H HEM2121 skrev:
Problemet med bläckstråleskrivare är att man måste sätta på dem i stort sett dagligen så att den rengör sig själv. Annars slammar den igen, det går väl lite kanaler in från färgpatronerna som slammar igen. Det är så vanligt att många köper en billig skrivare och kastar den när färgpatronerna är slut. Dock inte miljövänligt någonstans.
TS har ju en laserskrivare.
 
P
C cpalm skrev:
Ha ha, vadå, så chippet glömmer bort några sidor om du skakar på kassetten?

Mina två Brother-skrivare gör det iallafall inte. Faktum är att de börjar ge taffliga utskrifter långt innan den varnar för att tonern börjar ta slut. Men då är det definitivt någon sorts nivåsensor och inte en sidräknare.
nä de som är chipplåsta är körda, de som bara blir lite uschliga funkar fint att skaka.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
kisumisu
H HEM2121 skrev:
Problemet med bläckstråleskrivare är att man måste sätta på dem i stort sett dagligen så att den rengör sig själv. Annars slammar den igen, det går väl lite kanaler in från färgpatronerna som slammar igen. Det är så vanligt att många köper en billig skrivare och kastar den när färgpatronerna är slut. Dock inte miljövänligt någonstans.
Japp det är därför jag bytte till laser från början. Man orkar inte bråken och jag förstår heller inte vitsen behöva köpa ny hårdvara efter att bläcket slut.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Skriver en ny tråd då den förra var senaste inlägget 2015.

Jag har en Samsung CLX-6260.
Har varit riktigt bra skrivare och är ingen ny eller så.
Har används mycket sparsamt mest scannat in pdf :)
Nu tog original toners slut.

Men det jag inte förstår, hur kan alla 3 färgerna ta slut på en gång?
Det enda som finns kvar enligt skrivaren är svart och även det litet.

Är det normalt att man får byta ut alla samtidigt? Är det inte just det som vitsen med alla separat att man byter den färgen bara som är slut eller är jag nu helt ute och cyklar?
nolla toner nivån, svärfar kunde inte skriva ut svart då någon färg var låg. Höll inne back och någon annan knapp i 5 sek tror jag så hade jag full nivå på all patroner
 
optimum
H Hhallden skrev:
nolla toner nivån, svärfar kunde inte skriva ut svart då någon färg var låg. Höll inne back och någon annan knapp i 5 sek tror jag så hade jag full nivå på all patroner
Nej det är inte fullt men han nollställde räknarna.
Dock kommer han nog skriva ut en hel del med den toner som finns kvar. Kanske 25% från det han gjort hittills.
Sedan är mitt tips att köpa refill och fylla på kassetterna igen.
De är från början bara fyllda till liten del, typ 25% och därför håller mekaniken till en full fyllning igen.

Enbart företag med gott om pengar kasserar de gamla och köper nytt. Eller?
 
kisumisu
Pumpar upp nu min tråd då det blivit ett problem.

Utskrifter har börjat se ut såhär:

Utskrift av textdokument med suddig och ojämn textkvalitet där vissa delar är oläsliga, vilket antyder problem med skrivaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad kan det bero på?

Bytte ju alla kasetterna mer eller mindre samtidigt. Varit lite småfel en lång tid, men nu är det ohållbart.
 
kisumisu kisumisu skrev:
Pumpar upp nu min tråd då det blivit ett problem.

Utskrifter har börjat se ut såhär:

[bild]

Vad kan det bero på?

Bytte ju alla kasetterna mer eller mindre samtidigt. Varit lite småfel en lång tid, men nu är det ohållbart.
Kanske dum fråga, men har du kört skrivarens rengöringsprogram?
När min skrivare börjar se ut sådär så brukar det lösa problemet.
 
kisumisu
L Ludde67 skrev:
Kanske dum fråga, men har du kört skrivarens rengöringsprogram?
När min skrivare börjar se ut sådär så brukar det lösa problemet.
Har försökt hitta rengöring men hittar inget sådant i min samsung. Tänkte stt laser inte har sådant. Men får nog försöka klura i om jag hittar det nånstans.

Tack för den iden! Då kanske det måste finnas rengöring någonstans.
 
Ibland blöder låspristoner. Då brukar det gå att reklamera dom. Jag skulle rekommendera originaltoner

123ink brukar ha bra pris på originaltonee
 
  • Gilla
Blazermannen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.