Det kan väl inte finnas många analfabeter i detta land så varför har alla nättidningar otyget med att ha videoklipp på nästan varje artikel och som dessutom startas automatiskt? :mad:

Har testat ett antal flash blockers men det verkar som att tidningarna hittar vägar att gå runt detta hela tiden.
...och nej jag vill inte ha ljudet avstängt helt så det är ingen lösning.

Så fort man går in och ska läsa en artikel så tar det 5-10s innan man antingen hör en släpig stämma börja läsa artikeln jag just läser innantill eller så hör jag Frank Andersson vråla om någon j...a spelsida. :mad:

Varför Varför Varför??
Det tillför ju noll i värde! :mad:
Är det bara för att sidorna och reportrarna ska få ett extra klick då alla läsare måste klicka på stoppknappen eller finns det någon annan anledning?

Var kan man protestera? Kungen, Statsminstern, påven eller kan man polisanmäla?? :confused:

Goda råd sökes för detta otyg!

• Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Jag stör mig också på det. (Extra mycket om man smygläser Expressen på jobbet någon gång...) En besläktad sak är trenden att lägga upp instruktioner och liknande som filmer. I vissa fall är det förstås mycket lättare att visa något på det sättet, men oftast är det rätt värdelöst tycker jag. En text kan man snabbskanna med blicken, avgöra på några sekunder om den verkar innehålla det jag söker och vilka delar som är relevanta. Ett Youtube klipp däremot resulterar i att man lägger tid på att visa ointressant information alternativt riskerar att hoppa förbi relevanta delar.

• Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
ClasseClas
Jag retar mig till vansinne på det också. Enda tipset jag har just nu är att använda appen "AM Nyheter" om du vill läsa nättidningar. Den rensar bort allt, även bilder, och är därför supersnabb. Den funkar sjukt bra. Finns för ett flertal svenska tidningar + några utländska. Det går att öppna artikeln via extern browser om man skulle vilja kolla på den i original. Finns bara för Android dock.

galento
Har så gott som slutat kolla nättidningar pga detta.

P
I firefox kan man sätta media.autoplay.enabled = false i about:config, det hjälper i vissa fall åtminstone.

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
p.lundgren skrev:
I firefox kan man sätta media.autoplay.enabled = false i about:config, det hjälper i vissa fall åtminstone.
Finns något liknande i Chrome?

p.lundgren skrev:
Tack!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.