Hej,

Har fundering på att skaffa en robot gräsklippare. Efter att ha läst lite om de olika modellerna samt lyssnat på lite youtube videos så lutar det åt en Automower 220AC eller en Landroid 1.0. Eftersom dessa verkar vara tystast.

Nu har jag en generell fråga till ägare av dessa robotar.

När det gälle mjukvara uppdateringar kan man göra detta själv eller måste man lämna in maskinen till service verkstad?
 
Chappe 4 skrev:
Hej,

Har fundering på att skaffa en robot gräsklippare. Efter att ha läst lite om de olika modellerna samt lyssnat på lite youtube videos så lutar det åt en Automower 220AC eller en Landroid 1.0. Eftersom dessa verkar vara tystast.

Nu har jag en generell fråga till ägare av dessa robotar.

När det gälle mjukvara uppdateringar kan man göra detta själv eller måste man lämna in maskinen till service verkstad?
När det gäller Landroid har det inte kommit någon uppdaterad mjukvara än så det är osäkert hur en uppdatering kan gå till. Inget är skrivet om det ännu heller. HQ tror jag uppdateras via serviceverkstad, tror inte man kan/får göra det själv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.