8 936 läst ·
130 svar
9k läst
130 svar
Ungdomen förstår inte inflation och ränta
Ok, jag antar att du inte kommer att svara på frågan jag ställde till dig.A ArneTW skrev:ursprungsinlägget utgavs för att visa att ungdom inte förstår ränta och inflation...
Det var flera inlägg som tog det som en "sanning" eller "fakta".
Min inlägg är menade att visa att enkäter är ett högst osäkert sätt att ta in fakta... och ur min synvinkel är en av de största felkällorna att man inte vet att alla tar enkäten på allvar.
/ATW
Jag ser bara ett frågetecken i ditt inlägg...Nissens skrev:
Och vad jag förstår betyder det att det är en fråga som man vill ha ett svar på vilket jag gav.
/ATW
Visst kan man kritisera det statistiska urvalet. Men man har i alla fall svar från 2057 personer. Det tråkiga med upplägget är att det drivs kommersiellt av ett externt företag - Enkätfabriken. Det är inte tydligt exakt hur man har kontaktat och fått napp av de 2057 personerna som har svarat. Jag gissar på email. Man har valt bort de som inte kan svenska i gruppen, så en del av vår stora invandrade grupp finns inte med. Man kan ju gissa att det är en särskild grupp ungdomar som tar sig tid att svara på dylika webenkäter, troligen mer följsamma yngre med värderingar som lutar åt det kollektivistiska, alltså åt vänster.
Men trots detta så får man alltså detta resultat. Jag tolkar det således som att det troligen ser ännu sämre ut om man skulle inkludera hela ungdomsgruppen även de som aldrig deltar i en enkätundersökningar som denna eller de som saknar svenskkunskaper till den grad att de ens kan det.
Så visst, lite låtsasforskning är detta.
Men trots detta så får man alltså detta resultat. Jag tolkar det således som att det troligen ser ännu sämre ut om man skulle inkludera hela ungdomsgruppen även de som aldrig deltar i en enkätundersökningar som denna eller de som saknar svenskkunskaper till den grad att de ens kan det.
Så visst, lite låtsasforskning är detta.
https://mises.se/?s=InflationsskolanGrannens Häck skrev:
Frågan jag ställde ett antal gånger ställde jag första gången i meddelande #111 i denna tråden.A ArneTW skrev:
Det är väl så att det inte finns något svar helt enkelt. 🙄
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp, förstår inte märkningen
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Går att spela upp Spotify på förstärkaren fast jag inte är på nätverket
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Fuktskada under laminatbänkskiva, förstår inte hur detta ska funka?
Kök -
Förstår mig inte på mina element
Värme allmänt -
Förstår inte mitt luftvatten system
Värmepumpar