Strip
Strip: [citat] Nej, jag orkade inte strula med det. Den klipparen fick stanna på den magra gräsmattan 2020 ut - sen var mitt tålamod slut. Jag har sålt robotarna och köpt mig en Stiga Park istället, inte ångrat det en sekund - inte saknat robotarna en enda gång. Så skönt att slippa allt jobb och krånglande!
5 svar · 4,2k läst
M
Molle57: [citat] Her Ryobi 4ah batteri. Laddning 30wH. Ca.46:- / månaden
17 svar · 11,2k läst
·
T
Tony ÅgrenTony: Hej! Är det nån som vet hur jag ställer in i menyn vart jag ändrar klipparn position vid kantklippning?? Ytterst tacksam för! Mvh Tony Ågren
0 svar · 1,4k läst
P
Percy.P: Jag letade precis fram kabel i ett hus vi nyss köpt som fiber installstör grävde av på 2 ställen men visade sig ha fler skadade ställen. Så testade Youtube knepet och funkade perfekt. Ta loss så du bara har 1 tråd i laddatstion, tag sen en vanlig bärbar radio som har AM funktion. Ratta in på ca 500Mhz när du sedan för radion över slingan hör du ett brummande pulserande ljud. Då
5 svar · 5,2k läst
Marcus Koch
Marcus Koch: [citat] Jag vet. Det är därför jag tvekar att skicka in den. Dom ska ha bra betalt för evt felsökning och om dom kan fixa den så hade dom väl gjort det på alla från början i så fall.
2 svar · 3,6k läst
M
Magic-gnome: [citat] Det finns borstar som du kan köpa till och montera för att smuts inte ska lägga sig på hjulet. Det borde göra skillnad! https://www.granngarden.se/hjulborste-gardena-sileno-city-och-sileno-life
2 svar · 2,0k läst
Demmpa
Demmpa: Ja, det kan man. Jag har både kortat av och förlängt både begränsningstråden och guidtråden. Jag brukar numera löda skarvarna samt trä en bit krympslang med lim över skarven. Edit: det går precis lika bra med klämskarvarna, tex, https://www.bauhaus.se/skarvkoppling-grimsholm-scotchlok-314-3m-50-pack
1 svar · 3,8k läst
Bengt Loord
Bengt Loord: Vi och grannen har sedan nio år tillbaka var sin Worx. På båda har vi själva bytt givare och batteri en gång, men i övrigt har de gått och går felfritt (imponerad)
4 svar · 3,2k läst
·
Sojo85
Sojo85: Vi bytte batteri, funkar galant nu!
12 svar · 11,7k läst
·
Pejter
Pejter: [citat] Tack så mycket för informationen, jag har dock försökt att göra återställning av användarinställningar och sedan parkoppla. Men det kan hända att jag inte varit tillräckligt snabb då. Får prova det. Men då kanske det inte behövs någon återställning utan bara att stänga av den i stationen och sedan starta upp då.
2 svar · 3,8k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Om det är en hårdgjord yta framför garaget och det ofta står fordon där skulle jag satsa på en smalare gång som roboten får gå i. Om det är bäst att dra den framför eller bakom garaget är svårt att veta utifrån bilden, men på ett sätt som inte överlappar den faktiska parkeringsytan skulle jag dra det.
3 svar · 2,3k läst
·
amv8vantage
amv8vantage: [citat] Precis vad som hände mig. Du besparade mig en massa strul. Grymt, tack!!!
3 svar · 3,2k läst
C
chni: Status update... har förvarat klipparen med ca 50% laddning och kopplat ur batterierna. Batterierna verkar klara sig bra med det då klipparen fortfarande kör över 4h på en laddning. Behöver koppla ur batterierna då jag har en Robonect installerad i klipparen.
