Övrigt Off Topic
Harald Blåtumme: Bra jobbat men trist att man ska behöva pillra med dylika hacks på en bil som bara är 8 år gammal.
Harald Blåtumme: Vet inte vad som avses som "normalbegåvad". Finns litet olika barriärer man får ta sig över om man vill bli läkare: 1. Kunna få tillräckligt högt meritvärde för att kunna vara aktuell för en erkänd läkarutbilding, högre på vissa orter och lägre på andra. Ibland har det förekommit fusk på tex högskoleprov vilket gett möjligheter för folk att komma in på mer eftertraktade
BirgitS: 1) Det är nog bra om du åtminstone ringer 1177 som kan frågorna som behöver ställas för att kolla av att axeln inte är ur led, att det inte är en fraktur etc. Kan ju bli jobbigt senare om det läker ihop på fel sätt. Jag kanske minns fel men att ha A-kassa innebär väl att man är tvungen att ta erbjudna jobb omedelbart, dvs. man ska vara frisk och arbetsför. Du borde därför väl
Höghus: [citat] Nej det tror jag väl inte, men det var i alla fall dåligt resultat på längre sikt. En operation är ju också alltid en risk. /Höghus
växelventil: [citat] Ja lite märkligt är det kan man tycka. Har haft kior sedan 2010 och har bara haft 1 fel på 1 bil och det var pulsmotor som gick sönder och kostade 9000+moms men konstade mig inget eftersom garantin gällde och då var bilen 4 år gammal. Hade ny polo disel 2008 som bara krånglade både bilen och garantin.
fikonstina: Ja, nu ska vi flytta till Varberg.🥳 Dessa trakter är mig helt okända. Ni som vet? Hur är det att bo där? Älskar att vandra i naturreservat, tips? Hur är det att odla i köksträdgård/ blommor? Bästa mataffären? Varbergsborna? Är de svåra att lära känna? Behöver man skotta snö på infarten till villan eller smälter det bort på några dagar? Känner ni er trygga där eller har
Purre: [citat] Nu har jag inte varit med om det men läst om folk som fått samtal där det låtit precis som en nära anhörig men inte varit det. Då sitter man ändå i skiten. Skulle även kunna vara polis/tull/sjukvård som ringer genom ens partners telefon men som då också är fejkat. https://www.dn.se/sverige/ai-bedragare-stal-dotterns-rost-lurade-ann-lis-pa-pengar/
Tvattman: Jag besökte Island för något år sedan och hälsade på en kompis där. Jag fick då se en riktig vulkan som hade utbrott och som sprutade lava överallt. Jag tyckte att det var otroligt häftigt att se på lavafallen som skapades och tog flera foton på dem. Det var en speciell lukt och värme från lavafallen och jag var tvungen att stå en bra bit från det. Jag och min kompis stod inte vid
Mikael_L: [citat] Balansansvar har inget med svängmassa att göra. https://www.svk.se/aktorsportalen/balansansvarig/
Sittställning: [citat] Lagen är tydligt, det ska skyltas för att kontrollavgift ska kunna tas ut. Men vissa bolag är ritkigt fula, speciellt väktarbolag
shamsapdi: Hallå hallå! Låter riktigt trevligt det där! Men ja, som du säger kan det vara lite tråkigt om de bara ska vara i Poolen hela tiden.. Ni får väl dra till ett ställe där poolen ser riktigt oattraktiv ut, och där strand och hav ser magiskt ut, då ändrar de sig nog. Alternativt kan ni ju dra till en riktigt stad, där brukar det till och med vara svårt att hitta hotell med pool. Vi
Marlen Eskilsson: Den här tråden har spårat ur i diskussioner om partipolitik och vargar mm. Jag stänger den för modererering och öppnar när jag är klar. /Moderator
Jaggatagga: Hos optikern kommer du ju få sätta på dig glasögon med rätt fokus för dina ögon. Du ser ju själv om det blir bättre eller inte. De kommer inte kunna lura på dig glasögon på det sättet.
