M
magnuskarlstad: Jag har en wiper av runner modell. Bästa sättet att slippa kantklippning är att lägga en stenplatta från hus (20 bredd och uppåt)lägg begränsningskabel jämna med platta eller under om bredare platta på det sättet åker roboten med ena hjulet på plattan och andra i gräset och lämnar ett perfekt resultat. Har du inte möjlighet med plattor så när fram på maskin under och fram till
6 svar · 5,4k läst
M
magnuskarlstad: Universal lösningen till det mesta nedan som att hitta hem, signal problem och genvägs läsning kan oftast hjälpas med uppdatering av program vara. Årets (2013) uppdatering kom för 3veckor sedan och är omfattande till alla modellerna. Tror den heter något på 139##
3 svar · 10,5k läst
thomas33
thomas33: Jag gillar batteripaketet. Bara att åka till butiken o köpa ett storpack c-batterier. :thumbup:
2 svar · 2,5k läst
N
Nonkan: Laddkabeln sitter i en genomföring som går in i chassit på undersidan, med kontakten till huvudkablaget precis innanför genomföringen. Har du lossat genomföringen från chassit så ska den fettas in. Eller har du lossat laddkablarna uppe vid laddblecken på karossen?
4 svar · 11,5k läst
·
S
Svampen78: Jag gav 14995:- för en HQ220. Det tycker jag är ok även om det är en utgående modell.
3 svar · 2,9k läst
Bezt
Bezt: Vet faktiskt inte om det fungerar på någon klippare idag men som jag skrev så tycker jag att en robot borde kunna utnyttja regnsensorn smartare än att bara gå och gömma sig vid regn.
12 svar · 9,6k läst
M J
M J: ...det var fel att köpa i höstas. Nu sänkte Cheapy priset på Indegon till 12.599:- ... http://www.cheapy.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product_10651_10551_115302_46
6 svar · 5,5k läst
M
MBygga: Jag tror många är rädda för just pajkastning och därmed inte vågar skriva kanske, då det lätt blir så att man talar om varför en annan klippare inte är bra i stället för att tala om fördelarna med sitt eget val. Själv är min erfarenhet att man inte heller skall skriva alltför gott om sitt eget val för då kan man också råka ut för diverse tillmälen. Jag är i alla fall nöjd
6 svar · 2,5k läst
peternicklas
peternicklas: [citat] Inget nytt. Han lovade att skicka info till mig samt att det skulle komma på deras hemsida.
2,5k svar · 731,0k läst
·
Eriksgatan
Eriksgatan: [citat] Jag talade igår med Boschs nordiska HQ i Danmark om Indegos batteri och minusgrader eftersom vi haft några sådana nätter nu och klipparens display ett par gånger själv har sagt att batteriet är för kallt för att den skall starta. Det deberättade menade man var allmänt för Li-Ion och det var att man gärna skall ladda upp dem helt - vilket ju är praktiskt eftersom det är
9 svar · 9,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Inte ett smack. Dessa metalldetektorer och fältmätarappar är rena bondfångeriet. :D
11 svar · 13,4k läst
S
slajsen: Jag är i tankarna på att bli med robotklippare och funderar då på vad som skulle vara bäst, en kraftigare modell som klarar hela tomten eller två mindre som skulle få dela på jobbet. Tomten är på totalt 1750 kvm, men bara ca 800 kvm är gräsmatta som ska klippas. Huset, rabatter och diverse annat delar av tomten så det blir två ungefär lika stora delar gräsmatta med två smala (1-2
0 svar · 2,9k läst
vojma
vojma: Sånt där måste sparas för eftervärlden!
2 svar · 3,1k läst
·
M
Micro: Enklast måste väl vara att tala om för mäklaren och alla som är intresserade av huset att gräsklipparen ej ingår i köpet. När jag sålde mitt förra hus så berättade jag för köparen att parabolen och satelitmottagaren ej medföljde i husköpet och det var absolut inga problem med det.
54 svar · 30,9k läst
Automover
Automover: [citat] Sorry, det hade inte dåre ett förstått..:o
25 svar · 7,7k läst
·
M
MBygga: [citat] Samma har, klipparen hanterar frukten bra men man blir bättre på att plocka upp den snabbt. Särskilt plommonen var lite jobbiga då de kläggade fast runt hjulen om de inte plockades upp.
