Göran.W
Jag tyckte med djuren var det svåra och var orolig för djur frågorna.
Skrev upp med 3 fel så det gick ju bra ändå.
Sätter du dom vanliga frågorna så klarar man provet även om man gissar på djuren för det är inte så många frågor på djur på uppskrivningen så det kan sänka en.
Kan du bara dom vanliga djuren typ älg kalv, rå get osv så går det bra för dig.

Redigerat:
Vilket område är det mest frågor om?
Jag tycker mig ha bra koll på det mesta. Möjligen skulle jag behöva lite mer studerande av kulklasser och vilka vilt du får skjuta med dom olika.

Göran.W
Jag minns faktiskt inte vilka det fanns på provet.
Det var någon om vad det var för älg typ älgkviga.
Fågel frågorna är var det väl bara 4-5 av.
Frågorna om kulklasser är lätt för det är ren logik där och vad som låter rimligt.

Redigerat:
Håller oxo på pluggar till examen, ni som nyss tagit, har ni några tips? Någon som känner en provledare i Gävle-Uppsala-Sthlm område? Provat ringt flera utan framgång, och vår lokala startar inte kurser försen i maj

D09
Tips är att gå in på PS.nu ( auktion )

Vapenhandlare som gått i kk så det är mängder av gevär, utrustning, simulator etc till salu nu

D09
buspojken skrev:
Håller oxo på pluggar till examen, ni som nyss tagit, har ni några tips? Någon som känner en provledare i Gävle-Uppsala-Sthlm område? Provat ringt flera utan framgång, och vår lokala startar inte kurser försen i maj
Hur har det gått? :)

Skrivit upp iaf, har haft alldeles för mycket med jobb hus o familj för att hunnit skjuta upp, handlat vapenskåp o förberett frugan på att de här kommer bli dyrt ;)

Verkar tyvärr totalt omöjligt o få komma med i något lag, du ? Skjutit nåt :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
buspojken skrev:
Skrivit upp iaf, har haft alldeles för mycket med jobb hus o familj för att hunnit skjuta upp, handlat vapenskåp o förberett frugan på att de här kommer bli dyrt ;)

Tyvärr..

Har haft några erbjudanden att få följa med men det har varit för turbulent på hemmaplan så prio har varit ungarna... De var dock förstående :)

Förhoppningsvis så kommer det en tid när man kan komma loss lite mer men som ensamstående med grabb på heltid så är det svårt.

Tills dess får jag hålla mig till skjutbanan :)

Har inte hunnit ta tag i haglet heller..

Var köper man tid 🤔

D09
buspojken skrev:

Grattis till uppskrivningen 👍

Fan.. Jag kan ju mellanöva med luftgeväret 🤔

Tar fram det på fredag 😇

• Gilla
buspojken
  • Laddar…
D09
Lite egentid på kvällskvisten :)

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.