Övrigt Off Topic
AndersMalmgren: [citat] Mina nvidia aktier har gått ännu bättre.
Tokslut: Kolla med biltillverkaren vad det tar för ny klädsel, har du tur är det billigt
ådal: [citat] Tack så mycket. Nu känner jag till den beteckningen lite bättre!
Eli G: Hej. Har problem med vår Axkid Modukid vars isofix inte går att få loss. Någon som haft liknande problem och hur löste ni det?
Höghus: Northmill betalkort verkar vara ett alternativ. Inga avgifter och kortet är gratis. Fasen vet vad de tjänar sina pengar på. /Höghus
kniv: [citat] Du har ju redan sluppit betala dom pengarna på fakturan.. Hade du betalat dom pengarna på fakturan skulle du ju få tillbaka dom på skatten nu. Man kan inte få båda..
växelventil: Ställbergsjätten jobbade i gruvan när den var i drift.
ZipLock: Här finns lite resonemang kring detta: https://www.affarsvarlden.se/kronika/siegbahn-isk-ar-inte-skattegynnat-och-nu-blir-det-tydligare
pacman42: [citat] Min bild också, gungorna och karusellen. Eldrivna är lite dyrare att köpa fortfarande, men de är billigare att köra.
Unikt namn: Går säkert att ha kort utan gräns om man vanligen omsätter hundratals kronor per månad på kortet. Men det är nog vanligare att ha en faktisk köpgräns. Jag har min satt så att det räcker till det jag brukar handla på en månad. Så när jag köper en bil med kortet får jag kontakta banken för att tillfälligt höja köpgränsen. Det känns bra att det finns en gräns, för man vet ju
Fideliox: [citat] Lidl har massa roligt alkolholfria också.
GiftfrittKvastskaft: Den här verkar ju perfekt om en förstärker med en spånskiva och kanske lite silikon. https://www.proffsmagasinet.se/vvs-inomhusklimat/inomhusavlopp/avlopp-dolt/proppar/faluplast-3108941-skyddslock-200-mm-gul-for-markavlopp-2814455 RSK 3108941 för framtida arkeologer.
Stefan1972: [citat] de har antagligen en produktionsanläggning/lokal som är kontrollerad av kommunen...
Prodigys: Jag har en uppsättning https://www.hylte-lantman.com/clique-t-shirt-funktion-herr-marinbla som jag använt i stort sett dagligen i 5-6 år, lika bra nu som då.
och en till: [citat] Jag har kört med kartong mellan bäddmadrass och resårbotten. Ett eller flera lager tills man hittar rätt hårdhet.
Stuff: Tja, om luftfuktaren/avfuktarens effekt blir mest spillvärme så teoretiskt ja. Men har du redan ett el-element i rummet? I så fall kan du ju bara ställa ner termostaten på elementet till några grader under önskad temperatur. Så hoppar elementet in och hjälper till först när övrig uppvärmning inte orkar med
Styrman_jansson: Kör på allt vi kan tänker jag. El, Vätgas, Etanol, HV100. Välj det som passar dig bäst. Tänker att det är bäst med flera spår för att ställa om så fort som möjligt. Fördelen med t.ex. Etanol är att många vanliga förbränningsbilar med enkla medel kan konverteras till etanoldrift.
HEM2121: [citat] Ull är ett fantastiskt material. Har både T-shirts, tröjor och ytterplagg. Gillar du ull så jag ett tips på en butik. Dessutom är de svensktillverkade. Får inte skriva namnet på forumet för då blir det reklam. Skicka PM så får du namnet och så kan du även gå in på deras hemsida. Plaggen ser bättre ut i verkligheten än på nätet. Tror att de kan skicka produkter också.
ToRy: Allt verkar ha överförts! Det enda jag kan se att jag har kvar är att få igång bankid, men det borde ju inte vara någon stor grej. 2500:- jag kan ha roligare för! Tack för alla tips och idéer, och ett särskilt stort tack till Skopan för tipset om USB-mus, och till er som tipsade om smart switch! Återigen visar sig Byggahus vara en källa till stor kunskap om det mesta! Grymt!!!
nino: [citat] Kanske var längre då, garantin hade gått ut iaf. Nu är det kanske 6-7år sen jag fick den utbytt. Kablarna gick sönder precis i plast delen som sitter ihop med laddaren och det gick inte att få isär den och byta
bjorwen: [citat] Skaffa ett anonymt Youtube konto. Lägg upp alla filmer där. Och var noga med att det framgår med all tydlighet i namn på filmer. Sökord osv att västtrafik framgår. Sånt brukar till slut bli obekvämt. Polisen bryr sig sällan, jag lämnade in film från en övervakningskamera på firman när ett rattfyllo körde på 3bilar. Exakt 24h senare var det nerlagt. Det saknades underlag..
Nyikåk: HA borde ha åtkomst till allt på nätverk A med "standard" konfiguration av router B (NAT och Allow all utgående på WAN-porten) som jag antar att Archer har som majoriteten av hemroutrar. Det som kan ställa till det är om privata IP-nät i RFC 1918 inte är tillåtna på WAN-sidan, då måste 192.168.1.0/24 tillåtas där. En route till nätverk A måste konfigureras och ska bara finnas på
LillaRackaren: [citat] Usch det där låter tragiskt. Det leder osökt tanken till Mission Impossible-scenen där samma sak hände. [MEDIA=youtube]8wWMg-vL-pc[/MEDIA]
Pin: [citat] Jag tror det finns få antingen börjar eller slutar sitt namn i MP. Yassin, Yasmin och Yosuf, … Kanske intressant att undersöka korrelation mellan tatuering och partitillhörighet. Kartan som postats kanske ger ledtrådar.
@ndreas: I menyerna går det inte att stänga av regenereringen. Men jag är inte lika säker som övriga att det inte går att göra via en OBD2 modul och en särskild app. Har sett det göras på andra bilmärken via den speciella OBD2 utrustningen som jag nu tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Via den kan man iaf t.ex. stänga av den hemska "välkommstskärmen" som man alltid måste godkänna på
Bjober: Solen lyser igenom snön/isen och värmer upp marken. Där isen blir tunnare värms marken mer och förloppet påskyndas. Därför smälter det i ojämn takt. Välkänt fenomen för oss snöskoteråkare när vårsolen börjar värma mörka stenar under snön. Skotern blir som en stenmagnet när den skyddande snön tinat bort underifrån. Sen kan det ha rent mekaniska orsaker under den kallare