T
Toviiis: [citat] [bild] [bild] Nu har jag ett nytt problem, bytt signalkort då det verkar ha varit någon kortslutning i det gamla och den va död fick jag berättat efter den ohmats? De verkar ha samma signal, men när jag startar 125:an med laddatationen i slingan så backar den ut och gör ett varv sen piper och säger ingen signal... Var ska lag leta fel nu?? Tackar för svar på förhand, detta
351 svar · 116,0k läst
·
P
Paxman: Jag har bara erfarenhet av McCulloch S600 och den har inte stannat en enda gång...på de två dygn som den har varit aktiv på vår tomt! :geek: Skämt åsido...jag kan bara dela med mig av installationserfarenheten hittills...eftersom jag givetvis inte kan säga hur den fungerar över tid. Vi har en rätt komplex tomt, om än hyfsat jämn höjdmässigt, och jag måste säga att jag är
20 svar · 4,7k läst
B
Bob Anderson: Hejsan! Undrar om någon råkat ut för liknande? Hittade min klippare (WG790E.1) uppochnerpå efter den klättrat på en rot i trädgården. Inte ett liv i den. Hade ur batteriet och mätte det till 28,9 V. Fortfarande inte ett liv i maskinen. Satte den i laddstationen. Efter några timmar testade jag igen och blev glad då maskinen "vaknade". Men... min nästan tre år gamla pinkod tas inte
0 svar · 865 läst
Bart
Bart: I manualen för Gardenas maskiner skriver de tydligt att det ska finnas en minst 15 cm hög barriär mot vatten. Jag tolkar det som att de inte garanterar att klipparen håller sig på rätt sida ... Så det är väl på egen risk du litar på begränsningskabeln. Skulle tro att de flesta har liknande friskrivelser. Kolla vad din försäkring täcker innan du drar igång.
5 svar · 1,2k läst
O
O12: Hej, en snabb och förhoppningsvis enkel fråga. Hur långt ifrån ca bör man lägga beg.kabeln från häckar som vetter mot grannarnas tomter? (1 på varje sida) Vill ju helst undvika repor mm på karossen :) Medföljer ju en "linjal", där längsta avståndet är "vägg" = Ca 28cm, "stup" = 20cm, eller helt plant = 10cm Maskin: Robomow rc304 Mvh O12
0 svar · 4,1k läst
TeleJesus
TeleJesus: [citat] Jag gör så, tack för ditt svar! :)
2 svar · 4,6k läst
MathiasS
MathiasS: jo men nu var frågan kring B-fält och då är 2A ingenting, vilket också konstaterades när man mätte med en riktig mätare. Försumbart jämfört med jordens eget magnetfält.
39 svar · 18,7k läst
Masse 71
Masse 71: [citat] Ja, tror det gick ut 2019, man har ju valt att släppa klipparna strax efter att patentet gick ut. Tycker det verkar vara en bra klippare, bra support. Hoppas på bra kvalitet. Får se hur de kinesiska ägarna sköter sig.
4 svar · 6,0k läst
·
M
Miramithe: Rättelse det står V1. 2.4
21 svar · 16,8k läst
·
M
Miramithe: Jag kör Android telefon och får bara upp en app när jag söker på lyfco i playstore
8 svar · 4,7k läst
·
A
Andreas129: Tack. Det löste sig genom att jag tog loss plattan och satte ihop allt igen och drog åt knivarna som jag tror hade kommit lite fel. Skönt att det är fixat nu.
2 svar · 15,2k läst
H
Harald Blåtumme: Om det sluttar och/eller är ett skarpt hörn där den kör utanför slingan så prova att flytta in slingan litet där för att göra hörnet mindre skarpt, kanske fylla upp med litet jord och jämna av om det sluttar för mycket. Kolla även så att båda framhjulen rullar lätt annars får den problem med känsliga manövrer typ följa slingan vid luriga passager. __ Eller menar du att den
1 svar · 5,1k läst
H
Hsonlarsson84: [citat] [citat] Hej Höll in 0 som ni skrev och det kom fram lite olika värden och fanns flera olika flikar när man tryckte på ”Yes” men vet inte vilket värde man ska kolla på samt vad för värde som visar att det är rätt?
2 svar · 3,2k läst
J
_johan__: Ok tack. Det negativa med 310 är att den kändes så stor. Men funkonalitet och ekonomi i längden har ju ändå större betydelse.
