A
asdl2: Ett sätt att bluffa vid offert är att ta reda på vad de andres ligger på, ändra på någon detalj (till din nackdel) som du knappt märker, och lägga sig under! > Alltså har X bytt ut, låt oss säga en "elmotor" av hög kvalite till en "elmotor" av låg kvalite, som kund har du noll koll ifall Nopa är bättre än Jafo (ifall du förstår min tanke). Din situation: Uppringd av
7 svar · 1,3k läst
C
carlssoni: Att sprickorna framträder nu under vintern beror förmodligen på att det då är varmare och torrare och skivorna då torkar samman (jag förutsätter således att det är sprickor inomhus i väggar klädda med spånskiva). Efter ett par vintrar brukar detta dock avta. Om Du skall tapetsera eller måla om så se till att Du sätter riktiga täckremsor över skarvarna.
3 svar · 3,1k läst
S
Solbacken: Finns det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av J(onny) Mårtensson El- & Entreprenad KB, med säte i småländska Annerstad?
0 svar · 3,3k läst
P
perese: Hej alla! Någon som vet om en bra takläggare/plåtfirma i Uppsala? Tack på förhand Mvh Peter
0 svar · 2,6k läst
B
Bohman: [citat] Tack för hjälpen, det är ju trots allt en djungel därute :) Annika
7 svar · 3,2k läst
S
sanije: www.polenkonsulten.se
1 svar · 2,5k läst
W
wilson: mao JA så länge garaget hänger ihop med det resterande av de brukliga boytorna. Men kolla med din byggkille så får mer riktiga svar....
10 svar · 3,4k läst
A
alexxx: Angående att renovera badrum innan man säljer så vill jag bara säga att jag tror att det är jättesmart att göra det. Vi håller precis på att sälja vår lägenhet och ångrar att vi inte la pengar och tid på att fixa badrummet innan försäljningen. Som det är nu måste badrummet byggas om av nästa gäst och enligt vår mäklare är det många som tycker att det gör lägenheten
14 svar · 42,4k läst
MathiasS
MathiasS: Det verkar som det blev problem vid själva borrningen?
5 svar · 915 läst
ylven
ylven: Kanske kan vara ett tips till andra som inte har börjat bygga ännu. Jag har själv ganska dåligt minne när det gäller vad folk har sagt, så jag tänker köpa en sådan där lite bandspelare som tidningsfolk hade när de intervjuade förr i tiden... Jag tänker mig att det är svårt att att neka att man har en sådan om man tar upp den och sätter på den orden "jag har så dåligt minne
42 svar · 3,4k läst
W
wingen: Finns det någon som kan rekommendera en byggmästare någonstans i närheten av Karlstad? /Anna Karin
0 svar · 2,5k läst
F
fiel: Hej ! Hör av dig till arkitekt_konstruktor@home.se. Han kan säkert hjälpa dig.
1 svar · 1,4k läst
L
Lundback: Hejsan Vi står i startgroparna och är ute på jakt efter en KA med goda referenser samt verksam i Västerås. Någon här med erfarenhet att delge?
0 svar · 3,4k läst
K
klippa: Jag har samma fråga. Har du skaffat dig någon erfarenhet?
1 svar · 891 läst
E
egge: Hejhopp, Jag skulle vilja ha lite hjälp med att dra en ny imkanal från köksfläkten rakt ut genom taket, och montering av en tjusig och bra takhuv som jag inte har ::) Finns det någon här, eller kan någon rekommendera lämplig hantverkare, så tar jag gärna emot tips. Tack.
0 svar · 2,2k läst
O
ok: Verkar som ett bra tips. Jag ska prata med dem. Tack!
