F
Fleur: PS, glömde priset, det var 190 kr/st för vanliga köksluckor (inkl moms). Så det blir något mer för högskåpsluckor....
2 svar · 1,2k läst
S
sanne78: Jag känner till en firma Gösta Bengtssons Byggnads AB.
1 svar · 1,4k läst
C
Chief_Ryback: Jag kan bara svara på vad jag som målare kostar och det är 330:-/h +moms. Det stämmer också att vi har bra rabatter på färg men det finns inte utrymme att ge kunden hela rabatten.
4 svar · 6,3k läst
S
synpunkter: Söker en pålitlig och kompetent hantverkare som kan hjälpa till med badrumsrenovering samt byte av avloppsstam i villa i Hägersten. Arbetet innefattar alltså byte av avloppsör, anslutning av golvbrunn, WC och handfat, ny dragning av vatten, klinker och kakelsättning. Emotser tacksamt tips från Er på forumet!
0 svar · 954 läst
D
djpa: Vi är snart vid gräset och har inte riktigt fått grepp på priser men marksten är fixat: * 150:-/kvm för läggning oavsett mönster * 130:-/kvm för hårdgjord yta med duk * 130:-/kvm för marksten. Stenen kostade 195:-/kvm med vi prutade ner den till 130:-. Totalt alltså 410:-/kvm. Svart som mörkaste natt bortsett från material .....och priserna gäller Gbg. Om priserna lockar så kommer
7 svar · 8,5k läst
M
MrElliott: Låter som en bra idé. Fundera igenom alla moment noga så ser du att du kan fixa en hel del själv. Jag tex brukar göra allt jobb utom elinkoppling och flytspacklingen (även om jag nu prövat det också). Du kan klara dig undan riktigt billigt om man läser på lite och tänker 3 ggr. OBS. Regla inte direkt på bottenplattan om du är på bottenvångingen/källaren (mark under) =
5 svar · 3,0k läst
T
Tjarin: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Fonster;action=display;num=1112208216;start=0]Fönster[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,2k läst
J
Jons: Tack för tipsen, jag har ringt och bokat dem! /Jowe
3 svar · 1,6k läst
T
Tommy_S: www.mmsten.se
1 svar · 3,2k läst
T
1 svar · 3,2k läst
G
gabbech: Hej! Jag känner till en kille som är takläggare från Ungern och söker uppdrag i Sverige. Han har jobbat här så sent som förra sommaren. Är du intresserad hör av dig på 070/7792910 Mvh. Gabbe
4 svar · 2,5k läst
pappskallen
pappskallen: [citat] NÄHÄ :o :o ;D
83 svar · 8,5k läst
E
experten: David.....har också ställt mig frågan varför det inte finns sådana? Med EB´s logik torde livet vara svårt att leva. Eller för att citera Dileva "Vem kan man tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är så här?" Chansen att den utomstående konsulten är mer granskande än husleverantören torde ju vara större eftersom han inte pratar i egen sak på samma sätt som
44 svar · 8,7k läst
H
HusKatten: Hej Skulle vilja ha tips på bra bergvärmeborrare i Sundsvall. Om någon känner till några sådana hör av er. Gärna även varningar för dåliga för jag ahr förstått att de är av blandad kvalité.
0 svar · 1,4k läst
E
Elnissen: Ber att få en kopia på den. Om den inte verkar ok - kontrollera mot lokala skattemyndigheten. Om denna inte är ok kan du få betala sociala avgifter på det belopp som du betalt personen i fråga.
1 svar · 1,9k läst
0
007: Tack för alla bra svar!
4 svar · 1,5k läst
P
Pemma: Tack! /Emma
14 svar · 3,4k läst
slaskman
slaskman: Söker en VVS runt Lund, initialt för lite småjobb men mer senare.
0 svar · 2,1k läst
J
jezzica: Bor i Nordöstra Skåne
2 svar · 3,1k läst
C
com: Kolla även med företag som "www.mellby.com" som erbjuder färdiga byggsatser. Kan bli billigare än att anlita en byggfirma. Förutsätter givetvis att du själv kan tänka dig att hugga i.
1 svar · 1,5k läst
C
Calle_L: Någon som har tips på vvs firma som är bra. Det handlar om ett kontrakt för helt hus inklusive vattenradiatorer på övervåning och golvvärme på bottenvåningen. Kan skicka PM till mig ifall ni inte vill skriva ner det här
0 svar · 2,4k läst
D
David: [citat] Hur svårt som helst. ;) Är det något jag alltid varit kass på så är det bokföring... Jag pratade med skattemyndigheterna och de sa att om företaget har verksamhet i Sverige ska det alltid betalas moms i Sverige. Sedan kan det vara jag eller säljaren av dessa tjänster som ska betala. Betalar jag behöver säljaren inte vara momsregistrerad i Sverige. Får inte det att gå ihop
4 svar · 2,1k läst
D
Detblirnogbra: Dom två jag kollat här i Nacka krävde det i alla fall. Men det finns ju några till att kolla med. .. Tänkte att nån kanske har nåt tips istället.
5 svar · 755 läst
S
stenhus05: Kire! Hur går det med bygget? Är ni nöjda med Skandinaviska Stenhus? Mvh/stenhus05
1 svar · 2,8k läst
H
Hoffsan: Min sambo som är murare/plattsättare säger att över 60 % av de putsade husen här nere är STO puts. Han tycker även att det är lättare att arbeta med STO?!
8 svar · 1,0k läst
S
Svedalahem: OK- kanske jag (liksom många andra inlägg under rubriken) skulle skrivit att jag söker tips om seriös och duktig plåtslagare som någon annan forummedlem har erfarenhet av! Ni som har erfarenhet av att använda PVF2-belagd alu.-plåt får oxå gärna svara! Vi har fått tips om att plåtarbetet blir 'nästan' underhållsfritt i många år framöver om det görs på rätt sätt. ;D /Jonas
1 svar · 3,3k läst
C
Chief_Ryback: [citat] Nja, det nuvarande jobbet jag går på beräknas fakturan efter golvytan. Jag har aldrig varit med om att en kund får ett schablonpris baserat kvm väggyta men det förekommer nog det också. Däremot i ackordsprislistan får målaren betalt efter väggyta mm, så absolut, för målaren är det mest intressant med väggyta.
8 svar · 1,5k läst
kalleanka70
kalleanka70: Borde egentligen kunna hjälpa dig men det verkar vara en allmän dålig erfarenhet för mig gällande sättare i regionen. Har varit i kontakt med flertalet och ingen sticker ut.
1 svar · 2,8k läst
C
cy_berg: Nån som kan rekommendera en firma som har erfarenhet av att renovera gmla hus, och som kan gjuta en ny grund i vår gamla Skånelänga? Gärna nån som även har röris och annat. /Kristian
0 svar · 1,5k läst
D
David: [citat] Av döma av dina inlägg trodde jag att du var elektriker? mvh David
1 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.