M
mpal: [citat] Dessvärre en R så har för mig den saknar möjligheten att göra detta på egen hand.
13 svar · 2,5k läst
·
A
aka_the_barf: [citat] Då kanske du har otur att dom kommer upp ibland, jag bankar ned min REJÄLT dom kommer inte upp igen. Är det ingen stress så kan du alltid vänta. tror ni nya slinglösa klippare ändå kan använda slinga också för bättre precision? dumt om man har en slinga som bara ligger oanvänd om det kan göra att klipparen kanske kan få lite bättre koll på ställen där det är väldigt
17 svar · 5,6k läst
A
AutoclipM7: Nu har jag fått den att lira igen. Bytte ut typ halva tråden (300m) måste ha varit dålig kabelsträcka eller kass skarv nånstans.
12 svar · 1,9k läst
T
tgladh: Tack för bild hur det ska se ut. Med tanke på hur den ser ut att sitta är det inte något som borde fallit av utan nåt som saknats från början. Blir till att kolla upp det med de som levererade.
6 svar · 1,9k läst
·
T
Timpa82: [citat] Tack för att du stöttar vid frågeställningar! Jag köpte en Worx Landroid S300 :)
5 svar · 3,2k läst
·
martinhq
martinhq: [citat] Jag står inför en ganska liknande situation med en u-formad tomt, skall börja leka med vår det up imorgon. Uppdatera gärna med hur det går!
26 svar · 4,0k läst
·
R
Ramuu: [citat] Tack!
10 svar · 5,7k läst
·
Pernilla Troedsson
Pernilla Troedsson: [citat] Hej, nej inte alls, det blir så hela tiden, även om den klipper varje dag. Det sitter alltid massor av gräs i hålens sidokanter, kanske är det detta gräs som slits av, det är svårt att veta, men hela gräsmattan är som sagt vit i topparna av söndertrasat gräs. Vi rengör och borstar varje dag, såå jäkla trist! Tack ändå för ditt svar!
2 svar · 2,2k läst
M
Molle57: Har nu problem med Roboyagin " Robotklipparen " den visar olika felkoder, 101 / 102 / 36? något . Verkligen hopplöst att försöka finna kod lista till maskinen på nätet, Det kan vara ett skit fel som tar veckor innan man får åter, åker in till Bauhaus i morgon fredag , Ringde Bauhaus supporten de trodde 1 månad på verkstad, vi får se vad som händer. inköptes sep 2021.
9 svar · 3,9k läst
C
cpalm: Minns jag rätt att det till slut kom att handla om vilket regelverk/direktiv klipparna skulle falla under?
3 svar · 1,5k läst
·
hahalj
hahalj: Din modell verkar klara max 35% lutning, så jag hade mätt upp var sluttningen kommer upp till den lutningen och sen lagt tråden en bit nedanför. Annars är väl risken att den kommer stanna om lutningen blir för hög.
1 svar · 964 läst
E
etompau: Toadi från Belgien: https://eeve.com/en/toadi-mowing-tool/
59 svar · 12,6k läst
·
S
Sven Snickare: Så här slutade historien. Jag lämnar in till återförsäljaren igen. De tar detta via Husqvarna på goodwill och byter ut huvudkortet. Men det första de får är defekt, (vad är oddsen). Det dröjer 6 veckor innan nästa kommer. Tydligen brist på dessa. Nu är den hemma och jobbar på. Har klippt manuellt under tiden. Betalade inget för delar, men 450 för arbete. Jag är nöjd med det
9 svar · 2,6k läst
·
T
Timpa82: Hej! Jag har ett behov av att inhandla den första robotgräsklipparen. Tomten är plan och har en gräsmatta på 206 kvadratmeter. Tyvärr finns det en smal passage på ca en meter, så det kan påverka valet. Budget är under 7000:-, gärna mindre om man kan begränsa den utan att skjuta sig i foten. Gärna styra/få meddelande via app, helst inte bluetooth. Gärna kunna få tag på reservdelar
0 svar · 1,0k läst
·
E
ephron9: [citat] Ditt skydd räcker gott. Vad står det för värden på de blå varistorerna?
