M
MöIIer: Kanske lite sent svar, men kan säkert hjälpa någon annan med liknande problem. Läste i en annan tråd att det låter som att en utav de två främre givarna som känner av gräns kabeln har slutat fungera. Klipparen fungerar tills det är dags att "åka hem", då behöver den båda givarna för att kunna guida sig själv via slingan.
3 svar · 4,1k läst
E
etompau: Tror enbart motorn säljs som en komplett enhet. Sprängskisser på klipparen finns hos firmor som säljer reservdelar.
1 svar · 2,1k läst
M
Maximarcus: Om den är parkerad så har den redan börjat ladda, när det är dags att starta imorgon så är den fulladdad!
1 svar · 1,5k läst
F
Fred vom Jupiter: Någon som vet om begränsningsslingan ska ha samma avstånd från kanten på Worx som på McCulloch? Kan man ställa in avståndet på klipparen? I så fall slipper du dra om slingan även om du väljer den.
1 svar · 950 läst
P
peralm: Bytte motståndet och ännu så länge står han kvar i laddaren, får se vad som händer. Tack för hjälpen. Kanske behäver mer senare:thinking:
24 svar · 4,4k läst
·
L
lennart258: När detta har hänt mig är det till en början ganska sällan men sedan har det tenderat till att hända oftare och oftare. Jag har även kunnat se att den vinglar ovanligt mycket kring kanttråden. Min har även varnat för övertemp eller liknande. Kommer inte ihåg exakt formulering. I mitt fall har detta berott på utslitna drivmotorkol. Varför problemen märks tydligast vid kantföljning
1 svar · 1,8k läst
S
snoddas2: Tror du kan vara helt lugn, den lär inte fastna i gruset i första taget, dom är betydligt mer terränggående än så.
2 svar · 5,6k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Jag skulle också dragit såhär (enligt gul linje förmodligen) om laddstationens plats varit given. Nedre högra hörnet är det jag hade varit mest orolig för att det blivit klippt ordentligt, så viktigt att kunna tvinga dit klipparen. Hem hittar den nog oavsett. För övrigt är jag en av dem som har en guide dom korsar dubbel begränsningskabel. Har aldrig upplevt något problem
10 svar · 4,2k läst
·
Mikael Trixie Fröjdfeldt
Mikael Trixie Fröjdfeldt: Har du haft av kåpan? Kan den vara felvänd?
1 svar · 1,4k läst
13th Marine
13th Marine: Det stod faktiskt längst ner i din länk i inlägg 5 ;)
10 svar · 2,1k läst
B
Bolian: Hej. Min far har en am220 som ljuder tickande varningen, klippmotorn går 1sek sen stannar den och börjar om med tickandet osv... Lagerna är ok, hasplåt snurrar som det ska. Batteriet är gammalt men den borde vilja gå hem om det var det som är problemet tycker jag. Tacksam för tips. /Bolian
0 svar · 532 läst
P
Paxman: Jag vet hur det kan vara med svärfarsor och teknik...speciellt när man ska försöka få information i samband med felsökning! :rofl:
6 svar · 4,2k läst
P
Paxman: Jag var väldigt emot att ställa garaget där det hamnade till att börja med...men inspiration från tråden här på BH om robotgarage och tanken att det alltid går att flytta grejerna i efterhand om man inte blir nöjd gjorde att jag kände att det var värt ett försök. Ett tips är att inte gräva ned några kablar innan du kört roboten någon vecka eller två. Då ser du ifall det
5 svar · 4,5k läst
·
H
Harald Blåtumme: Tack Hapsdog, då är det bara att skruva isär och ta ut det där lagret och byta! Kanske behövs avdragare vi får se. Det fixar jag och skönt att det är standardlager och inget special. Har sagt till svärmor - robotoperatören - att inte spola med vatten underifrån men man vet aldrig... dessutom så är det ju exponerat för fukt från klippning av våta gräsmattor i vilket fall som helst
2 svar · 3,9k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Jag skulle välja den här lösningen om jag valde en klippare med bara en guide på den här tomten. Men det är nog också viktigt att kolla hur lång kabel klipparen man väljer klarar. Billigare klippare har om jag förstått det rätt också svagare signal i laddstationen, så lång begränsningskabel blir ett problem om man inte köper en dyrare kabel med större area på ledaren
14 svar · 2,6k läst
·
Hapsdog
Hapsdog: Eksempelvis er min robot specificeret til 1000m². Sat i auto er klippetiden ved 1000m² fra 09-14:30 dagligt og fri lør-søndag. Dvs. 27 timer om ugen, eller 5,5 timer om dagen. Kan det passe med virkeligheden? Hvordan er det regnet ud? Og hvis det passer; kan den så i virkeligheden klippe 2000m² hvis jeg sætter klippetiden manuelt fra kl 09-20? Eller har de været lidt for rundhåndede i
15 svar · 4,5k läst
·
christer6006
christer6006: tack
7 svar · 1,0k läst
christer6006
7 svar · 1,0k läst
rampante
rampante: Har installerat den idag - växlade manuellt mellan mina två områden tills nu. Återkommer inom kort om hur det lirar. Lite knepigt att koppla in - lätt att göra/tänka fel
2 svar · 1,9k läst
Hapsdog
Hapsdog: Så lige en installationsvideo fra Redback. (Jeg kedede mig) Her var kablet en en leder. Jeg har selv en Workx og mit kabel er flerleder. Godt at få bekræftet at det heller ikke er vigtigt hvor mange ledere der er i kablet.