Hybro: Skånska bondpigan fick hjälpa till på slottet, när det nu skulle bli stor baluns. Husmor behövde hjälp med bl a dukning och servering i stora salen. Fram mot kaffet, upptäckte husmor att det fattades ett bestick vid en av gästerna. Hon vände sig till pigan och sa lite diskret: Sked fröken? Nä, svarade pigan högt. De var bara magen som kurrade!
Derbyboy: Tänker att om jag får till det bra kan jag lägga en båt från nocken till boj.
BirgitS: Liknar mycket skylten på sidan https://www.willys.se/artikel/om-oss/hallbarhet/bra-miljoval och det verkar som att ett krav för att få butiken märkt med Bra Miljöval är att elen är det.
fribygg: På den tiden tog det inte så många år att bygga en reaktor... Vi behöver mer baskraft i södra Sverige och behöver knappast vänta på 4e gen utan kan bygga beprövade snabbbyggda modeller som bör kunna uppföras lika snabbt som på 1980talet.
R650: När du väl kör med färdskrivare så måste du manuellt ange all tid du arbetat som inte finns med på förarkortet. Du måste även hålla kolla på veckovisa arbetstiden, dvs inte bara körtiden. Det räcker inte med bara KoV, vägarbetstidlagen måste också följas. Samt att du är skyldig att informera din arbetsgivare om ditt extraknäck om du är tillsvidareanställd. [citat] Du får
ZipLock: Aha, det låter rimligt. Förmodligen till en äldre spis, då de inte verkar gå att sätta fast till den nuvarande glashällsspisen från 2023.
Hybro: Tack för detta ... Dagen är räddad👍 Ska bara gnugga ögonen, hämta tidningen och ta mig en surrogatkaffe, så ska jag botanisera föreslagen tråd. 😇
Nick 72: [citat] Och jag fick precis mail att dom gör samma för mig i februari. Det är nog ok att göra som dom gör men samtidigt öppnar dom upp en möjlighet för mig att byta vilket jag kommer göra. Har inget behov av mer surf och det lägre abonnemanget tillåter inte att spara surfen som annars vore en bra lösning för mig. Och fortfarande onödigt dyrt nu för mitt behov. Jag letade lite på
Zlatje: Hör och häpna. Himlen är blå. Nu kan jag ta helg och känna att det man sagt i 2 års tid är bekräftat istället för att bli idiotförklarad av folk som säger att höjning sker enbart för att de måste och att den där flaskan inte alls blivit mindre för samma pris. Intressant synpunkt är just att mycket har kunnat ske pga ingen konkurans.
nattugglan11: Nu har jag inte alls så illa besvär som killen i nedan länk men jag ska lägga "styrenhet" på minnet inför framtida felsökningar. https://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?p=272468
Lasseviren: [citat] För att se listan behövs prenumeration hos råd och rön. Googla bara på brukarkortet så kommer artikeln från råd och rön upp. Se bif. Bild
Isakare: Av okänd anledning ingeting än, ska få höjning retroaktivt, men vet inte vilket år den kommer. Jag skulle behöva minst 5000:- mer i plånboken för att inte behöva sälja mitt hus till hösten.
HOBBY ARCHITECT: [citat] Snygg inredning, men ful framsida.
Anna_H: [citat] En trottoar kan vara cykelbana. Det är väldigt vanligt. Här tex är det trottoar för gående på vänster sida och trottoar som är GC-bana på höger sida: [bild]
Lill72: Om du inte får tjänstledigt så får du väl vara lite "wild and crazy" och säga upp dig. Det finns nya jobb att få eller så kanske kan du få tillbaka ditt gamla jobb. Jag tror inte man kommer att sitta på hemmet på ålderns höst och ångra att man inte jobbade lite mer istället för att vara med familjen.