F
fri_tid: [citat] Har ditt arrangemang fungerat felfritt under sommaren? Vilket avstånd har du mellan regeln och slingan och ligger slingan innanför eller utanför regeln? Hur löser du det vid porten? Var har du laddstationen i förhållande till regelsidan? Skulle hjälpa med en skiss av din trädgård med slingan markerad och med laddstationen inlagd för att mer förstå din konstruktion. Jag
1,0k svar · 418,0k läst
·
MathiasS
MathiasS: ...dessa herrar har även spammat ett poolforum med sitt dravel..... Jag vet var jag INTE ska handla.
2 svar · 972 läst
M
Marbo: Jag har fått ett nytt batteri och det gjorde susen :rolleyes:Enligt min återförsäljare så sitter det ett litet motstånd på batteriet och om det är defekt så kan maskinen börja "arbetsvägra".
4 svar · 943 läst
W
Wormit: Köpte min Landroid i fredags och har nu lagt ner 350meter kabel med morakniv, fina blåsor i händerna :p Körde den första gången inatt och den hade då fastnat i ett hörn vilket jag nu på morgonen såg inte var så smart gjort, det får göras om under dagen. Men en anna sak som känns mindre kul är att den inte verkar "avbryta" letandet efter guideslingan om den kommer på en större
0 svar · 877 läst
·
A
Automower 35: Hus till min Husqvarna 220 ac nu äntligen klart! :) [bild]
0 svar · 10,4k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Låter som att du har fått lite svetsloppor på kontakterna mellan klippare och laddare. Har du provat att borsta av med stålborste? Min har inga liknande problem....
2 svar · 9,9k läst
·
T
turboraketti: Ok, vi får se hur jag gör. Hyggligt att du tog dig tid att svara i en sådan här gammal tråd -- Tack!
14 svar · 15,7k läst
·
peternicklas
peternicklas: [citat] http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/193833-worx-landroid-94.html#post1554442
14 svar · 3,0k läst
M
Marie Bö: I den tekniska manualen som finns i separat tråd här: http://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/196765-technical-manual-husqvarna-automower.html står det mesta. Tex under kapitel 2.6 Special menu functions hur man får fram Tools menu där man kan kontrollera det mesta i klipparen som en serviceverkstad kan göra med mjukvaran Autocheck. Expert mode In the settings menu: Press Home + 4, +
3 svar · 23,1k läst
N
Noseone: Nä, de har ändrat, det är 15 minuter nu. Sent from my GT-P7500 using Byggahus
4 svar · 6,5k läst
G
Gramen: Hallå gott folk I min automover (230ACX inköpt 2012) finns ett menyval som heter "kontrollera slinga". Väljer man den kommer det fram diverse siffror och andra uppgifter. Står val Guide 1 230, guide 2 159, samt kvalité 100% och "antal omstarter". Siffrorna varierar fram och tillbaka, och om man tex drar ut en av guidekablarna blir värdet G1 (om man drar ut guide 1) negativt. Någon som vet
0 svar · 3,1k läst
P
Pepparkaka: Nu vet jag inte om det varit så varmt och soligt på senare tid, men värme påverkar batteritiden negativt.
2 svar · 2,3k läst
mycke_nu
mycke_nu: Tänk om den är full med gräs nästa dag.. :eek:
11 svar · 3,7k läst
M
MBygga: [citat] Du har visserligen lyckats hamna på en egen tråd nu men ja du får samma problem med Gardena som ju ägs av HQ, det är egentligen en AM305'a som fått Gardena färger. Dessutom är det så att du får samma problem oavsett vilken robot grannen skaffar, även en LR stör andra LR lika väl inom 4,5 m.
2 svar · 7,7k läst
G
Gilgo: Det hade varit intressant att se hur en Bosch Indego står sig mot Landroid och HQ. Men det är väl ingen som fått hem en sådan än.
19 svar · 4,4k läst
N
Nonkan: Inte så lätt att ha koll på om man inte kommer åt de bakomliggande systemen. Det är lite därför vi inte lägger ut sprängskisser på vår hemsida, utan hänvisar till Husqvarna direkt. Om någon beställer fel p.g.a en felaktig skiss, så blir det såklart krångel.
