H
Harald Blåtumme: Bra jobbat men trist att man ska behöva pillra med dylika hacks på en bil som bara är 8 år gammal.
4 svar · 1,4k läst
H
Harald Blåtumme: Vet inte vad som avses som "normalbegåvad". Finns litet olika barriärer man får ta sig över om man vill bli läkare: 1. Kunna få tillräckligt högt meritvärde för att kunna vara aktuell för en erkänd läkarutbilding, högre på vissa orter och lägre på andra. Ibland har det förekommit fusk på tex högskoleprov vilket gett möjligheter för folk att komma in på mer eftertraktade
7 svar · 1,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: 1) Det är nog bra om du åtminstone ringer 1177 som kan frågorna som behöver ställas för att kolla av att axeln inte är ur led, att det inte är en fraktur etc. Kan ju bli jobbigt senare om det läker ihop på fel sätt. Jag kanske minns fel men att ha A-kassa innebär väl att man är tvungen att ta erbjudna jobb omedelbart, dvs. man ska vara frisk och arbetsför. Du borde därför väl
1 svar · 679 läst
Höghus
Höghus: [citat] Nej det tror jag väl inte, men det var i alla fall dåligt resultat på längre sikt. En operation är ju också alltid en risk. /Höghus
17 svar · 3,2k läst
V
växelventil: [citat] Ja lite märkligt är det kan man tycka. Har haft kior sedan 2010 och har bara haft 1 fel på 1 bil och det var pulsmotor som gick sönder och kostade 9000+moms men konstade mig inget eftersom garantin gällde och då var bilen 4 år gammal. Hade ny polo disel 2008 som bara krånglade både bilen och garantin.
9 svar · 1,5k läst
F
fikonstina: Ja, nu ska vi flytta till Varberg.🥳 Dessa trakter är mig helt okända. Ni som vet? Hur är det att bo där? Älskar att vandra i naturreservat, tips? Hur är det att odla i köksträdgård/ blommor? Bästa mataffären? Varbergsborna? Är de svåra att lära känna? Behöver man skotta snö på infarten till villan eller smälter det bort på några dagar? Känner ni er trygga där eller har
0 svar · 498 läst
Purre
Purre: [citat] Nu har jag inte varit med om det men läst om folk som fått samtal där det låtit precis som en nära anhörig men inte varit det. Då sitter man ändå i skiten. Skulle även kunna vara polis/tull/sjukvård som ringer genom ens partners telefon men som då också är fejkat. https://www.dn.se/sverige/ai-bedragare-stal-dotterns-rost-lurade-ann-lis-pa-pengar/
19 svar · 1,5k läst
T
Tvattman: Jag besökte Island för något år sedan och hälsade på en kompis där. Jag fick då se en riktig vulkan som hade utbrott och som sprutade lava överallt. Jag tyckte att det var otroligt häftigt att se på lavafallen som skapades och tog flera foton på dem. Det var en speciell lukt och värme från lavafallen och jag var tvungen att stå en bra bit från det. Jag och min kompis stod inte vid
0 svar · 575 läst
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Balansansvar har inget med svängmassa att göra. https://www.svk.se/aktorsportalen/balansansvarig/
74 svar · 7,7k läst
·
Sittställning
Sittställning: [citat] Lagen är tydligt, det ska skyltas för att kontrollavgift ska kunna tas ut. Men vissa bolag är ritkigt fula, speciellt väktarbolag
48 svar · 13,0k läst
·
S
shamsapdi: Hallå hallå! Låter riktigt trevligt det där! Men ja, som du säger kan det vara lite tråkigt om de bara ska vara i Poolen hela tiden.. Ni får väl dra till ett ställe där poolen ser riktigt oattraktiv ut, och där strand och hav ser magiskt ut, då ändrar de sig nog. Alternativt kan ni ju dra till en riktigt stad, där brukar det till och med vara svårt att hitta hotell med pool. Vi
25 svar · 3,3k läst
G
Galten: [citat] Tusen tack! Låsbrickor inhandlas 👍
2 svar · 993 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den här tråden har spårat ur i diskussioner om partipolitik och vargar mm. Jag stänger den för modererering och öppnar när jag är klar. /Moderator
2,0k svar · 92,1k läst
·
J
Jaggatagga: Hos optikern kommer du ju få sätta på dig glasögon med rätt fokus för dina ögon. Du ser ju själv om det blir bättre eller inte. De kommer inte kunna lura på dig glasögon på det sättet.
