optimum optimum skrev:
Kan man inte följa trafikrytmen
Vem bestämmer trafikrytmen?
Det är väl, som Olsin påpekar, den som blir upphunnen som borde vara den som bestämmer "rytmen", dvs hastigheten.

optimum optimum skrev:
Eller äldre som kör sakta som sitter och håller krampaktigt i ratten med kroppen rätt så nära ratten.
Tänk att reta sig så på att människor är olika.
Själv tar jag, med ålderns rätt, det lite lugnt på en 70-sträcka igenom rätt tät bokskog, där det går en kraftledningsgata och gasledning. Där är ett känt viltstråk för både älg och vildsvin (har själv sett vildsvinskullar springa över där), så när jag åker där i skymningen kör jag hellre 55 km/h än 75.
Men det spelar knappt någon roll vilken fart jag håller, för ofta kommer någon pizzaracer/turksläde och bränner om i 90 - 100.
Gissa varför försäkringarna är dyra :thinking:

• Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Vilka gissningar;)
Nä, jag gissar på att 50-60 åringen var full som en alika, såg knappt vägen och koncentrerade sig på att hålla sig upprätt med stadigt 5 i ett grepp om ratten.:cool:
Så för mig är exemplet ett bevis där man kanske drar felaktiga slutsatser utifrån en händelse i trafiken vad som kan vara orsaken.
Är du full sitter du inte med krampaktigt grepp om ratten.

K karlmb skrev:
Genast infinner sig frågan;
Hur vet du det?:thinking:;)

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Håller med, ett krampaktigt grepp om ratten tyder snarare på kokain eller om knogarna är tillräckligt vita så troligen amfetamin.

K knipo skrev:
Genast infinner sig frågan;
Hur vet du det?:thinking:;)
Det vet alla som tagit några glas.
Man blir avslappnad av alkohol.
Ja, ngn annan drog kanske kan ge effekten, där har jag ingen kunskap. ..
Att man har svårt för situationen och kanske ser dåligt eller inte hänger med är dock vanligt när det ser ut så där.
Titta på hur körskolelever kan hålla i ratten nästan gång du har chansen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.