31 svar · 4,8k läst
·
hahalj
hahalj: [citat] Ja, det är väl så. Räknar inte med att nånting klarar sig vid direkt nedslag på tomten. Tänkte mer om det är av nån som helst nytta för att ta hand om överspänningar som plockas upp av slingan även på lite längre avstånd. Men det kanske är pengar i sjön oavsett.
2 svar · 1,3k läst
·
J
Johnny Drama: [citat] Tack för iakttagelsen! Ska testa det.
34 svar · 22,1k läst
·
G
Ganntrader: Inte säker men misstänker att knappcellbatteriet på moderkortet är slut och behöver bytas.
1 svar · 2,2k läst
Joller
Joller: Aha. Enkelt. Tack för svaret.:love:
2 svar · 2,4k läst
T
Thunggsong: Hej Någon som har öppnat kåpan på sin 225 s? Behöver ansluta en kabel för strömförsörjning. Baksidan finns det två snäppen .. står push down. Men går ej trycka ner. I mitten sitter det något som ser ut att behöva insexnyckel på snäppena. Är jag helt fel ute?
0 svar · 2,6k läst
M
Myckling: Ja. Jag har en smal och rätt lång passage så det är kanske det som då gör att den fortsätter följa guiden även efter passagen tillbaka till laddaren.
6 svar · 4,3k läst
P
Plåtslagarnn: Är väl samma hjulmotor som på 315x så borde i princip passa om det inte tar i chassit skulle jag tycka!
3 svar · 3,1k läst
J
johan_paz: Och ett till svar, mätt upp slingan till 24 ohm, har för mig att den låg lite lägre för några år sen. Kan det vara att den börjar närma sig max motstånd vad sändaren orkar driva?
2 svar · 2,1k läst
G
Grytet: Har precis fått hem min garden smart sileno 1500m2 och börjar planera så smått för kabeldragning. Hur hade ni placerat guidekabeln i mitt fall? Enligt den röda eller gröna förslaget eller något helt annat? Tomten är på strax över 1500m2 men en total gräsyta på närmre 1200m2. Blå rektanglar är byggnader och grå är områden som inte ska klippas och där roboten inte kan passera
0 svar · 2,2k läst
·
tensiden
tensiden: Även Husqvarna har begränsningar. Jag har överskridit dessa rejält. Grejen är att det är resistansen i kabeln som gäller, så välj en kabel med grövre dimension så sänker du resistansen och det lär funka fint. Jag kör Grimsholms HD, men det finns ju andra.
3 svar · 2,1k läst
H
hfrid: [citat] Ah jag förstår hur du menar! Jag testade med ett 5200mAh batter i min 330x men fick laddsystemproblem och laddningen slutade vid 2600mAh och så fort man startade den började den söka efter laddstationen. Satte i ett av dom äldre batterierna (det bättre som tog laddning upp till 2100mAh) och nu klipper den som den ska men får fortfarande laddssystemproblem :/
12 svar · 12,1k läst
Johnny Samuelsson
Johnny Samuelsson: [citat] Plastkopplingen skruvas ihop, men viktig att plus och minus blir rätt därför finns en skåra / pigg i var del för att det ska bli rätt. Samma med kabel koppla den mot rätt färg / sladd från elektroniken i plattan.
8 svar · 7,8k läst
·
X
xcover5: [citat] Kul att det löste sig ! Själv blir jag inte riktigt klok på hur en guidekalibrering är tänkt att fungera. Meningen är väl att klipparen skall lära sig hur bred guidekorridor den kan använda, genom att testköra vid sidan av guiden, från startpunkten och ända bort till där guiden slutar. Utefter den sträckan kan guidekorridorens bredd variera beroende på närhet till
21 svar · 7,6k läst
·
J
Jansson88: Hej. jag undrar om någon vet om man kan ta reservdelar från den ena till den andra? Passar exempelvis displayen från en 308 på 305.an osv? Vet att laddstationen skall vara samma till dem båda… Jätte tacksam för svar.
0 svar · 1,8k läst
daddydj
daddydj: [citat] Båda varianterna fungerar för oss i alla fall.
1 svar · 998 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.