Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Pemma: Tack i alla fall för det. Då vet jag att jag ska undvika dem. :)
Hackefors: Ta bara inte Björn Palmkvist VVS AB, dyrt, dåligt o okontaktbara. Hasse
Hackefors: Björn Palmkvist VVS AB gör en del jobb i skärgården, så vill du ha saltade räkningar, läckande rör obesvarade telefonsamtal så kan du ju slå dem en signal. Finns i Haninge o. håller sig med egen båt som konstigt nog forfarande flyter. Hasse
Gladestone: Det ÄR så (jag är själv jurist). Kommer dock inte i håg på rak arm om det framgår direkt av någon paragraf eller om det är praxis. Har du fått ett pris utan moms och du sedan blir klar över detta kan du dock inte KRÄVA att hantverkaren skall utföra jobbet till det priset... Får du räkningen efter det att jobbet är utfört och först då blir presenterad för momsen, kommer saken i
madison: Hej vi ska renovera vårt badrum från 1980-talet och vill ha tips på bra hantverkare i malmöregionen. vi kommer inte att kunna göra något av arbetet själv tack på förhand
Challe: Känner en som är duktig men vet inte om han gör små grunder. Kolla hemsidan: http://www.betongsliparna.se/ Challe
Pemma: Hej, Tack för att du lyfte tråden i alla fall. Det var trevligt. :)
magnuso: Vi skulle vilja ha tips på hantverkare av alla de slag som ni har positiva erfarenheter av, allt från elektriker till snickare som markanläggningsfirmor och allt däremellan.. Gärna i Trakterna Kungälv/Stenungsund Även om det är hantverkare vi bör undvika så blir vi tacksamma för den informationen Skriv här eller skicka PM Alla tips och ideér mottages ytterst tacksamt, skriv gärna
magnuso: Vi skulle vilja ha tips på hantverkare av alla de slag som ni har positiva erfarenheter av, allt från elektriker till snickare som markanläggningsfirmor och allt däremellan..:) Gärna i Trakterna Kungälv/Stenungsund Även om det är hantverkare vi bör undvika så blir vi tacksamma för den informationen Skriv här eller skicka PM Alla tips och ideér mottages ytterst tacksamt, skriv gärna
RilleRock: [citat] De e väl härligt? ;D Kommer montera enb hl del på villan nu snart ävn utomhus :)
RilleRock: [citat] Gräddejobb Calle ;) Du är väl inte X70 forumet?
RilleRock: [citat] Ja normala männsikor tror att vi bara sitter och väntar på att just DE skall ringa ::)
navgha: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1116929404;start=0]Byggnadsmaterial[/link] av Marlene Eskilsson.
ottto: Jag fick en Offert från ett företag JPR Kakel 10000 Ink Moms +2500 För Glasvägg +2500 För värmeslingor i golvet Badrumet var på 6Kvm Golv yta
stromberg: Hej, vi gjorde så att vi lastade släpet några gånger och drog till återvinningen...Min fru sorterade bra ;) Det vara bara att ösa av när vi var på plats. Funkade helt OK faktiskt. Såg värre ut än vad det var. Nu är det andra problem att lösa... /Fredrik
Rena: Hej! Har en stuga som ev skall renoveras. Dock är den i rätt så kass skick så ev blir det nybyggnation istället. Vill dock ha en entreprenör som kan komma och titta på det och lämna en offert på vad totalrenovering skulle kunna kosta. Någon som har erfarenheter av totalentreprenör i Malmöområdet?
Åttioettan: Någon som kan tipsa om en bra sprängare i Stockholms-området? ??? Har hittat drömtomten och vill veta hur mycket grundarbete som kommer att krävas! :D
Åttioettan: Någon som kan tipsa om en bra sprängare i Stockholms-området? ??? Har hittat drömtomten och vill veta hur mycket grundarbete som kommer att krävas! ::)
jarlh: Har en liten läcka i plåttaket. Finns det någon plåtslagare i Uppsala som är att rekommendera? (Eller att avråda från...?)
jarlh: Vi anlitade Claes Löhman (http://www.lohmankonsulter.se/). Vi ytterst nöjda med honom, sparade oss 325 000 kr!!! Läs mer här: http://www.boende.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1402&lngArticleId=2895 "Jordabalksbesiktning, dessa kan rekommendera besiktningsman: * Svenska Byggingenjörers Riksförbund, telefon 08-462 17 90, www.bygging.se * Handelskamrarna, telefon
Hobbit: Hej, en vän som för två år sen byggde sin ladugård tillsmammans med polaker har rekommenderad dessa för mig som snart ska bygga bastuhus och behöver hjälpande hand. Nu vet jag två killar från polen (bägge utbildade byggare) som jag har kontakt med och som skulle mer än gärna göra jobbet. Men hur är det rent juridiskt ? Är det bara att ringa dom eller behöver dom uppehåls
thomasd79: någon som vet nån bra grundmontör i Borås-trakten? skulle behöva lite hjälp vid själva gjutningen av en garageplatta.
Hemmakatten: Mycket tänkvärda rader. Och samtidigt mycket sorgligt och tragiskt.
gabrys: www.resurspartner.tk 150 kr ink moms vitt!
Kali: Hej! Jag undrar om det är någon som kan tipsa om duktiga taksnickare med vettiga priser i trakterna mellan Vimmerby och Oskarshamn? Krav: F-skattsedel och goda referenser. Arbetet gäller rivning av befintligt plåt&undertak samt byggande av nytt undertak (spont & papp) inför läggning av nytt plåttak. Sadeltak<90m2. Läser så mycket skräckhistorier om skojare till hantverkare
mikael72: För två år sedan gjorde vi en likadangrej på vårt hus. Vi bytte då 3 fönster, tilläggsisolerade ca 12 x 3 meter all gammal panel revs och nu panel sattes på, vindskivor mot denna sida byttes ut. För detta betalade vi 10 000:- svart. Timpriset tror jag var 200:- i timman alltså 50 timmar. Då var det 3 man som jobbade en helg.
Generellt: Hej! Behöver hjälp med takomläggning på ett gammalt hus. Har råkat ut för oseriösa byggare... Har någon tips på seriös hantverkare för detta i 013/0142 området???
esox: Är det någon som har förslag på bra och seriösa firmor/personer i Stockholmstrakten som utför sk tekniska besiktingar av villor? Vi är nämligen ev. på gång att köpa ett hus där besiktningsprotokollet säger att en fortsatt teknisk undersökning av krypgrunden rekommenderas eftersom grunden inte var krypbar i dess hela omfång.