Jag har en Husqvarna Automover 420, 2016 som jag skulle vilja ha koll på när den klipper på sommarstället.
Går det att själv installera en Connect i efterhand? Butiken skulle ha 5000:- för komplett installation nämligen. Butiken påstår att installationen bara kan göras i butik pga mjukvaruinstallation som man inte kan göra själv.

P patrikz skrev:
Jag har en Husqvarna Automover 420, 2016 som jag skulle vilja ha koll på när den klipper på sommarstället.
Går det att själv installera en Connect i efterhand? Butiken skulle ha 5000:- för komplett installation nämligen. Butiken påstår att installationen bara kan göras i butik pga mjukvaruinstallation som man inte kan göra själv.

Det kan stämma. Klipparen behöver konfigureras via ett serviceprogram.

Ok, synd för flera nätbutiker säljer Connect för knappt 2745:- och det hade varit värt tycker jag. Men inte det dubbla.

P patrikz skrev:
Ok, synd för flera nätbutiker säljer Connect för knappt 2745:- och det hade varit värt tycker jag. Men inte det dubbla.
Ta en ny diskussion med verkstaden eller leta upp någon annan så går det kanske att pressa priset.
Utan att veta, så tar det kanske en timme för att montera kortet och köra konfigureringen. Lägg på 30 min. för administration så borde arbetet kosta runt 1000 kr.

Sedan är det högsäsong för verkstäderna, det kanske gör att priset stiger, ev. avvakta till hösten/vintern och se om det går att få ett bättre pris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.