Tjena.
Funderar på att skaffa en robotgräsklippare.
Men jag vet inte om de funkar när man har jordvärme?
Till gräsklipparen lägger man ju ner kopplarslingor runt tomtgränsen.
Jag vet inte riktigt vad rören till jordvärmen är gjorda av?
Kan de krocka kanske?
Någon som vet eller som har en sådan gräsklippare och jordvärme?
Kommer bli en Husqvarna om det funkar.

MVH Johan
 
Du kan vara helt lugn.

Jordvärmeslingorna är plaströr, som förläggs på ca en meters djup.

Begränsningsslingan för klipparen läggs mycket ytligt.
 
Ja de står i ritningarna på huset att slangarna ligger mellan 1-1,5m ner. Men har ingen koll alls på vad de var gjorda i för material :) Tack för svaret
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.