15 svar · 3,6k läst
H
Hybro: Skånska bondpigan fick hjälpa till på slottet, när det nu skulle bli stor baluns. Husmor behövde hjälp med bl a dukning och servering i stora salen. Fram mot kaffet, upptäckte husmor att det fattades ett bestick vid en av gästerna. Hon vände sig till pigan och sa lite diskret: Sked fröken? Nä, svarade pigan högt. De var bara magen som kurrade!
0 svar · 475 läst
D
Derbyboy: Tänker att om jag får till det bra kan jag lägga en båt från nocken till boj.
48 svar · 3,5k läst
BirgitS
BirgitS: Liknar mycket skylten på sidan https://www.willys.se/artikel/om-oss/hallbarhet/bra-miljoval och det verkar som att ett krav för att få butiken märkt med Bra Miljöval är att elen är det.
2 svar · 945 läst
·
F
fribygg: På den tiden tog det inte så många år att bygga en reaktor... Vi behöver mer baskraft i södra Sverige och behöver knappast vänta på 4e gen utan kan bygga beprövade snabbbyggda modeller som bör kunna uppföras lika snabbt som på 1980talet.
1 svar · 694 läst
·
Dracula
Dracula: [citat] tack - misstänkte att så var fallet.
5 svar · 1,3k läst
·
R
R650: När du väl kör med färdskrivare så måste du manuellt ange all tid du arbetat som inte finns med på förarkortet. Du måste även hålla kolla på veckovisa arbetstiden, dvs inte bara körtiden. Det räcker inte med bara KoV, vägarbetstidlagen måste också följas. Samt att du är skyldig att informera din arbetsgivare om ditt extraknäck om du är tillsvidareanställd. [citat] Du får
3 svar · 800 läst
Z
ZipLock: Aha, det låter rimligt. Förmodligen till en äldre spis, då de inte verkar gå att sätta fast till den nuvarande glashällsspisen från 2023.
2 svar · 513 läst
·
H
Hybro: Tack för detta ... Dagen är räddad👍 Ska bara gnugga ögonen, hämta tidningen och ta mig en surrogatkaffe, så ska jag botanisera föreslagen tråd. 😇
2 svar · 613 läst
N
Nick 72: [citat] Och jag fick precis mail att dom gör samma för mig i februari. Det är nog ok att göra som dom gör men samtidigt öppnar dom upp en möjlighet för mig att byta vilket jag kommer göra. Har inget behov av mer surf och det lägre abonnemanget tillåter inte att spara surfen som annars vore en bra lösning för mig. Och fortfarande onödigt dyrt nu för mitt behov. Jag letade lite på
1 svar · 962 läst
Z
Zlatje: Hör och häpna. Himlen är blå. Nu kan jag ta helg och känna att det man sagt i 2 års tid är bekräftat istället för att bli idiotförklarad av folk som säger att höjning sker enbart för att de måste och att den där flaskan inte alls blivit mindre för samma pris. Intressant synpunkt är just att mycket har kunnat ske pga ingen konkurans.
0 svar · 469 läst
nattugglan11
nattugglan11: Nu har jag inte alls så illa besvär som killen i nedan länk men jag ska lägga "styrenhet" på minnet inför framtida felsökningar. https://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?p=272468
24 svar · 3,9k läst
·
L
Lasseviren: [citat] För att se listan behövs prenumeration hos råd och rön. Googla bara på brukarkortet så kommer artikeln från råd och rön upp. Se bif. Bild
17 svar · 4,2k läst
·
Isakare
Isakare: Av okänd anledning ingeting än, ska få höjning retroaktivt, men vet inte vilket år den kommer. Jag skulle behöva minst 5000:- mer i plånboken för att inte behöva sälja mitt hus till hösten.
16 svar · 3,5k läst
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT: [citat] Snygg inredning, men ful framsida.
7 svar · 2,3k läst
·
Anna_H
Anna_H: [citat] En trottoar kan vara cykelbana. Det är väldigt vanligt. Här tex är det trottoar för gående på vänster sida och trottoar som är GC-bana på höger sida: [bild]
1,7k svar · 144,6k läst
·
Lill72
Lill72: Om du inte får tjänstledigt så får du väl vara lite "wild and crazy" och säga upp dig. Det finns nya jobb att få eller så kanske kan du få tillbaka ditt gamla jobb. Jag tror inte man kommer att sitta på hemmet på ålderns höst och ångra att man inte jobbade lite mer istället för att vara med familjen.
44 svar · 7,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.