M
mobo1968: Någon som kan rekomendera en firma för en mindre utbyggnad (32 kvm i ett plan) i Stockholmsområdet. Det jag behöver är grund + "tätt hus" samt anslutning till befintligt hus. Takpannor, isolering, gipsskivor kan jag pula med själv...fast till rätt pris får dom gärna göra det med.
0 svar · 708 läst
V
Vild_Hussen: Hejsan! Bygg Kedjan i Gbg är mycket duktiga och gör ett riktigt bra arbete. Har goda erfarenheter av dom. Mvh Björn
4 svar · 4,5k läst
V
Vild_Hussen: Hej! Finns det någon som vet nåt om Onsala Grävaren i Göteborg? Vet att företaget gör mkt jobb åt Annebergshus här i Göteborg. Men, hur är dom? Bra eller dåliga? Erfarenheter? Otroligt tacksam för synpunkter och era erfarenheter! Mvh Björn
0 svar · 2,7k läst
snickarboden
snickarboden: OLHA>Klipper in... > Och sist, men inte minst, RilleRock! Självklart kommer inte elektriker att försvinna. EU lagar mjukar upp regler och förordningar från ett tidigare svenskt hårt klimat. Många gör saker själva. Samtidigt kan vi klart se trenden av ökad invandring från våra grannar i eu. Om någon vill köpa in Dig för 3-4 gånger priset så är ju det fantastiskt! Du har ju
54 svar · 2,5k läst
G
Generellt: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=fasad;action=display;num=1124174201;start=0]Fasad[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 847 läst
T
Tomas_M: Hej någon som har erfarenhet av en bra takläggare i Tierp? /Tomas
0 svar · 2,4k läst
D
Dahlino: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1124185645;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 611 läst
S
sofielyr: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=losvirke;action=display;num=1124185565;start=0]Lösvirke[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 779 läst
C
chef: Kan lätt rekomendera MA bygg&vvs i Bålsta (NV om Sthlm). Bara goda erfarenheter. Mvh
5 svar · 2,4k läst
C
Calle_L: välj med omsorg
2 svar · 4,2k läst
S
Solana: Vi fick reklam idag på lådan från Polenkonsulten, vi fick detta eftersom vi just nu söker bygglov. Huruvida de är bra eller inte det vet inte jag... De har alla sorters byggjobbare.
5 svar · 1,0k läst
L
Levis: Tackar för tipset!! :)
3 svar · 4,5k läst
S
stenhus05: Vi har tagit fram ordentligt med konstruktionsritningar inför vårt bygge. Beror väl på vad man bygger för typ av hus och hur förhållandena ser ut men jag anser att vi aldrig hade klarat oss utan våra k-ritningar. Anlitade konstruktör som ritade utifrån våra a-ritningar. Betalade ca 30.000. Har sett andra på forumet som fått det betydligt billigare så det går säkert. (Vi tog offert
1 svar · 3,4k läst
W
Weine: Hej! Kan någon rekommendera bra folk i området som kan hjälpa till att bygga ett garage? Behöver hjälp med grunden och en del snickeriarbeten. :D
0 svar · 917 läst
G
goerana: Har för mig att gymnasierna brukar debitera firman som lärlingen är på ca 20 kr i timman plus måltidsersättning. //Göran
12 svar · 8,9k läst
K
kakel: Pite Eltjänst Roger Johansson 070-6698885
1 svar · 2,9k läst
S
sville: Vad för plåttak? LLP20 kan du få från 43:-/m2 plus moms. Pannplåt typ lindabpannan ligger runt 80:- plus
1 svar · 3,0k läst
B
brevik: Nån som har använt dom och kan berätta om ni blev nöjda eller ej? Dom finns i Haninge södr om Stockholm.
0 svar · 736 läst
G
Gustav1: Nu när ni har fått klaga på alla hantverkare så kanske vi kunde vända på det. Tänk om ni själv skulle få åka hem till helt främmande personer och utföra arbete där. Hur länge tror ni skulle orka med det. Jag vet många hantverkare som vägrar jobba hos privatpersoner på grund av alla problemen. Ni som har den inställningen från början att hantverkaren bara fuskar och kan
9 svar · 3,0k läst
G
greenman: Rätt kul med ordet välfärd. Översätt det till engelska, wellfare så är det inte direkt något positivt. Hur kan det vara postivit att ha människor som går utan arbete? visst ska vi ta hand om de svaga, det är nödvändigt för ett civilicerat samhälllle. Men att uppmuntra och se det som eftersträvandsvärt att folk inte jobbar är ju horribelt. nu är det ju så att i exemplet ovan
20 svar · 3,3k läst
Sweli
Sweli: Jag kan rekommendera mark och grundentreprenören som gjorde markplaneringen och grunden åt oss. De gjorde ett fantastiskt jobb! Du kan se på vår hemsida vilket jobb de har gjort Han har väldigt duktiga arbetare, seriösa och engagerade. Vi kan varmt rekommendera honom: Svensk Grundteknik i Sandviken AB. Stewe Norman Telnr. 0706-988383 hälsa gärna från oss Elsa och Kennart från Järfälla.
1 svar · 1,7k läst
P
Postman: Hej, Jag har inte undgått att se hyrlett.nu. Är det nån som har bra eller dåliga erfarenheter med dom eller andra synpunkter rörande den typen av lösningar? Jag har hört om ett bolag som snodde pengarna och stack. Vad kan man göra för att försäkra sig om att det inte kommer att hända här?
0 svar · 2,4k läst
hajof70
hajof70: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1121758615;start=0]Övrigt[/link] av MathiasS.
0 svar · 724 läst
R
Rena: Hej! Skall riva en stuga i Malmöområdet. Någon som har tips på firma som är bra och jobbar till vettiga priser? Någon erfarenhet av Trellegräv?
0 svar · 1,3k läst
S
Skistar: söker också duktiga och prisvärda killar att bygga grund och dubbelcarport med förråd i stockholm. Nån som har några rekommendationer med referenser?
4 svar · 3,2k läst
S
Skistar: Vill gärna också ha mer information samt riktiga referenser i stockholmsområdet....när jag frågat en av dessa om referenser blev svaret att detta inte gavs ut pga av rädsla för facket...
2 svar · 1,3k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Mitt inlägg är generellt :) Njuta? Håller på att lägga golv då vi fick nycklarna idag till huset ;D
15 svar · 3,5k läst
M
mini_cooper_s: Fungerade utmärkt! Inga problem förutom att maskinen gick isönder när vi hade 80m kvar, men han var tillbaka dagen efter igen. Min tomt blev faktiskt jämnare efteråt eftersom vi hade nivåskilnader på rabatter och gräsplättar innan. En bonus blev att jag kunde lägga ny kabel mellan garage och hus eftersom han ändå ville gräva upp den befintliga innan han plöjde och sen gräva ner
4 svar · 1,5k läst
X
xxxxxel: Ansvaret är enkelt det är Byggherren=fastighetsägaren som har samordningsansvar om han/hon inte har avtalat bort det till byggentrepenör.Ansvaret är både jurisktikt och ekonomiskt.Det är föståndigt att byggherren har ansvaret ut ifall han/hon anlitar flera entrepenörer.Egnahemsbyggare slarvar ofta med det vanligast räcken vid bjälklagsöppningar vanligtvis där trappan ska vara.
11 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.