D
David: Än en gång måste jag nog klargöra vad jag menar med kvalificerat arbete. Det handlar inte om intelligens eller brist på det utan bara om hur lång formell utbildning det krävs för att utföra arbetet. mvh David
47 svar · 3,8k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] ;D
7 svar · 2,9k läst
Å
Åttioettan: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1124185686;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,6k läst
G
gittan_aronson: Jag är i stort behov av hantverkare/byggfirma i Lysekilsområdet. Tyvärr genast eftersom vår tidigare byggare svek oss precis nu. Finns det någon därute som har något tips??? Jag har listor med telefonnummer men vet att det nu är semestertider och jättesvårt. Kan någon ge mig ett tips?? Jag blir bara så oerhört tacksam!! Gittan
0 svar · 1,7k läst
U
Ulmian: Okej! Tack för tipset! Skall kolla upp dem. ;D
2 svar · 1,7k läst
M
maan: Det är tråkigt med hantverkare som inte fixar det dom lovar... men varför inte hyra in en annan hantverkare från en annan del av landet? Visserligen ökar ju priset eftersom dom vill ha traktamente men du får ju tag på en hantverkare som kan fixa jobbet och du får taktet klart. /Magnus
1 svar · 2,8k läst
E
Evalotta: Vi skall bygga ett rum på vår ovanvåning. Det är nu ett vindsrum. Där behövs väggar m.m. Taket är isolerat. Det är ca 10 kvm. Även el behöver bli indragen, där finns el på övriga del av ovanvåningen.
3 svar · 2,1k läst
O
OLHA: Byggställning önskas hyra/köpa omgående på Orust/Tjörn. Har en järnställning som behöver kompletteras med helst 16 * 6 meter. Messa om Ni har någon.
0 svar · 3,1k läst
O
OLHA: Hej, skall byta ut innertaken i ett hus och lägga in spots. Söker en elektriker som kan göra detta om 4-8 veckor. Antingen om vi fixar så vp-rör blir dragna eller om elektrikern vill göra det. Behöver också använda oss elektrikern som bollplank kring 12 volt, 230 och IHC. Viktigt för oss att elektrikern har bra förmåga att göra snygga lösningar. Tacksam om någon kan ge oss tips.
0 svar · 2,3k läst
RoTe
RoTe: Lundqvist El är bra och trevliga! De tar 400kr/h inkl moms. Telnr: 070-4671800
5 svar · 2,2k läst
D
DeWalt: Det tar ungefär lika lång tid att spika 25kvm med hammare som att ta spikpistol med kompresor,annars kan man använda gasdriven pistol eller batteri så är där inga sladdar o slangar o dra.Och det här med fika,är själv egen företagare och uppskatar en kopp kaffe o kaka till, och jag skulle alldrig få för mig att debitera för den tid jag sitter.däremot får du en glad hantverkare i
2 svar · 2,4k läst
K
kimmen: Har nyss byggt ett lösvirkeshus på 140 kvm boyta (enplan i vinkel). Byggt på 700 timmar utan en enda anmärkning av vare sig mig eller kvalitetsansvarig. Rör, el, kakel och målare tillkom.
2 svar · 2,0k läst
P
Pemma: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1129548637;start=0]Badrum[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,0k läst
F
FamLindgren: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Ovrigt;action=display;num=1117022670;start=0]Övrigt[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,9k läst
O
Os: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1116929362;start=0]Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m.[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,6k läst
R
Reidar77: I Uddevalla ligger www.kakelforum.se de kan jag rekommendera. Det ligger på Groröd strax utanför Uddevalla bredvid gamla vägen mot Trollhättan/Vbg.
1 svar · 748 läst
K
Kixarn: När takpannorna var på plats bjöd vi på smörgåstårta och öl (2,8or), det var mycket uppskattat. :D Dessutom brukar vi titta förbi med lite fikabröd på fredagseftermiddagarna. Då kan man samtidigt gå igenom om det är något särskilt vi eller de undrar över.
9 svar · 3,3k läst
B
Bumblebee: Ja...det trista med att ha lyckats anlita ett gäng "fuskare" är ju att man knappast vill tvinga dem till att åtgärda felen. Hur mycket kan man lita på att det blir rätt då.... ???
