Fotografen
Fotografen: För att använda ett gammalt axiom: "Kula e oö, då kör vi!"
11 svar · 861 läst
·
Purre
Purre: [citat] Finns billigare i asien. Sen kan man alltid lägga det i en vågskål mot vad cigarrerna kostar. Här är 30W för €30 som exempel. https://www.tme.eu/se/details/04702.0-00/varmeelement/stego/ Sen skulle jag säga att denna på 10W men med fläkt som även är dyrare säkert blir bättre eftersom fläkten gör att luften cirkulerar och du får en mer jämn värme i utrymmet.
56 svar · 2,0k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Att slippa vada genom sådant dom inte hör till saken om man faktiskt är intresserad av sakfrågan. Både för förevarande TS och andra intresserade. En närliggande fråga är sktivt trollande. Naturligtvis tar sådant fokus från saken; det är ju rent av själva poängen. Vanliga OT-spår funkar liknande även om syftet (ibland) är böttre.
9 svar · 1,0k läst
JonazThern
JonazThern: Och som av en slump, så fick vi en flaska Guldkula över från Nyår, då frugans BFF räknat fel och köpt en flaska för mycket. Den står nu i kylen, i väntan på att golvet i vinkällaren ska bli klart så hyllorna kan flytta in. :D
7 svar · 922 läst
Mazen
Mazen: Köpte INTE alla verktyg jag villhöver 🤨 Hoppas 2024 blir ett bättre år 😀
6 svar · 780 läst
Stefan N
Stefan N: [citat] Tror dom fortfarande på 50:-/L?
64 svar · 5,9k läst
·
Alfredo
Alfredo: Dessa långburkar…
6 svar · 649 läst
·
Storsockret
Storsockret: [citat] Kan konstatera att det inte vad nån hit. Eller ja, den råkade också få jäsa för länge i rumstemp. Men nej det var svårt att få loss ur burken, kanterna ville inte riktigt resa sig. Så fortsätter nog som vanligt nästa gång.
523 svar · 73,6k läst
·
H
Hank_Ö: Du får gärna utveckla hur låsta inställningar ger sämre integritet. Först, vad är din definition av integritet?
52 svar · 20,2k läst
·
H
HenrikHuslöse: Det är stökigt att mötas upp och hålla på. Folk som ska dyka upp dyker inte upp. O.s.v. Tror många tycker det är lättare att skicka. Vissa varor som husdjur lämpar sig inte så bra att skicka med posten så man måste stå ut med strulet med att ta hem folk. Även lite större saker som fordon går ju att skicka. Har köpt fordon osedda mot förskottsbetalning och sedan har en transport
26 svar · 3,9k läst
L
Lilllen: [citat] Nja, beror ju på hur cykeln är konstruerad. Har mittmotor, men mina trampor snurrar inte med cykeln hela tiden som en fixie. Låter jag bli att trampa så står tramporna still. Alltså räcker magnetsensor även för denna typ av mittmonterad motor.
73 svar · 5,7k läst
·
T
Tompafix: [citat] Ny eller gammal lucka? Bästa är att ta med en lucka till färghandeln och få den scannade.
1 svar · 550 läst
S
sinuslinus: [citat] Scanpan får bäst i test men de mattas av. Efter två år går till de metallåtervinningen. Pannorna ser okej ut men det spelar ingen roll om man kör svinto eller steker salt för det bränner fast ändå. Inte alls som när de är nya.
69 svar · 15,8k läst
·
Patrik440
Patrik440: [bild] [bild] [bild] [bild]
4 svar · 745 läst
·
MultiMan
MultiMan: Vanlig husspindel kan bli runt 10 mm och kärrspindlar som jag råkat på några gånger, över 20. Då pratar vi kroppslängden, exklusive ben. Räkna inte med att du ser alla spindlar, de är oftast väldigt skygga. Edit: Större husspindel är rätt rejäl: https://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%B6rre_husspindel
11 svar · 1,1k läst
·
F
fribygg: [citat] Illustrationen säkert rättad nu som du skriver, att komma till rätta med bristen på planerbar kraft är svårare.
4 svar · 550 läst
·
nattugglan11
nattugglan11: [citat] Jag förstår att det är högt tryck nu inför jul. Paketet, som ligger i en container, är förtullat redan innan det sätts på flyg till Europa. I Tyskland sker "bara" en omlastning till annat flyg, vilket går snabbt. Och jag hoppas du har fel så jag inte måste vänta flera dagar extra. UPS säger att jag ska ha det på torsdag senast. För att pressa varandra på så bra avtal som
4 svar · 908 läst
FredrikR
FredrikR: [bild] 🙏❤️
29 svar · 4,1k läst
·
kashieda
kashieda: [citat] Precis. Nu ska jag gå runt på stan och mörda lite folk, för det mördas ändå för mycket. Vad kan en ensam person göra?
