Hertzs bolag Thrifty lurade mig totalt sist jag hyrde en bil. Utan att informera mig om att dom uppdaterat villkoren, så bad dom mig skriva under. Jag fick varken se något avtal eller något annat innan påskriften, så jag antog att det enbart gällde depositionen dom ville ha på mitt kreditkort. I mitt fall hade dom sålt en dyr tank bensin till bilen även om mitt sa att bilen skulle lämnas tillbaka full. Jag hade så klart fråga om detta och det var inga problem att ändra när jag lämnade tillbaka bilen. När jag senare lämnade tillbaka bilen så var det för sent. Jag fick alltså betala en extra tank till Hertz.

Sista gången jag hyr hos Hertz. Har du blivit lurad av hyrbilsbolagen någon gång?
 
Inte personligen. Men jag hörde att de ville debitera 5000kr (har jag för mig) för stenskott. Då ville de dessutom ha det per senskott (två st) trotts att det även fanns äldre stenskott. Kan man debitera en ny ruta för varje stenskott så.
 
Unikt namn
Japp.
7k i självrisk med Avis för en skada på en plastdetaj som de inte avsåg byta.

Självrisker är nog generellt en kassako. Man får vara försiktig med vad man betalar när bilen lämnas tillbaka.
 
Jag hyrde av Avis i Malaga för fem år sedan. Efter över en timmes väntetid på flygplatsen så levererades bilen fulltankad enligt utsago. Men vid tankning efter åtta mil så fick jag i 40 liter bensin...Avis slog dövörat till och det var bara att snällt betala... Jag kunde ju rent teoretiskt ha kört bilen @5 L/mil...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.