X
xcover5: [citat] Jag kör med 40 mm klipphöjd och får aldrig problem med att den klipper täckbarken. Men tänk på att täckbark ger dåligt grepp, om du inte har begränsningskabel kan den ställa sig och slira en del innan den fattar att det är stopp.
11 svar · 4,9k läst
·
H
HEM2121: [citat] Turtle bilvax, kanske? Man använder det till ytterdörrar, badkar och tvättställ så det borde fungera.
1 svar · 3,9k läst
D
Dilato: Den är ju helt vattentät så den ligger där den kan...
1 svar · 1,5k läst
F
Funker: Främre kretskortet som etompau länkade till och dess anslutningskabel utbytta, funkar fint sedan en tid. Tack!
6 svar · 3,2k läst
M
Molle57: [citat] Hej Har klippt ut 3 delar från kompostgaller ca 20cm höga satt runt buskar osv. Det blir ett mjukt stop. Hoppas klipparen klarar detta bättre än att det tar stop mot något som ej svicktar lite.//Peter
13 svar · 7,2k läst
·
V
Vincenzo: Ursäkta om jag kidnappar tråden, jag är också intresserad av denna maskin. Vet någon om man kan få den att gå på en ramp på c.a 45 grader och i så fall hur smal kan man göra rampen?
4 svar · 4,3k läst
Tokslut
Tokslut: [citat] Vet ej hur bra dessa fungerar [bild] [bild] https://www.jula.se/catalog/tradgard/bevattning-och-dranering/dranering-och-hangrannor/vattenspridare-for-stupror/regnvattenspridare-710011/
14 svar · 6,6k läst
·
R
Rolle85: nån?
1 svar · 1,3k läst
R
1 svar · 1,3k läst
Jocce81
Jocce81: Någon som testat Terrängkittet till Husqvarna 405X? Hur stor skillnad blir det? Jag har ett par ställen där gräsklipparen idag inte riktigt vill backa upp ordentligt, men klarar sig kanske 7 av 10 gånger. (Har nu flyttat upp slingan lite längre än jag egentligen vill) /Jocce
0 svar · 865 läst
E
erik_1: Har någon testat att montera spikes från Mibrobo på sin robot: https://www.mibrobo.com/shop/wheel-spikes/2 ? Finns till olika modeller, men undrar hur mycket ger det gör jämfört med att som @aekeberg sätta skruv i däcket. Och om nån använt - funkade det bra och var lätt att montera?
0 svar · 1,1k läst
B
BlackDragon: Tack så mycket för otroligt snabba svar. Ja, då va det precis som jag tänkte. Ja såklart att man inte skall korsa den :)
4 svar · 2,3k läst
richardtenggren
richardtenggren: Har du handlat på Bernö(Gävle)? ;) På Husqvarna kan man ju dels ställa hur mycket den åker över begränsningstråden, men annars lägger man ju den närmare kantstenen. Husqvarna säger typ 10 cm ifrån stenläggningar eller andra ytor i samma nivå där roboten kan åka ut över gräset :) Samma princip borde ju gå att tillämpa på Stihl.
1 svar · 1,7k läst
·
Madstr
Madstr: Nä den står i garaget nu. Batteriet var det inte något fel på. Vi öppnade helt enkelt upp den och testade med en batteriladdare. Så varför laddstation och klippare inte samarbetar vet vi inte. Jag har tagit beslutet att inte fixa i ordning den heller då det är jobbigt att dra om tråd f efter alla mina projekt så blir klippytan mindre och mindre
2 svar · 5,9k läst
X
xcover5: [citat] Jag klistrar in här det jag skrev i en annan tråd : "Med ohm-meter bakom laddstationen såg jag att det var avbrott mellan guide och höger. Jag tog en lång överbliven kabel och surrade fast ena änden i höger kabel (vid laddstationen). Gick sedan utefter höger kabel med den lösa kabeländen, ohm-mätaren och en nål. Stick-prov (!) med nålen avslöjade direkt när jag passerat
4 svar · 3,4k läst
G
Gårdsboende: Gissar att du antingen uppfostrat dina barn eller helt enkelt inte har det bekymret? En leksaksbil i metall gör underverk för knivarna, fina hack... :rofl:
7 svar · 5,0k läst
U
Ulf Peter: [citat] Har kört med ett 3400 mAh i två månader nu utan problem till min 315x. Man får ju inte längre gångtid med större batteri men tror ändå det håller längre när den går bort sig på våran komplexa tomt och kämpar för att ta sig ut. Då finns det batterireserv så den aldrig går helt tom innan mjukvaran stoppar den. Hoppas jag. :)
29 svar · 33,3k läst
J
JanneSjo: [citat] tar alltid emot input åt båda håll, ibland tänker man för mycket, ibland är det bra att tänkt innan :-)
20 svar · 5,6k läst
E
etompau: Har sett flera exempel på användare som har använt släpvagnskontakter för inkoppling av matning och beg.kablar. Rejäla don som lätt håller för fysisk påverkan och många till/frånkopplingar.
