Jag ska nog köpa en robot till min gräsmatta å det lutar nog åt en HQ
Men jag skulle vilja ha regnsensor på den för det känns som Electronic & vatten inte borde blandas.:) sitter det regnsensor på HQ eller är det alltid tillval som kostar mycket extra att få ?
Har någon testat Honda miimo som jag tycker värkar vara den enda som kan konkurrera med HQ
Vad ska man tänka på när man ska göra ett robot inköp ?.
 
HQ är konstruerad att tåla regn och klipper därför även i sådant väder. Funkar hur bra som helst.
 
Sitter å kollar på en.
Robotgräsklippare Husqvarna Automower® 220 AC
är det ett bra köp ? Hittade den på nätet för 17900kr
Nån som vet något om den
vad är bra & dårligt med den ?
ska man satsa på något extra tillbehör ex gps (känns för dyrt för att vara värt )
jag är tacksam för alla tips :).
 
Bästa tipset är nog att läsa trådarna om tex Automowern, Bosch, Landroid, Stiga etc etc. Finns ju massor beskrivet där om pros and cons.
 
eddy skrev:
Sitter å kollar på en.
Robotgräsklippare Husqvarna Automower® 220 AC
är det ett bra köp ? Hittade den på nätet för 17900kr
Nån som vet något om den
vad är bra & dårligt med den ?
ska man satsa på något extra tillbehör ex gps (känns för dyrt för att vara värt )
jag är tacksam för alla tips :).
Jag har en 220 sedan 5 år. Tyst och pålitlig. Tar ut den på våren, byter slöa knivar under sommaren, tar in den på hösten. That's it!
 
eddy skrev:
Sitter å kollar på en.
Robotgräsklippare Husqvarna Automower® 220 AC
är det ett bra köp ? Hittade den på nätet för 17900kr
Nån som vet något om den
vad är bra & dårligt med den ?
ska man satsa på något extra tillbehör ex gps (känns för dyrt för att vara värt )
jag är tacksam för alla tips :).
Valet av robot beror ju på flera faktorer såsom hur stor gräsmatta som skall klippas, form och hinder på den, om man prioriterar snabb klippning, tyst klippning, om man har mycket grenar, kottar eller fallfrukt, om man har branta slänter mm. Så utan att veta mer är det ju lite svårt att tipsa. Rent generellt är HQ 220AC en bra, beprövad och kompetent maskin men har man t.ex. runt 500 kvm gräs att klippa är den lite överdimensionerad och därmed onödigt dyr.
 
Min tomt är 1300kvm å den har inga släntar alls men däremot har jag en liten väg som leder till baksidan så jag är fundersam om den väl kommer runt dit så hittar den säkert aldrig tillbaka ?
jag har gräsmatta uppdelat med grusgång imellan men vet ej om HQ tar sig dit eller måste man lyfta över den ibland ?(den delen ska bort i framtiden då det ska byggas ett uthus där)
jag har istort sett inga hinder förutom några träd på gården just nu men det ska bli några rabatter
I framtiden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.