6 svar · 8,0k läst
T
tlsv: [citat] Absolut! Inga som helst problem med min. Jag hade som krav att det var fasta knivar så alla klippare med rakblad gick bort. Husqvarna är mycket bra och klipper fint men har rakblad...
23 svar · 11,1k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: [citat] Jag vet inte, men en kvalificerad gissning är att magnetfältet då blir felvänt och att klipparen då hellre vill vara utanför området än innanför. Går ju lätt att testa, så gör det, men troligen går det inte.
2 svar · 992 läst
PA67
PA67: [citat] Jag har börjat misstänka att så är fallet jag får hoppas att den hittar hem ändå från den ena sidan av trädgården. Tack för svaret
4 svar · 2,5k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Ja, precis så menar jag. Min erfarenhet är att det funkar med att korsa dubbel begränsning med guide, men det står i instruktionsboken att man inte ska göra så. Det går i ditt fall att dra den guiden på andra sidan slänterna och sen tråckla in den till höger mot huset igen, men som sagt, i praktiken tror jag inte att det behövs.
5 svar · 1,3k läst
·
O
OklartDP: [citat] Make sense, såg nu i appen att den är inställd på att gå över slingan 30 cm så slingen bör ligga så långt ut också. Tack för svaret!
2 svar · 1,9k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag har det inte på min från 2017(?). På den tiden hade 420 bara en guidekabel också, så även om det inte är ett bevis i sig samvarierar det nog: en guide, ingen connect home, två guider, kan ha connect home.
3 svar · 3,9k läst
·
R
R_P: Hej, Blåser nytt liv i denna tråd då jag har ett liknande problem, har ärvt en Automower med gamla G2-plattan där F-signalen tackat för sig. Plockade isär kretskortshuset och verifierade avbrott på F-spolen men då min platta inte var helt medgörlig att ta isär har jag lagt en tillfällig slinga på undersidan, matchat denna mot 30 Ohm och ersatt gamla slingans poler i tamiya-kontakten.
20 svar · 12,5k läst
P
Paxman: Jag kanske har missförstått här lite...men har du testat att ändra "Startpunkten"? Har för mig att default är 30 cm... Jag lyckades inte få testet att fungera först, men när jag ändrade startpunkten till 2 meter funkade det fint. Det är dock märkligt att det inte funkar för dig även när du ställt laddstationen precis enligt instruktionen...:thinking: Du kan ju alltid testa att
5 svar · 3,4k läst
T
Toviiis: [citat] nu har jag fattat, det var en tunn plastfilm över de gula ”knapparna”, var där jag inte förstod att det gick att trycka på den gula genom denna för att den skulle byta läge. Trodde det var hårdplast över. Tusen tack för hjälpen. Nu jobbar den på igen.
7 svar · 4,0k läst
·
tensiden
tensiden: [citat] Inga problem att köra guiderna tätt intill varandra. Det är individuella signaler. Jag har tre guider som går i samma spår i runt 10m, där sticker en iväg och de andra följs åt i runt 10m till. Det är inga som helst problem, du behöver inte separera dom något alls.
49 svar · 13,0k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Hemma hos mig är det mest sniglar och de blir man ju inte så ledsen över. Den får gärna ta sorkarna också, men de smiter undan så fort klipparen går igång för säsongen. Fästingarna håller den borta också, trots att rådjuren går över tomten både dag och natt. Igelkottar har jag aldrig sett där jag bor. Men då finns det gott om boskap och maskiner för jordbruket. Jag
67 svar · 28,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.