1 svar · 1,1k läst
E
erikassar: Finns det någon bra steg för steg anvisning när man byter kol i hjulmotorer eller en fin film? Mvh
16 svar · 7,3k läst
G
GordonE: Det lät som ett trist kostnad. Jag tycker det låter otroligt att motorerna skulle gått sönder.
10 svar · 3,8k läst
·
K
Kirev: [citat] Jag har bara en liten kulle som alla klippare klarar av. Men läs gärna deras instruktionsbok och kolla att den fungerar med placering av laddstationen och om du har smala passager. Finns även en grupp på facebook ”Bosch Indego Sverige”. Där kan du säkert få mer information. Men jag rekommenderar absolut klipparen. Nu kör jag kanske 12-15 h/vecka till mina 300 m2. Grannarna
8 svar · 4,1k läst
E
erik_1: [citat] Partille Skog och Trädgård ftw! Tack. Ringde K-rauta nu på morgonen, en tjej sa att jag kunde komma och hämta ett nytt batteri, innan hon insåg att de också var urladdade. Förslaget var då batteriservice som skulle ta 1-2 veckor, men hon lovade att kolla vidare och återkomma. Ringde Husqvarna som dirigerade mig vidare till Partille Skog och Trädgård som sköter deras
2 svar · 2,8k läst
S
solaker: [citat] Jag har samma problem med min 430X, Har du fått någon lösning på det?
24 svar · 9,7k läst
·
hsd
hsd: Rätt och riktigt pressade skarvar är bättre och pålitligare än lödskarvar
18 svar · 11,3k läst
·
D
Dahnarius: nja, vissa gånger ja, vissa gånger stannar den direkt. styrkan och signalen är 100%.
4 svar · 811 läst
X
xcover5: [citat] Det blir 10 x större kapacitet, större brukar vara bättre. Svårt att tro att det skulle skada.
9 svar · 2,8k läst
·
Inge Sjöberg
Inge Sjöberg: [citat] Ha använt 220 1.5 kvadrat gick bra sen bytte en till Gripsholm kabel nu tappat han slingsignal Hella tiden på samma ställe hör att 35m är max för slingkontack till ROBOT en men finns grövre begränsning kabel
19 svar · 7,1k läst
M
Muffaluskis: Hej på er Behöver a lite hjälp av någon som vet då felsökningshjälpen till min klippare lämnar en del att önska. Av någon anledning så vill den helt plötsligt inte köra. Den är fulladdad och har ström. Basstationen har ström och tråden är intakt. Men när jag slår på den så kommer inte den störande bekräftande ljudet på val av program och maskinen rullar inte iväg. Någon
0 svar · 999 läst
B
bergquist: Bump, samma fel här, men Stiga 325
1 svar · 2,0k läst
T
Tomas Birging: Hej! Vi har en Lyfco E1600 som fungerar utan problem, förutom att den på helt plan yta stannar och säger att den kört fast även fast den helt uppenbart inte sitter fast. Vi har två gräsmattor som jag delat in i två zoner, vilket fungerat perfekt. Däremot är gräsmatta i zon två väldigt avlång, ca 70 meter lång och 10 meter bred. Efter att ha haft problemet med att den ”kört
0 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.