P
Patrik Svensson5: [citat] hej. Jag har fått exakt samma problem med min klippare. Lyckades du lösa detta och vad fick du i så fall göra?
1 svar · 3,5k läst
M
martin_skold: Tack! Detta blir morgondagens projekt!
1 svar · 9,9k läst
·
hahalj
hahalj: Vi valde till slut att inte gräva ner vår kabel. Det blev istället spikar längs ca 430 meter kabel, blev klar sista veckan i maj i år. Där gräset växer bra har kabeln nu försvunnit ner i gräset, där det är mossa så håller mossan så sakta på att växa över, till nästa säsong kommer säkert kabeln vara dold där också. Där det växer dåligt syns fortfarande kabeln och där
15 svar · 15,6k läst
Cheesen
Cheesen: Vad du menar är att gräsmattan är runt 6000 kvm det är lite blodigt för en robot. Vi talar väl om 2-4 stycken här. Har ni funderat på en åkgräsklippare typ Stiga rider som någon i föreningen tar på sig att sköta. Man kan ju locka med ett litet arvode. Vi hade den lösningen i vår förening och det var då ingen brist på billig arbetskraft.
1 svar · 3,1k läst
AndersMMÖ
AndersMMÖ: Givet att jag känner mig själv så var det en klart vettig synpunkt. ;) Men de var faktiskt åtdragna som sig bör, så någonting annat måste fela.
2 svar · 3,8k läst
Jenny H
Jenny H: [citat] Roligt nog så har klipparna aldrig varit på den delen av slingan samtidigt, trots alla år de gått sida vid sida. Slingorna ligger åt olika håll också, jag vet inte om det gör någon skillnad. Vi valde att köpa en ny Landroid Worx 700 M+, vi får se hur det går eftersom de inte är samma modeller, får återkomma om det. Men ja, tyvärr så är det ju praktisk erfarenhet som
7 svar · 9,6k läst
H
Hogebo: [citat] Det gick inte alls - eller snarare det hjälpte inte. För att våga beställa nytt moderkort måste man ju veta att det är det som är felet. Hur gör man för att testa om det är moderkortet det är fel på?
5 svar · 4,8k läst
SidanKaos
SidanKaos: Jag hade precis samma problem med en massa olika felmeddelanden. Testade tipset med att ändra på slingkoden och det fungerade!!
14 svar · 10,5k läst
M
Miramithe: Perfekt, jag har köpt ett löst kort och byggt in i en kapsling, men inget att rekommendera om man inte vill/kan skruva själv. Köper man från Amazon kan man ju få sakerna ganska snabbt. Lyfco nätdelen är inte så bra, många som gått sönder
10 svar · 6,7k läst
M
Micke Österberg: [citat] Har du lyckats lösa problemet? Jag har en klippare som efter krock med hårda föremål emellanåt stannar med felkoden ”Krock”.
3 svar · 3,8k läst
·
E
etompau: [citat] https://www.gplshop.se/sv/huvudkretskort-3
20 svar · 33,3k läst
·
H
Harald Blåtumme: Bra att du hittade felet. Som sagt, de medföljande kontakterna är verkligen usla och av flera anledningar. 1. De har en ytterst liten kontaktarea mot slingans ledare när de klämts fast, förutsätter att det inte sker någon oxidation om det ska hålla mer än tillfälligt 2. Kontaktytan mot laddstationens flatstift är även den minimal, nackdel se ovan 3. Samtliga kontaktytor är utsatta
18 svar · 6,9k läst
B
Anonymiserad 562827: [citat] Hej! Vart kan man hitta en schema för sändare?
43 svar · 19,2k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Du kan ju göra som du tänkt även utan att ha den överflödiga kabeln kvar på rullen. Kan du exempelvis rulla ut den och lägga den i ett par längder fram och tillbaka under/längs ladugården så kommer du ju åt samma problem.
8 svar · 1,7k läst
·
S
spendera: [citat] Jag hade liknande problem tidigare i sommar vid laddning av min Automover 220. Den laddade med minusström som du beskrev, men funkade ibland. För mig var det glappkontakt på anslutningen till laddblecken. Efter rengöring så funkar den bra igen. Hittade felet genom att mäta spänningen och hittade då ett stort spänningsfall. Lycka till med felsökningen.
3 svar · 1,7k läst
·
T
Anonymiserad 562827: [citat] Tack
121 svar · 32,8k läst
·
T
P
Peter Oleander: [citat] Du kan även placera laddstationen vid huset ? Position 1 eller 2 och dra guiden enligt bilden. [bild]
4 svar · 1,5k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Kan bli hur konstiga fel som helst med dåliga batterier. Avvakta de nya och se hur klipparen beter sig sedan.
1 svar · 956 läst
L
leif1676: [citat] Hej Bra jobbat. Där sparade du en slant och kul när man får igång klipparen igen. Lev under mottot , "Kan själv". Leif
5 svar · 6,8k läst
·
A
andreas1970: Löste mitt problem med hjälp av tips på detta forum. Jag hade kabelbrott på ett av laddningsblecken i klipparen. Bytade ut en bit kabel och nu funkar allt som det skall igen! Andreas
1 svar · 3,3k läst
·
helgestahill
helgestahill: [citat] Maskinerna tål ju vatten. Ta en slang och spola av över och undersida.
7 svar · 6,3k läst
·
M
Mapet890: [citat] Ok, kanske ska prova ohmmäta vid tillfälle. Det börja med att trafon gick sönder i juni, sen har den stannat för slingfel nu två gånger i juli, men har då fått grön lampa efter att gjort den strömlös.
3 svar · 2,6k läst
A
Ariyan2022: Jag har en Lyfco E1800 Wi-Fi jag har lite problem med den och det är att trots jag har avmarkerad att det ska köra kantklipning men ändå den går runt flera gånger jag ställde in i båda appen och menyn på klipparen men när jag startar i auto ändå går runt flera gånger . problem 2 att när batteriet tar slut åker inte tillbaka till laddstationen hjälp snälla ni är jag vet det
0 svar · 1,0k läst
I
InsidersUnited: Det har jag också provat, problemet är att isoleringen tar i gräsmattan när den kör normalt framåt om man har minsta höjdskillnad i mattan.
4 svar · 1,6k läst
E
etompau: Har du inte bytt batteri på 7 år så är det nog dags. Kraftigt motstånd mot klippskivan, sjunkande batterispänning och klipparen påbörjar hemgångsfasen, det som du menar är att den slutar klippa.
1 svar · 1,9k läst
·
X
xcover5: [citat] Det är ytterst få blixtnedslag som resulterar i en direktträff på det man vill skydda med ett åskskydd. Om det ändå skulle ske så spelar det ingen roll vilken typ av skydd man har. Det som händer i de allra flesta fall är att det uppstår jordströmmar i marken och elektriska fält i luften. I båda fallen kan det induceras elektriska spänningar i långa kablar som då fungerar
3 svar · 2,1k läst
·
B
BJohan: [citat] Det är samma problem varje år. Men jag tror att det skulle bli bättre om jag gödslade mer. Jag brukar bara gödsla en gång på våren.
9 svar · 4,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.