Robotgräsklippare
Anonymiserad 239657: [citat] Jag köper ett paket om året på maxi. De är inga skitknivar som knäcks iallafall. Och de skär bra =)
Ruslan Grabovskij: [citat] Thank you. Unfortunately, but not. Looks I just wasted my money
Lund: [citat] Tack för ditt svar, då kör jag på enligt detta.
Nötegårdsgubben: Jag förstår inte heller vad det ska vara bra för.
Wepen: [citat] Hur kommer man i kontakt med supporten....hittar inget nr. Nån som har koll?
Axbard_89: [citat] Vet inte, har bara hämtat hem den. Vill dock minnas att STIHL sa till mig att de inte släpper nya funktioner alls då modell anses vara "färdig" när den släpps. Allt som kommer med uppdateringar är buggfixar.
MeanMike: Detta är ett vanligt problem. Allt är enkelt när slingan är hel ....eller helt av. Problemet är när signalen "läcker" då kan ladd stationen uppfatta det som av, men testaren som hel. Det är ju naturligtvis en flytande skala på läckage. Uppträder felet ofta ihop med regn/dagg så är det troligen en läckande skarv eller kabel. Min erfarenhet är att 90% av alla fel är problem med
galento: Rättelse igen :thinking: mätte transformatorn igen och då hade den drygt 28 volt så nu går klipparen. Den har inte gått ut en morgon med "följer ut" i displayen så vi fått startat den igen. Vi får se hur det går.
Mor Anna: Ja här i min lilla stad Åmål finns ingen, de har ett preliminärt lev. datum i mitten av juli på en modell och en i slutet av aug. Det får bli en batteriklippare som man går efter kanske vi nöjer oss med den.
D.Petersson: Det känns som de flesta antingen har bytt hela enheten eller lödat om. jag har lagat 3 kablar nu, nu fungerar den som vanligt igen, min var inte utom område däremot va den snurrig när de skulle ut och klippa.. körde och krockade med laddenheten flera gånger
altan2009: [citat] Har en 435x från 2021 med massor av problem förra året. Hämtade den i helgen efter vinterservice/förvaring och har nu fått samma felmeddelande som gjorde att jag blev utan klippare hela förra våren/försommaren. Kompensationen från Husqvarna var ett skämt för förra årets klanteri. 1500 kr för att köra med sin gamla klippare större delen av säsongen.
MickePernheden: [citat] Hej, Jag flyttade den lite till höger den sista biten, grymt bra blev det. Tack. Ingen som haft problem med klockan, som jag har?
Dilato: 1.7 MΩ är väl vad man får om man mäter i lätt fuktad jord så det tyder på ett avbrott. [bild]
tindranr3: [citat] Hej filip fick du rätt på din station ,har själv problem med att den blinkar grönt ,kollar kabel testat med en mindre kabel men samma problem ändå . Finns de nya kretskort till själva stationen ? Mvh Jocke
Magic-gnome: [citat] Granngården har utförsäljning på förra årets modeller av Gardena så du kanske kan matcha på Elgiganten mfl? https://www.granngarden.se/tradgard/maskiner/robotgrasklippare?c=webrobotgrasklippare&f=p_navigationCategory:webrobotgrasklippare,p_brandName:gardena
Paul-Staffanstorp: [citat] Tack... just de siffrorna man inte får fram förrän man aktiverat maskinen och appen viket man ju inte glr förrän kabeln är på plats... så tack för det svaret
pennybridge: Problemet löst genom ktetskortbyte i laddstationen. Arbetet är enkelt och tar max 10 minuter med ett enda verktyg (torx).
MagnusRRR: Har nu gjort slag i saken enligt bild och hittills har det fungerat hur bra som helst [bild]
hahalj: Google maps avståndsmätning är bra hjälp när man ska beräkna hur mycket kabel som går åt. Summa 390 meter... inte mycket marginal till 400 meter som ingår i installationskitet. Får strunta i att lägga kabel runt de vuxna träden, räknar med att de klarar att bli påkörda... [bild]
johan.r: Har du fått någon rätsida med detta? Jag är intresserad av samma
Alfons3301: Är det någon som testat denna robotgräsklippare? just nu 3056 kr på amazon.se https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08H1XSGBQ/ref=ox_sc_act_image_1?smid=ANU9KP01APNAG&psc=1 Jag försöker förstå beskrivningarna. Måste den startas manuellt via panelen ovanpå gräsklipparen för varje klippning? Eller kan man göra någon enkel programmering tex till varannan dag via panelen? Har sett att det
etompau: Avståndet mellan beg.kabeln och föremål etc beror på höjden på hindret. Väggar etc på ett hus, då läggs kabeln med 35 cm avstånd. Vid övergång mellan gräs och plattor, där plattorna ligger i nivå med gräs så kan kabeln ligga under plattorna, då kör klipparen ut en bit över plattläggningen. Du skriver att det är grusgångar i din trädgård, då får man vara lite mer
tensiden: [citat] Du kommer bli nöjd. 405X är senaste konsument-generationen från Husqvarna så du får uppdateringar över nätet, AIM och annat app-baserat lull-lull.
Cahlis: [citat] Det är väl bara sista biten utanför stationen som den går rakt mot. Verkar som att avståndet i övrigt bestäms av smalaste stället i förhållande till guidekabeln. Så här står det i manualen: Guidekalibreringen startar när produkten är i startpunkten. Produkten rör sig vinkelrätt bort från guidekabeln på vänster sida i maximalt 1.35 m eller tills den träffar
Lakejen: [citat] Det var klokt, bytte själv till ett större med mer mA/H det kostade mig ca 6000 kr för grundkort i klipparn. Raggmunken
etompau: Har RT700 möjlighet till uppkoppling och styrning på distans? Det verkar som klipparen behöver kompletteras för att det ska vara möjligt. Sileno City med smart ger bl.a fjärrövervakningsfunktioner/inställningar. Gardena kom iår med en ny funktion (LONA) som låter klipparen bygga en kartbild över gräsmattan, där det sedan går att justera klippning och avgränsningar. Sedan har