16 svar · 1,0k läst
·
P
Paxman: [citat] Japp, det där var faktiskt min tanke redan från början. Jag hade lite funderingar på att se vilka förutsättningar det fanns för att börja producera idén...men jag prokrastinerade och några år senare dök just den du länkar till upp på marknaden. 😁
3 svar · 1,3k läst
·
S
Sackaros: Jag rekommenderar syntetiskt dun, det har gjorts rejäla framsteg med att efterlikna dunets egenskaper och jag märker ingen skillnad. Men mycket lättare att tvätta och fungerar även om det blir fuktigt. De är lite billigare i inköp också och de flesta märken har några i utbudet. Alla är ju olika duktiga på att känna skillnad men jag behöver numer läsa på lappen för att skilja dun
13 svar · 1,7k läst
P
Pligg85: Klart att det är löfte om summan man får låna. Banken har väl ingen som helst koll på mina summor på andra banker eller kontanta medel. Eller om det är föräldrar som lägger till en miljon eller det som fattas. De som kan räkna ihop flera summor tycker det är logiskt. Sen finns det väl de som måste få hjälp att räkna ihop slattarna med lånelöftet och presentera för kunden en
11 svar · 1,7k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Tror du får boka ett virtuellt företag för att lära dig. Eller köra enskild firma. För stor skillnad på AB och privatperson
12 svar · 1,9k läst
·
S
Stefan.o: [citat] Svärfars 3008 (tror jag den hette) bestämde sig för att en oljeslang till turbon skulle gå i pension. ALL motorolja sprutade ut i motorrummet / på grenröret etc , som tur började inte hela bilen brinna, men den fick åka ambulans (bärgningsbil) till verkstan för översyn….. 😱 Jädra eländesbil var den, inte enda besöket utanför normala servicar var det heller…. Mvh
15 svar · 12,3k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Hur ska man då tolka det jag strök under i #42?
45 svar · 6,4k läst
·
H
Hetlund: [citat] Klammerborttagaren som Lärospånet visar är naturligtvis den traditionella modellen, åtminstone i Sverige. Den tillverkas ju av svenska Rapid, så det är väl naturligt att det finns andra modeller i andra länder. Den visade modellen har också den nackdelen att den kan skrapa papperet när man tar bort häftklammern, modellen som ursprungligen visades ska vara mer skonsam. Och vissa
8 svar · 1,1k läst
·
V
växelventil: [citat] Tycker det är väldigt enkelt att bara räkna ut vad jag får dra sedan om an själv inte vet vilket körkort man har eller inte vet hur mycket man får dra är nog upp till var och en.
30 svar · 4,3k läst
·
Hep
Hep: Låter ju kanon om du klarar av att sova med armen rak. Själv hittar jag alltd den mest smärtsamma positionen så fort jag somnat. Ett sånt https://www.amazon.se/Armb%C3%A5gsst%C3%B6d-Nattskena-Tunnelsyndrom-Nervkn%C3%A4ppningsst%C3%B6d-Armb%C3%A5gssp%C3%A4rrstabilisator/dp/B09W8VDSHT?th=1 lite halvlöst spänt går att sova med och hindrar armbågen från att böjas för mycket. Du klarar
9 svar · 1,4k läst
D
Dublin: Uppdaterar lite själv. Kollade vidare på Paydrive och de har ett annorlunda upplägg, man får en premie som baseras på hur man kör. De hämtar data från bilen (tesla och vissa andra märken) eller från en box man sätter i OBD2-Porten. Var tredje månad kan premien justeras utefter körsätt och körvanor. Det är ju ett annat sätt än traditionellt. Nån här som har dem och kan tala om
2 svar · 671 läst
MultiMan
MultiMan: Jag använder slät hammarlack direkt på rosten. Det slutar rosta och kommer inte tillbaka, då skiktet blir tjockt och bra.. Finns i rätt mycket nyanser numera så du kanske har tur som jag att det finns passande färg. Min SAAB i färg 265 är nästan exakt samma som slät ljus silver Hammarlack. Är bilen gammal är det ett utmärkt och snabbt val för att slippa fortsatta röda fläckar och
2 svar · 3,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.