KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Vi har också stengärdsgårdar runt vår mark. Och när området styckades av, och fastigheterna bestämdes år 2007 - 2008, så fanns det föreskrifter att man inte fick göra någon åverkan på stengärdsgårdarna. Så i planen, där tomternas koordinater finns beskrivna på +- 25 mm när, står det vid många gränspunkter att de är omärkta, och i stället slog de ner ett stålrör
14 svar · 3,5k läst
·
L
lundo27: Kanske går att köpa från silduken.com
3 svar · 1,2k läst
Stefan N
Stefan N: Jag kör ånga, tar det mesta men inte hårda kalkavlagringar.
2 svar · 1,5k läst
Tokslut
Tokslut: [citat] En som säger som det är :heart: [MEDIA=facebook]875415186136397[/MEDIA]
108 svar · 15,0k läst
·
useless
useless: Traktorer och andra maskiner servas baserat på gångtimmar. Moderna bilar brukar också ta hänsyn till gångtid, körstil, mm för att räkna ut när det är dags för service. Beroende på hur man kör så kan servicelampan tändas tidigare än den körsträcka som specificeras i serviceboken.
20 svar · 11,6k läst
harry73
harry73: [citat] Eller så tar man det med skribenten i ett pm
28 svar · 4,1k läst
·
galento
galento: [citat] Beadlocks används nog i första hand av 4x4 folket i skogen när man kör med mindre lufttryck i däcken så de inte ska släppa från fälgen. Har kört en Cheva K2500HD pickup i 10 år som bruksbil utan beadlocks och det går alldeles utmärkt ;)
134 svar · 12,3k läst
·
harry73
harry73: Badvakt på plats och temperaturmätning 3 ggr om dagen :) [bild]
2 svar · 521 läst
·
Tokslut
Tokslut: Finns det inte en leverantör som har bättre täckning då?
1 svar · 828 läst
Tokslut
Tokslut: Vill du ha tippfunktion är det väl bara höra med släpvagnstillverkaren va de har för färdiga lösningar till din vagn. Thule har skruv eller dämpare, jag kör med dämpare så slipper man skruva ner när man åkt upp. Och vad du ska göra när du väl har flaket av? Byta bromsvajrar? jag beställde rostfria så jag förhoppningsvis inte behöver byta flera ggr. Ställde iofs. släpet på
44 svar · 74,0k läst
·
F
FridaHaga: ❤️ Utedass ❤️
12 svar · 5,1k läst
Martin_B
Martin_B: Läste följande artikel. Psykoterapeuten: 9 tecken på att du är en snåljåp! Hon beskriver snålhet som hon ser det, i en mer utförlig text. Längst ner finns följande lista med 9 tecken på att man är snål. Jag känner att det kan behöva kommenteras, eftersom jag inte helt håller med. Kommenterar med rödbrun text. 9 tecken på att du är snål Svarar du ja på 5 eller fler av
82 svar · 13,6k läst
S
StenQL: Äldste sonen vid ungefär 4 års ålder: ”Pappa är chef på jobbet, mamma är chef hemma”...
34 svar · 6,4k läst
S
Sofia.: Idag tänkte jag att det var dags att tvätta soffkuddarna. Soffdynorna har jag tidigare tagit med en textiltvätt. Ser nu att det står endast kemtvätt och tvättsymbolen P finns på lapparna på kuddarna. [bild] Det är tyget jag har. Någon som vet om det krävs kemtvätt på riktigt? Kan ju alltid testa med någon av dem små kuddarna. Vill ju helst slippa krångla med kemtvätt om det inte
0 svar · 1,5k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Är anslutningarna på VV i stål eller aluminium? Det ser ju ut som det sitter en "lös bit gänga" mellan två riktiga gängor, om du tittar till vänster längst upp på den första bilden... Går den att peta bort med något spetsigt kanske?
2 svar · 1,1k läst
·
tttomten
tttomten: Ja jag har kollat lite försiktigt med dom igen (dom fyller år så vill inte avslöja mina tankar) och insett att 1*3 är alldeles för litet.
