Vart är världen på väg? Efter att varit en trogen kund till Bassett och deras vingummi så är det sista nu inköpt. Den nya tycker jag enbart är osmakliga.
Har tidigare inhandlad dem både i original och sedan sötsur. Men den nya lite mjuksega påminner om plagiat vingummi.

Katastrof. Mjuksegt låter som plagiat. Är det båten till Danmark som gäller om man vill ha äkta vara?

Kan reka Ica Basic, nästan som Bassets gamla recept.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
De fick jättemycket kritik när de bytte recept men tyvärr tydligen inte tillräckligt mycket för att byta tillbaka. Tycker att både den nya mjukare konsistensen samt den ändrade smaken är märklig. :thumbdown:

De allra godaste vingummin jag ätit, hittade jag in en liten tobaksaffär i Torquay på 80-talet. De var just lite mjukare, så jag kanske ska testa dessa nya, och se om de har återgått till något mycket godare orginalrecept från 80-talet :) De hårdare vingummina tycker jag mest bara känns som de är gamla, just för att de är så hårda.

Hårda vingummin (gärna gamla) som man får kämpa lite med är bäst! Vill man ha en kortlivad upplevelse väljer man lämpligen en chokladbit i stället. Samma sak med Ahlgrens bilar, en gammal påse eller en som stått öppen länge är bäst!

Precis, och så kan de få smälta lite medan man vilar i tuggandet.
Det finns så mycket annat och även plagiat som är liknande de nya vingummina från Bassett för de som gillar mjukare konsistens.
Även deras sötsura tillhörde favoriterna.

Håller med, köpte just Bassets i lösgodisform häromveckan och var säker på att jag fått något obskyrt plagiat istället. Hemska! Kommer aldrig köpa mer...om de nu inte byter tillbaka

Raskus skrev:
Håller med, köpte just Bassets i lösgodisform häromveckan och var säker på att jag fått något obskyrt plagiat istället. Hemska! Kommer aldrig köpa mer...om de nu inte byter tillbaka
Precis vad jag också har uppfattat att det var plagiat man sålde. Men så fick jag en ask för några veckor sedan med information på att man bytt recept och innehållet i asken var samma kletiga massa.

Nån som vet om man kan få tag i det gamla receptet ännu?

Se mitt inlägg ovan.

• Gilla
rockin_john
  • Laddar…
H
Köpte dom i lösvikt idag och dom var inget vidare :(

Bättre än de gamla stenhårda, tycker jag, men smaken kunde varit lite bättre.

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Har inte smakat dom nya men jag har svårt att tänka mig att de kan ha lyckats sämre än med originalet som smakade gammal skosula.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.