26 svar · 7,4k läst
P
peter.linkan: Tack så mycket för era svar!! Då kör jag med en rabatt runt träden, för att skydda roboten från alla krockar, för att slippa höra ljudet, och för att slippa trimma det roboten inte hade nått närmast träden. Vill dock inte ha blommor där, för det blir så jäkla mycket att sköta, så täckbark låter som en god idé. Då tar jag och minskar ner rabatten lite, lägger täckbark, och
8 svar · 1,9k läst
·
E
etompau: [citat] Slumpen gör att den förr eller senare hittar guidekabeln. Denna dragning bör också funka. Klippstart direkt vid laddplats och den letar sig ut till den nedre delen. [bild]
3 svar · 1,1k läst
·
C
Carina65: Hej :) Finns det någon uti vårt avlånga land som eventuellt har en sån klippare som står obrukad pga ett eller annat fel som har reservdelar till en sån ? Tacksam för svar Mvh Carina
0 svar · 1,3k läst
·
blackarrow
blackarrow: Klipparen blev att galnare. Det visade sig vara kablarna till sensorerna i fronten. De var svårt att få tag i nya så jag lagade kablarna. [bild] Gjorde ett nytt yttre kabelhölje av vulktejp. Klippte bort kontaktstycket med stift/hylsor som var oxiderade. Behöll en kort bit gammal kabel för att behålla färgkodningen. Gjorde ett misslyckat försök att behålla kontakterna men även de var
5 svar · 3,5k läst
·
L
L110: Jag har samma problem denna säsong. Appen frågar efter lösenordet vid varje användning, man slår in det men inget händer. Dessutom: När klipparen är parkerad för dagen och man har ett schema med klippning inlagt för nästa dag indikerar den "Nästa start" i övermorgon. Och om schemat bara innehåller morgondagen indikerar den "Nästa start" om 8 dagar! Bugg i någon
1 svar · 3,0k läst
J
Jan_G: Jag köpte en 400 på Hornbach i april. 5995 inkl huset. Den fungerar helt ypperligt på våra 300 m2.:cool:
1 svar · 2,7k läst
E
etompau: Så länge kablarna/slinga är hela så kommer dom att fungera med en gardenaklippare. Det kan mellan olika modeller skilja på några cm hur kabeln ska läggas mot fasta föremål, men det är i praktiken inget problem.
2 svar · 2,5k läst
J
Jan_G: Byt kontakter på begränsningsslingan och guiden. Rengör kontaktytorna på laddstationen. Lägg på lite vitt vaselin och testa igen. Byt även kontakten där guiden ansluter till slingan.
2 svar · 3,6k läst
C
cpalm: [citat] Jo, det är nog inte så att det inte fungerar. Jag menar mer att allmänna åsikten historiskt verkar vara att det fungerar bättre att konfigurera start i olika områden. Och det låter ju som att din erfarenhet också lutar åt samma slutsats... Lite konstigt att man inte kan få både GPS och områden, men så har det ju alltid varit.
5 svar · 3,2k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Ja, klipparen kommer klipps även när den kör över plattorna om du lägger begränsningskabeln i ytterkant, och då fpr du ju gräset mellan plattorna klippt på kuppen, så det är ju bara bra. Själv klipper jag en grusväg av samma skäl – funkar utmärkt. Det du bör hålla koll på är om du har någon extrem höjdskillnad mellan två plattor så att klipparen hugger i sten, för det
5 svar · 1,6k läst
·
S
snokas: [citat] Ok. Nu följde den hela guidekabeln från startpunkten, hela vägen ut till begränsningskabeln där guiden tar slut. Det var inga problem med innerkurvan till vänster i loopen.
11 svar · 2,4k läst
T
tobbedahl: Ok, då kan jag bekräfta att det inte går att ladda ner mjukvaran med serienummer till en wg791e, troligtvis är den för gammal. Jag har kontaktat Work men inte fått något svar. Är det någon som har den senaste versionen att dela med sig av?
5 svar · 3,0k läst
·
E
etompau: Det låter som du matar in fel PIN-kod.
1 svar · 1,4k läst
H
Anonymiserad 239657: [citat] Jag köper ett paket om året på maxi. De är inga skitknivar som knäcks iallafall. Och de skär bra =)
7 svar · 2,7k läst
Ruslan Grabovskij
Ruslan Grabovskij: [citat] Thank you. Unfortunately, but not. Looks I just wasted my money
15 svar · 19,8k läst
E
Eric Z: [citat]
10 svar · 20,5k läst
L
Lund: [citat] Tack för ditt svar, då kör jag på enligt detta.
2 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.