1 200 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Ska jag eller inte ?
Jag är väldigt nära att köpa en HQ automower 220ac
men det enda negativa jag tycker är att det sitter tydligen det
"gammla" batteriet i den & det gick inte att uppdatera till nya batteriet
som sitter i senare modeller.
men försäljaren sa att dom var bra ?
Min gräsmatta är 1300kvm så HQ220ac räcker gott å väl till
Men min fråga är ska man köpa en senare/mordenare modell (betydligt dyrare)
eller ska man nöja sig med HQ220ac ?
tacksam för tips från er som vet mer om maskinerna !
men det enda negativa jag tycker är att det sitter tydligen det
"gammla" batteriet i den & det gick inte att uppdatera till nya batteriet
som sitter i senare modeller.
men försäljaren sa att dom var bra ?
Min gräsmatta är 1300kvm så HQ220ac räcker gott å väl till
Men min fråga är ska man köpa en senare/mordenare modell (betydligt dyrare)
eller ska man nöja sig med HQ220ac ?
tacksam för tips från er som vet mer om maskinerna !
Det går väl några år i alla fall innan du behöver byta batteriet, så det är väl ytterst tveksamt om du tjänar på att köpa den nya modellen om det bara är batteriet du vill åt. För övrigt är väl 220 en beprövad och bevisat bra robotklippare.
Det skiljer ju 5000 kr mellan 220AC och 320 vilket jag inte tror du vinner något på med din tomtstorlek. Du får ju fem nya batterier för de pengarna och det är ju i alla fall NiMH batteri i som rätt skött fungerar i stort sett lika bra som Litium batterier.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Kör ett spår med grästrimmern, ända ner i jorden och rötterna för begränsningstråden. Nästa år har du stora bekymmer att hitta tråden då den har växt över.
Överarbeta inte öar, lite tjockare träd skadas inte av krockar.
Vi har haft problem med ett stenparti, det måste vara en tvär kant så AM inte kan åka backe upp.
Vi hade betessläpp i går och nu ser det riktigt fint ut.
Protte
Överarbeta inte öar, lite tjockare träd skadas inte av krockar.
Vi har haft problem med ett stenparti, det måste vara en tvär kant så AM inte kan åka backe upp.
Vi hade betessläpp i går och nu ser det riktigt fint ut.
Protte
Klicka här för att svara