2 svar · 897 läst
S
synvinkeln: Klart ni får betala resor mm företagen brukar självklart räkna in det i anbuden så i slutändan så har ni betalat ändå. Vill ni inte stå för dom utgifterna killarna har rätt till så anlita ett företag på orten. Traktamente 300kr/dag Resor 17kr milen Bra koll på papper ??? låter inte så seriöst
7 svar · 2,5k läst
H
Harrywill: Hej, Om byggföretag uppger hårdgjord yta, innebär detta då att "duk" osv. finns på plats, eller vad innefattar detta? Är på jakt efter en stensättare för vår uppfart och uteplats (ca 100kvm) i Löddeköpinge så det kan ju vara bra att veta vad han skall offerera. Huset står klart i slutet på augusti och arbetet ska påböjas direkt. Mvh
0 svar · 3,9k läst
M
mats99: Har kommit överens med en elfirma nu. Dock så vill han att jag gör ett elschema. Inte ett sådan exakt som elektriker har utan mer en rumsbeskrivning om vad jag vill ha iallarum, hur kontakter skall se ut osv osv. Så... Finns det ngn bra sida där man hittar bra info om priser samt bilder. Jag får nämligen köpa en del saker som han monterar. /Mats
4 svar · 2,6k läst
RilleRock
RilleRock: CO: Med "Förresten så dina hantverkare verkar inte ha alla höns hemma." Menade jag på ren svenska att det verkar vara helt dumma i huvet om de nu var så farliga som du målar upp. Det verkar som att du tycker att du blivit rejält blåst av ngn? Och därefter förutsätter du att alla är likadana. Håller helt med dig om att kunden får rätta sig efter om hantverkaren inte har tid för
32 svar · 3,2k läst
M
mats99: Oj, man har varit borta ett litet tag. Vi har fått en offert på 125.000 mörka slantar för att göra vårat hus målningsförberett på utsidan och på insidan sätta upp innerväggar, tak och isolera övervåningen. Att isolera alla innerväggar och sätta spån & gips på alla väggar är också ngt som dom gör. Vi bygger en 1½ plans villa. Vi själva kommer att ta tag i kök,bad och
5 svar · 3,1k läst
M
moken: Husmyran: Kollade din profil och ser att du bor i Järna. Är det Järna vid Södertälje? Isf tar jag gärna namn/telefonnummer till din KA så kanske jag prickar in bra pris:) Skicka privatmeddelande om du tror att han inte vill bli exponerad här. Mvh Patrik
10 svar · 1,8k läst
jarlh
jarlh: Rosendals och ByggConstruct har vi bara bra erfarenheter av.
6 svar · 3,1k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: [citat] anders. inlägg har tagits bort, antingen av honom själv eller av moderatorn.
16 svar · 4,3k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Sonab AB, Lasse Sundberg, 0708-780717, har vi anlitat med mycket gott resultat. Även hans son Rickard, som numera har egen firma, har gjort jobb hos oss. De var båda mkt duktiga och noggranna. Priserna helt ok (vitt). Kan rekommenderas. (Vi tillhör den petiga kundgruppen som vill ha allt perfekt.) Rickard lagade vårt vävtak, vilket inte är det lättaste. Vill du har mer information eller
2 svar · 1,8k läst
Å
Åttioettan: Tack för tipset Kire! :) Ska även kolla upp dem! Funderar på om det kan vara värt att efter vi fått offert på mark/grundarbetet av TH ringa direkt till entreprenören och fråga om det är samma (eller bättre) priser om man anlitar dem själva (alltså inte bygger med husleverantören).
7 svar · 2,4k läst
Lacariuz
Lacariuz: Okej Det verkar ju som dom är bra att ha å göra med. Ska ringa till dom och höra hur mycket dom tar för att gräva ner en trekammar brunn och gräva en slinga för våran jordvärme. Fast det kan ta ett tag vårat hus ska inte vara uppe förrän i september. Väntar fortfarande på bygglovet :-/
4 svar · 3,0k läst
C
cat_stevens: Hej är det någon som har referenser på en firma som heter König Bygg? De snickrar ihop timmerhus och vi funderar på att anlita dem.
0 svar · 837 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.