Hej någon som vet om det fortfarande går att få tag på denna reservdel ? Verkar slut på de flesta ställen. Någon som vet om clas ohlson kommer få in de igen?

Detta är en 2015 år modell. Såg nu att den på clas olsson är för 791e1 >2016

Skulle även behöva ett framhjul. Det som fanns på clas ohlsson passar antagligen inte då, såg dock likt ut
Någon som vet om det är stor skillnad på 791e och 791e1 ?

Har problem med att den tappar slingan. Mätte slingan till ca 10 Ohm.

Bytte nu till en 10m lång slinga. Och trycker 2.

Testade följande:

1. Står innanför slingan båda sensorerna svarta med ett streck ovanför
(Borde inte 3 streck vara max, dvs med min korta slinga borde jag ha max ?)

2. Drar ur tråden/bryter spänningen till laddstationen, fortfarande båda svarta men den går upp till 3 streck ibland (Borde inte båda vara vita eller x här ?)

3. Ställer den över gränstråden, ena svart andra vit.
(Verkar Ok)

4. Ställer den precis utanför, båda vita.
(Verkar Ok)

5. Ställer den ca 1m utanför båda svarta igen med ett streck
(Borde inte båda vara vita här ?).

Någon har några felsökningstipps eller kan testa samma sak med en fungerande klippare.

Jag har en 791e från 2015, nu i förrgår fick jag larm på "Utanför arbetsområde"
Problemet var inte frontsensorn eller slingan utan kabel till hela frammodulen, en skadad ledare, totalt är det 6 ledare.
Jag plockade isär klipparen och skarvade ihop nya kablar till frontsensormodulen och nu fungerar den.
Reservdelsbok finns på nätet, för att få nummer att söka på;
http://positec.ricambio.net/site/pa...59|CE_1966&MP1=CE_1966&MP=CE_1966.asp#CE_1966
Logga in med guest/guest

L larky skrev:
Jag har en 791e från 2015, nu i förrgår fick jag larm på "Utanför arbetsområde"
Problemet var inte frontsensorn eller slingan utan kabel till hela frammodulen, en skadad ledare, totalt är det 6 ledare.
Jag plockade isär klipparen och skarvade ihop nya kablar till frontsensormodulen och nu fungerar den.
Reservdelsbok finns på nätet, för att få nummer att söka på;
[länk]
Logga in med guest/guest
Hej Tack för info...

Har också haft problem med kablarna till frontsensorn tidigare.
Bytte samtliga 3st som går till de 2 sling givarna (Grå/Vit/Blå) men samma sak.

Mitt problem är att den går utan att laddstationen är inkopplad (tycker den konstant är inom arbetsområde).
Sätter jag i frontsensorn visas 2 svarta prickar (oavsett om den är innanför/utanför eller om laddstationen är strömlös. Drar jag ur kontakten till frontsensorn visas 2st kryss. Börjar fundera om felet sitter i de ingjutna givarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.