5 svar · 12,5k läst
J
Joachim-67: Tack, jag provar att koppla samman slingorna :)
4 svar · 3,7k läst
V
Villa2.0: Känns lite för avancerat för min del, undra om den reagerar på alla icke-originalbatterier eller om det bara är de med för hög styrka? Någon som testat annat batteri än detta och fått det att funka?
4 svar · 4,1k läst
H
Henke2600: Hej. Har också ett problem med RS612. Ibland stannar den mitt under klippasset och larmar på "Driftsmotor avstängd". Har försökt googla på detta larmet men ej hittat vad det kan bero på, står heller inget i bruksanvisningen.
14 svar · 21,7k läst
legion
legion: Fungerar gör det nog men klipparen kommer ju krocka och skrapa mot trappan, blir snabbt fula repor på karossen.
3 svar · 2,8k läst
M
micked99: Felmeddelande : Fel 1 Fel vid självkontroll av mikrostyrenhetens kärna //////////////////
3 svar · 14,6k läst
·
legion
legion: Skrev nyss i annan tråd om att jag har haft en HQ som är inne på 8:e säsongen. Under tiden har grannen avverkat två billigare klippare och nu köpt en likadan som min. Billigt blir dyrt i längden!
6 svar · 3,7k läst
tensiden
tensiden: Jo, och när guiden dras där längst upp, tänk på att klipparen går på vänster sida av guiden i riktning mot laddstationen, så lägg den inte i centrum av smala passager, utan lite åt sidan, så får klipparen mest rörelsemån för att minska spårbildning.
2 svar · 2,9k läst
·
tensiden
tensiden: [citat] Dra ner en guide. Även om den inte behövs för att klipparen skall hitta dit, så snabbar den upp hemfärd om klipparen är i det området och vill hem och ladda. Handlar visserligen om ett par minuter max, men det är så enkelt att peta ner sladden den korta sträcka det rör sig om.
42 svar · 7,4k läst
·
creajoko
creajoko: [citat] Funderar på själbygge, vill du sälja? joakim_korling@hotmail.com
6 svar · 6,5k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: Kan vara gps- fel också. För c:a 3 veckor sedan kollade jag på Google maps på telefonen och fick fel ( c:a 2 km ) "egen position" markerad. Kollade då med en annan telefon och en surfplatta - samma sak ! På telefonerna gick vi då in på appen 112 och läste koordinaterna - samma fel ! Gick då till appen "Lokal sinne" i våra telefoner och även där visades vår position lika fel. Provade
2 svar · 4,4k läst
S
slaentbjorn: [citat] Det visade sig att syrénerna var det minsta bekymret. Vi hade en gammal berberishäck längst ned i slänten där klipparen körde fast hela tiden. Orsaken var att klipparen var tvungen att stanna och vända på lutande mark. Dessutom var det väldigt glest mellan gräset/ogräset nära häcken vilket gjorde att den fick dåligt grepp. Nu är häcken uppgrävd och vi ska så nytt gräs
9 svar · 5,7k läst
G
Gårdsboende: [citat] Det är ingen större idé att kriga med dom. Vissa får klipparen att funka men dom flesta verkar få leva med problem eller säljer den. Sett flera på Tradera och Blocket som nästan skänker bort dom. Dom var väl med i Plus också har jag för mig bla.
10 svar · 2,0k läst
Suhagg
Suhagg: [citat] Nä inte exakt. Önskar gärna hjälp tack. Har du några prylar att rek? Tänker mig en timer jag kan ha veckoschema på. Gärna 12v lösning för att göra det enkelt. Verkar det vettigt? Sen är det guidekabeln men den kanske man inte behöver bry sig om. Är min zon2 avspärrad med reläet så tror väl klipparen bara att nu är det detta området jag har och inget mer. Timerförslag
29 svar · 13,6k läst
·
Marissaanouk
Marissaanouk: It is fixed in the garanti this time but I will defenately take a look on the Chinese site. Thanks
3 svar · 4,5k läst
M
mrdn: CR1225 heter batteriet du ska ha, inkletat i massa silikon du måste ta bort. Batteriet sitter vid höger bakhjul på kretskortet.
4 svar · 7,2k läst
R
Rolle85: Ryobins batteri kortslöt under andra säsongen, nu kör jag Klippon igen!
26 svar · 12,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.