10 svar · 12,0k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Efter att ha haft de nya däcken ett tag så måste jag säga att de innebär en markant förbättring. De har bara grävt ner sig en enda gång. Där skall jag justera marken lite, så att detta inte händer igen.
13 svar · 9,6k läst
pacman42
pacman42: Hjälper klippning på vägen hem? Hjulen har bredare bas än klippytan... Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
2 svar · 2,4k läst
R
Riggen: Jag har också en tall och funderar på Landroid. Å andra sidan så gillar inte min gräsklippare kottarna heller så man borde väl plocka bort dom oavsett...
2 svar · 1,5k läst
prototypen
prototypen: 3 Knivarna håller till första kontakten med sten eller betong. ( för mig har det bara gått av en kniv i taget) 2 Om du inte gör något så kommer den nog att klippa båda delarna men ställ in två utgångsvinklar och propotionen efter ytan. 1 Jag gjorde inget när jag utökade och den hittar till de nya markerna. Det finns inget "minne" utan klipparen är helt blind, studsar omkring som en
1 svar · 981 läst
G
Gimbal: Slog på "kurvbana" funktionen för att se hur den betedde sig, och det var inga små bågar den lade sig till med. Det blev en väldigt märklig väg tillbaka till laddaren eftersom trädgården är full av öar runt träd och buskar som den råkade landa på och hoppa vidare från. Sen hoppade den förbi laddaren också eftersom jag inte lagt ut någon fångstslinga, men det var väntat. En
5 svar · 5,1k läst
R
rybbe: Citygross i växjö har också haft har jag sett.
2 svar · 1,9k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: En god vän här på forumet har förbarmat sig över en dylik klippare, som en granne hade för avsikt att slänga av någon anledning. Har sett den "in action" och blev inte särskilt imponerad, mest rädd. Mest för att den mal ner den mesta inkl. laddstationen när den förvirrat hamnar utanför arbetsområdet. Små barn skall hållas inomhus. Kalla kårar längs ryggen infinner sig när jag
4 svar · 8,2k läst
·
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Jag tycker inte det var så fel. Nu när det finns ett eget underfora för bara robotklippare känns det dumt att bara hålla sig i en tråd... Ja, det går bra att lägga guiden som ett U.
1 svar · 1,5k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Hoj! Toppen med ett eget underfora för robotklipparna, nu kan vi ha olika trådar för olika modeller istället för allt i två gigantiska trådar! Har hjälpt grannen med programmering av hans Viking iMow MI 555.0C. Några reflektioner: - Manualen och klipparen är inte direkt lättbegripliga och programmeringen omständlig. Även fast jag är van att läsa teknisk dokumentation och har
0 svar · 7,1k läst
K
krille2: När min 220 var ny för 3 år sen så klippte den 45 min. och laddade ungefär lika länge, nu i vår hade jag klipptider på knappt 30 min. och lika lång laddtid (30min), antog att batteriet började ta slut och satte i ett nytt men tiderna är ungefär desamma, kan det vara på det viset att tiden för att söka till laddstationen för att laddda loggas och klipparen anpassar klipptiden till
0 svar · 1,9k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Här är en carport till klipparen http://www.byggahus.se/forum/tradgardsmaskiner/170897-helt-underbart-garage-till-min-automower.html
3 svar · 17,0k läst
M
Mats: Då lär det behövas en automatisk lödstation som löder ihop elektroniken efteråt :)
9 svar · 3,5k läst
R
Rypos: Jag skulle nog inte få panik utan bara sätta maskinen på underhållsladdning motsvarande vad man behöver göra under vinterförvaringen. För min del hade jag fått transportskador orsakade av Postens ovarsamma hantering med reklamation och retur till ÅF som följd. Jag rekommenderar inte att köpa robotgräsklippare på postorder. Fattar inte vad jag tänkte på...
4 svar · 2,8k läst
P
probeb: Helt tomt här.. in och skriv av er på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=827116
3 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.