5 svar · 11,7k läst
M
MBygga: [citat] Håller i sak med om det mesta du skriver bara med det tillägget att en stor del konsumenter förmodligen värderar sitt behov innan köp av vad det än är man tänker köpa, detta behov ställt mot den budget man har brukar utmynna i beslut om köp. Då är det ju bra att det finns ett spann även inom robotgräsklippargenren liksom det finns inom de flesta produktområden för det är
113 svar · 18,0k läst
pacman42
pacman42: Hade detta problem tidigare i somras efter omläggning av guideslingan. I mitt fall så var problemet att slingan inte var rak både bakom och framför klipparen där den stannade efter att ha backat ut (rtfm, var vad jag sade till mig själv när jag hittat problemet). Har också haft andra problem som kommit med tiden, som också berott på att jag fått det att fungera utanför
2 svar · 1,2k läst
M
Mabcus: Jaha då tog man en till denna sommar.. det blir min 5 döda mullvad med slägga
15 svar · 9,5k läst
M
mortimer: Verkar vara nedgrävd sprinklerlösning som får bli nästa större sommarprojekt :D
5 svar · 5,4k läst
pacman42
pacman42: [citat] Detta förutsätter iofs att den klarar av att klippa allt när den kör sina mönster. Min AM är ju rätt känslig för gräs på hjulen, dagg, lutning och annat när det gäller att köra i en rak linje (samt vid fyrkantklippning). Det vore kalas om det dyker upp en som klarar av detta under lite svårare förhållanden, men tillåt mig tvivla fram till dess att jag sett det med egna
18 svar · 15,1k läst
pelpet
pelpet: En robotgräsklippare är ungefär lika komplex som en tvättmaskin tycker jag (lite motorer, sensorer och elektronik). Jag tror att robotklipparna varit dyra för att Husqvarna velat och kunnat hålla uppe priserna, men att Worx nu på allvar har ändrat på detta. Visserligen försvann Landroiderna från Jula men in kom Gardena R40Li för en tusenlapp mera. Jag tycker det luktar uppgörelse
40 svar · 19,9k läst
S
stalkers: [citat] En tanke bara till att ha den under trädäcker/"jorden" är att tänk på att dränera så att roboten inte "kan" hamna i en vattenpöl då man ev. grävt ner den lite under trädäcket. El och vatten har sällan gått bra ihop.
67 svar · 24,1k läst
·
H
hookan: Hej passar först och främst på att tacka er alla för denna tråden, den har hjälpt mig denna sommaren, verkligen tack!!!:thumbup: Jaha som nykommling placerade jag mitt inlägg en nivå för långt upp .... denna skulle varit placerad i länken nedan som heter "Worx Landroid" jag vet inte hur jag flyttar den..... nu till min nuvarande upptäckt. jag demonterade mina hjul och loctitade
0 svar · 976 läst
N
Nonkan: [citat] I den uppdateringen av programvaran (2.x.x) så kortade man ner laddtiden och laddar därmed batterierna snabbare. Snabbladdning ger varmare batterier så de behöver viloperioden för att svalna för att inte förkorta livslängden. Den totala klipptiden är lika lång som i program 1.x.x, men det finns mer utrymme för att planera in bevattning t.ex.
12 svar · 11,3k läst
M
MBygga: [citat] Sorry Bjutte, såg att du redan skrivit på Indegotråden också nu.
3 svar · 2,2k läst
A
ansback: Hej Lubbe 75 Jag ändrade på upphängninen av en stor mängd ej utnyttjad kabel. Därefter upphörde problemet. Tack för ditt inlägg! ansback
3 svar · 1,6k läst
prototypen
prototypen: Om du läser Worx och Automower trådarna så får du svar på alla frågor. Gränstråd ingår, räcker för många men de med komplicerade tomter behövs mer. Kör bort allt gräs med trimmer ända ner till rötterna och lägg tråden och fäst med märlorna (följer med) Tråden växer över på några veckor och är sedan svår att hitta. Tråden kan grävas ner några centimeter. Hinder bör
1 svar · 1,7k läst
G
Gimbal: Hur många programerbara områden kan en Gardena köra till?
9 svar · 10,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.