2 svar · 1,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Hello Mommy, the chimney height/location is a tricky 3D puzzle. You had better consult a construction engineer (or a chimney sweeper) to get this sorted out. Best wishes! //KoW
3 svar · 911 läst
F
fridasven: Jag har också bara gott att säga om både vår husleverantör, hussäljare och byggnisse... v har kommit halvvägs i byggandet och än har det fungerat kanon... ;D
3 svar · 3,2k läst
N
Naimare: Jag tycker det låter dyrt. Vi renoverade ett dubbelt så stort badrum (räknat på golv och väggyta) i Stockholm och betalade 75000kr + moms. För detta fick vi rivning, golvgjutning, golvvärme, två nya brunnar och till/frånrör för dusch, dubbelhandfat och toalett, alla tätskick, plattsättning (golv, väggar), nytt innertak samt allt elarbete inkl. elmaterial (golvärme, 6 spotlights,
5 svar · 1,9k läst
E
Eva_Sthlm: Hej Vi är i det skedet att vi söker en kvalitetsansvarig för vårt blivande husbygge. Är det någon av er som vill rekommendera eller förmedla andra erfarenheter av en bra kvalitetsansvarig. Vi bygger i Norrort i stockholm. Med vänliga hälsningar Eva
0 svar · 1,9k läst
N
nisssse: Jag blev anlitad av en byggare,så jag tänkte bjuda igen tjänsten.Jobbet som dom anlitade mej på fick ja göra men dom åkte ut (Snickare) Ja har fortfarande jobb då o då för kunden,under tiden fixa ja in byggarn på andra jobb.Jag ångrade mej snart( Alltså under början av första jobbet) Dom ville ha betalt först o fick de,,gjorde aldrig klart jobben,ja skämdes o försökte gott göra
5 svar · 3,5k läst
N
VVS
nisssse: kanske är du redan på hugget med ditt hus. Här har du en fin kille om än liten bit från dej. 3 mil tror jag. www.radaror.se
2 svar · 900 läst
N
niclasella: Hallå folks. Vi har tänkt att spränga endel på vår tomt i Huddinge. Och nu undrar jag om det finns någon vänlig skäl som har erfarenheter av någon bra sprängare i närheten. Som ni kan rekommendera. Häls Niclas
0 svar · 2,1k läst
D
Dennis_Lund: Tackar för era svar! Tyvärr så har jag redan fixat en elektriker! Mvh Dennis lund
3 svar · 2,4k läst
M
mikael72: Ja, sedan senaste kontrollen hos RSV har nu företaget skaffat "poste restante" adress vilket skattemyndigheten uppger att företag gör som inte vill att man skall få tag på dem. De har överhuvudtaget inte redovisat något för 2004. Vid kontroll hos bolagsverket framkommer att deras revisor frånträtt på eget initiativ i december. Denne har skrivit ett brev till bolagsverket där det
2 svar · 2,0k läst
Z
zankan: hålle rmed sneckarn....timpriset är orellevant frågan är hur fort det sker och till vilken utförande klass.....
4 svar · 5,8k läst
L
LoloPingvin: Hej Dennis. Jag läste Ditt svar till Mjau om KA. Jag skall bygga ett fritidshus ,troligen lösvirke hör i H-d ,och har några frågor om KA.Kan jag ringa Dig eller Du mig . Mvh. LoloPingvin.
2 svar · 3,8k läst
G
Generellt: Många tack för informationen. Bra att veta detta då en byggfirma föreslagit att vi ska rikta upp hela huset. Dessvärre har nuvarnade firma redan försökt rikta upp taket, kanske därför det blir så fel. I och för sig har de till viss del erkänt att taket är skevt så just nu försöker vi se vad som behöver göras för att få det hela bra. Vi kommer att få byta firma helt enkelt
4 svar · 3,2k läst
J
Jack_Ryan: Jag hade en kille från "Ramlösa gräv och schakt" som med minigrävare utförde dränering runt min kåk till ruskigt bra pris med utmärkt utfall. Tror han även gör andra typer av jobb. värt att söka efter. Har inte kvar uppgifter på honom, hittade honom via lokaltidningens småannonser. Lycka till//Mats
1 svar · 2,4k läst
J
johstu: Hej Gå in på viivilla.se och tryck på hantverkshjälp och skriv in en projektförfrågan. Har en kompis som har använt denna tjänst och det funkade skit bra. Lycka till
1 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.