Har ett antal frågor som jag inte blir klok på riktigt.

Ibland när jag kommer ut så är displayen och hela roboten avstängd!
Trycker jag på on-knappen, matar in pinkod så bootar den upp.
Nu hoppas man ju att den är i auto. men icke! efter jobbet är displayen åter igen död och den har inte klippt en meter på hela dagen.

det verkar som jag måste skicka iväg den med start-knappen först, för att den skall komma igång.

någon som upplevt liknande beteende?

Finns fler udda grejer tycker jag,

men då blir det en roman .

har inga problem med udda handhavande, bara man får det bekräftat att det ska vara så.

tack på förhand
 
TFB skrev:
Har ett antal frågor som jag inte blir klok på riktigt.

Ibland när jag kommer ut så är displayen och hela roboten avstängd!
Trycker jag på on-knappen, matar in pinkod så bootar den upp.
Nu hoppas man ju att den är i auto. men icke! efter jobbet är displayen åter igen död och den har inte klippt en meter på hela dagen.

det verkar som jag måste skicka iväg den med start-knappen först, för att den skall komma igång.

någon som upplevt liknande beteende?

Finns fler udda grejer tycker jag,

men då blir det en roman .

har inga problem med udda handhavande, bara man får det bekräftat att det ska vara så.

tack på förhand
Jag har ju en LD av förra årets version och för att starta upp den måste man trycka på on, knappa in PIN kod och sedan stänga fönstret, vilket motsvarar start knappen på den nya M versionen. Annars går den inte igång utan stänger av sig efter ett tag. Men det borde väl stå i manualen att dessa steg måste göras, eller?
 
Jag hade problem med min när den stod i auto läge, den stod kvar i laddstationen, jag ändrade och skrev in klipp tiderna manuellt istället, att den skall starta 07:00 och klippa 24 timmar alla dagar, för att testa...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.