4 svar · 7,2k läst
·
M
Murkla1949: Precis. Och pappan fick lära sig nåt. Nu är bilen som ny igen och har 22ah istället för 14 vilket var målet hela tiden
24 svar · 4,2k läst
·
M
Mjolnir: [citat] Kurs eller program? Har du ett humm över hur lång tid de sträcker sig ungefär? :)
38 svar · 6,7k läst
Dowser4711
Dowser4711: Visst är det väl trevligt om varningsblinkers fungerar i alla lägen, men låt säga att du är tvungen att köra bilen åt sidan på grund av elfel eller att du stått ett tag så att batteriet tagit slut. Inte kan väl släpkärran då plötsligt bli olaglig? Låter rimligt att de prioriterar varningstriangel och att belysningen fungerar som den ska på släpet när bilen är igång.
13 svar · 5,1k läst
O
olofh: [citat] Får nog bli en sån då. Bara hunnit använda min 1gång. Blev spareribs fast då använde jag chunks. Så jäkla gott! (Min står ute tills den svalnat, sen rullar jag in den i boden som iof inte heller är så låst)
8 svar · 2,3k läst
·
C
civilingenjören: [citat] Vissa skator kan faktiskt förstå att det är sin egen spegelbild de ser.
45 svar · 17,7k läst
·
T
ToRy: Och hur gick det för Jens ärende?
121 svar · 15,0k läst
·
U
uffen: Hej min dotter börjar prata om att köpa moped och i så fall en el scooter. Har en del koll på fordon och hade moped själv men några år sedan. Vad ska man tänka på? Finns nya från 12 men de billigare har bly batterier. Vad skiljer annars? Har någon erfarenheter av el scooter? Vad bör jag tänka på vid inköp? /Ulf
0 svar · 487 läst
Fällebyggarn
Fällebyggarn: .lyr bestämmer utseendet på en .shp, så leta efter det. Ladda ner Qgis o stoppa in .shp och du borde se världen med nya ögon.
6 svar · 919 läst
BiFuel
BiFuel: Men vissa saker vill man ju göra själv oavsett om man tjänar på det eller inte, bara för att känna att man klarar av det. Även om det tar längre tid eller kostar mer (inräknat min tid). Blir ju en tråkig tillvaro om man inte ska göra annat än jobba för att leja bort minsta lilla grej som ska fixas.
68 svar · 9,3k läst
ricebridge
ricebridge: [citat] Bara några dagar? Här är det år som gäller...
42 svar · 7,3k läst
H
hempularen: Jag tycker man borde justera reglerna om ångervecka lite, så de kunde gälla även för nätspel.... Mer seriöst. Jag anser att man borde ålägga spelbolagen att kollektivt säkerställa att ingen indvid kan spela bort mer än XX kronor per år. Typ 20 000. Om jag kan visa att jag förlorat mer totalt på alla bolag, så borde de vara återbetalningsskyldiga. Hur bolagen sedan skall kunna
63 svar · 7,4k läst
anders07
anders07: [citat] På fråga ett, nej, avtalet gäller ett paket och han kan anta att det är en extra levererad eftersom avtalet (ordern) bara är en. På fråga två kan man anta att mottagaren kan se det som hittegods istället och då kan man få ev. hittelön samt ersättning för förvaring/transporter som uppstår. [citat] Som sagt tidigare så har du inte någon skyldighet att göra något annat
66 svar · 14,5k läst
Dalbotant
Dalbotant: Tack @lundo27 ! Intressant att höra, skall bli väldigt spännande att se vad det blir av vägen. Den är anskrämligt dålig vissa partier och resten bara dålig. Har lappats i över 10 år så det låter fantastiskt om de skall göra om den helt och hållet.
4 svar · 2,1k läst
·
H
Holmspel: Det finns inget medel som är specifikt gjort för metallic eller solid lack så välj ett bra medel och bra trissor. Pingens Arcticclean, menzerna, Scholl, BBV(Bollnäs bilvårds egna serie) m.fl. Från både Pingens och Bollnäs bilvård har du superbra support om du skulle behöva.
4 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.