Har inte sett nån tråd om matlagning så jag gör en här. Börjar med vad jag håller på med idag, då jag har semester så har jag tid för sånthär som tar en hel dag. Pulled pork med "baked beans". Jag gillar nästan bönorna mer än köttet. Man lägger dom under gallret och allt som droppar ner från köttet så hamnar i böngrytan och det blir så fasikens gott.
Jag provar också med att injektera köttet med äppel och citronsaft några timmar på förhand

Steker bacon

Övriga ingredienser, har inte riktigt något recept, det finns många amerikanska recept och det är väl ganska likt dom. Men mycket mindre socker än vad jänkarna föreslår, följde deras recept en gång och det blev så sött det var värre än godis.

Redo för röken

Ställer i ordning

Jag tror detta räcker för röken, två bitar körsbär och en bit hickory.

Allt i röken, köttet har jag gnidit in med en kryddblandning och sen farinsocker.

Jag vet inte om jag röker nånting längre utan att lägga sånahära bönor under, det blir så gott.
Lade undan lite lätt stekt bacon åt kattungarna också:

Jag provar också med att injektera köttet med äppel och citronsaft några timmar på förhand

Steker bacon

Övriga ingredienser, har inte riktigt något recept, det finns många amerikanska recept och det är väl ganska likt dom. Men mycket mindre socker än vad jänkarna föreslår, följde deras recept en gång och det blev så sött det var värre än godis.

Redo för röken

Ställer i ordning

Jag tror detta räcker för röken, två bitar körsbär och en bit hickory.

Allt i röken, köttet har jag gnidit in med en kryddblandning och sen farinsocker.

Jag vet inte om jag röker nånting längre utan att lägga sånahära bönor under, det blir så gott.
Lade undan lite lätt stekt bacon åt kattungarna också:

Och här kom dom av röken, bönorna behövde jag reducera på spisen ännu ett tag men nu sitter jag och äter dom och dom är fans goda, och väldigt starka. Barnen vill ändå inte ha bönor så där sparar jag inte på chilin....

Blandar man i av köttet i böngrytan får man ju en ordentlig chili con carne annars...

Blandar man i av köttet i böngrytan får man ju en ordentlig chili con carne annars...
på grund av ren och skär hunger blev det ingen lågtempning av rådjursfilén, men jag gjorde såhär; den stektes snabbt för att få ordentlig stekyta runt omkring, sen kanske 10 minuter i ugnen, följt av typ en halvtimmes vila. Såhär blev slutresultatet med lite potätgratäng i alla fall!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara