de har att erbjuda (till en rimlig penning). :)

//Patrik
Ja. Det stämmer. DVB-T ej "C".

Har du köpt rätt CA-modul?. De flesta nya TV-apparater klarar både DVB-T och DVB-C och det är bara CA-modulen som skiljer.

Stiolofunk.
De flesta betyder inte alla ;)

Configuration
DVB-C NO
DVB-C mottagare Nej

DVB-S NO
DVB-S mottagare Nej
DVB-T DVB-T (MPEG2)
DVB-T mottagare DVB-T (MPEG2)
DVD Player / Recorder NO
DVD-spelare / Recorder Nej
DVD-spelare / Rrcorder Nej
(EPG) Yes

HDTV Nej
Högtalare Ja
Integrerade högtalare Ja
Internetportal Nej
Loudspeakers Yes
Web Content Access NO

Redigerat:
Patrik_Hed skrev:
Vilket jäkla skitgöra... köpt digital-TV i dag med en CA-modul och har försökt söka efter kanaler.
Vilket inte hittas...................................
//Patrik
Tråkigt att din CA modul inte hade DVB-C

Hamnade i liknande läge själv för några dagar sen med en ny Philips, som jag visste hade DVB-C. Efter en lång stunds svärande hittade jag i nån meny under kanalsökning att man kunde välja "fullständig sökning" istället för "snabbsökning".

Fixat! Delar med mig av detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.