C
Civilpolisen: https://www.amazon.se/Neonljus-Neonskyltar-Lighting-40X30cm-neonr%C3%B6r/dp/B0CFXV185Q/ref=sr_1_1 Denna lampan, "Get shit done", tänkte jag köpa... men jag kan inte skicka koden att återställa mitt lösenord! Det har inte fungerat på hela helgen. Lampor på Amazon.com är inte för svenska kontakter eller det svenska elnätet... Jag får leta efter annan present för att få tag i Amazon och
20 svar · 2,3k läst
Bo arnold
Bo arnold: Det finns ju ett gammalt talesätt det snickaren felar får målaren hela.Har du en dålig snickare så anlita en bra målare för målaren är den siste på bygget o kan rätta till det mesta
3 svar · 1,3k läst
Hannuse
Hannuse: [citat] Ja, precis som flera skrivit är det svårt att veta hur mycket 8mm gör på ditt släp? Du får kolla hur mariginalerna ser ut i hjulhusen, men ofta har man säkerligen mer mariginal än så.
7 svar · 1,2k läst
Farstatjej90
Farstatjej90: [citat] Om man vill lura nån kan man ju påstå nåt som i alla fall skulle kunna vara sant. Nordea betala tillbaka? Redan där fattar man det är scam.
13 svar · 1,5k läst
S0MMER
S0MMER: 👍
3 svar · 1,1k läst
E
Edlunn: https://www.systembolaget.se/produkt/vin/cuvee-sir-winston-churchill-754801/
5 svar · 486 läst
P
Anonymiserad 358496: Detta blir mitt sista inlägg här på byggahus. Jag vill inte vara en del av ett forum som tolererar intolerans, inte minst gällande det allra mest grundläggande som människors lika värde. Önskar er byggintresserade användare all lycka framledes. 👍 Läsvärt: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Toleransparadoxen Au revoir!
0 svar · 590 läst
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: Jag gillar också Starta spolarvätska. Som tur är verkar det inte bara vara Jula som säljer den: https://startaprodukter.se/hitta-aterforsaljare/ Givet att en hel del av de röda pluttarna är jula-butiker, så verkar det ändå finnas en hel del andra som säljer den.
13 svar · 6,4k läst
K
karlmb: [citat] Jo, de är fantastiskt duktiga! Men bättre att köra med det man har istället för att skratta åt materialkostnaden och byta allt direkt, så gör de ju inte själva.
89 svar · 15,8k läst
·
P
PHPersson: [citat] Det var som sagt med publicering så den stryks
10 svar · 924 läst
S
Styrman_jansson: [citat] Nja, om man är 5 i familjen behöver ju defacto baksätet rymma 3st personer. Det är inte vidare subjektivt. Sedan kan det naturligtvis vara en gräns mellan behöver och villhöver. Jag brukar ställa upp fördelar och nackdelar och på något sätt "poängsätta" dem. Sedan väljer jag på känsla mellan de tre som fått bäst poäng. [citat] Ja det är ju roligt på bana med. Men det
41 svar · 6,5k läst
·
P
Anonymiserad 170696: Jag har upptäckt en ganska stor fördel med att man inte kan högerklicka på de olika trådarna direkt under senaste inläggen på startsidan! Jag spenderar betydligt mindre tid på detta forum!!😎
24 svar · 1,8k läst
·
VLJ
VLJ: [citat] Ja det blev en sån igår! Med den rean hade jag inget att sätta emot!
8 svar · 1,8k läst
kashieda
kashieda: [citat] Eller om det gick att ta sig ur sängen innan då?
800 svar · 45,7k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Svaret kan finnas här https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=263980&pid=3554979#p3554979 Höljet till motorn som drar handbromsen kan ha spruckit och då läcker det in vatten som fryser fast handbromsen.
1 svar · 592 läst
L
Lilllen: Först bör nämnas att jag i nuläget tyvärr bara kör elcykel. Behöver fixa något annat för att även få motion. Det gör att ja inte bryr mig om vikt så mycket. Efter en jobbig punka i somras, som skedde efter stängning av cykelaffärerna och det visade sig att jag hade slut på slangar med tillräckligt tunn ventil, så köpte jag flera olika slangar att ha på lager. De jag tyckte var
15 svar · 3,3k läst
·
JonazThern
JonazThern: Då vi köpte hus för 2 veckor sedan, så har jag och frugan bestämt att vi inte ska köpa några julklappar till varandra i år för att spara lite pengar. Men jag känner ÄNDÅ att jag skulle vilja ge henne något, så funderar på ett "kuponghäfte" där hon kan lösa in de olika kupongerna. Vi gjorde detta till vår familj när vi studerade för några år sedan, och det blev succé. Nu
0 svar · 439 läst
S
swe.jocke: Jag har 3 barn. Dom har (på julafon i alla fall) varsin X-box One S konsoll. Jag söker svar på om det finns, likt Netflix, någon form av familjekonto jag kan använda mig av. Idag har två av barnen en varsin konsoll och till detta betalar jag varsitt "Game pass Ultimate" för typ 155 kr per månad. Jag skulle vilja att dom kan spela på sina konsoller samtidigt, och i den bästa av världar,
0 svar · 453 läst
Hep
Hep: [citat] Bara att ge upp att ”vinna” eller övertyga honom om hur prioritering fungerar i verkligheten. Den som lever i sin bubbla och aldrig på riktigt behövt prioritera mellan patienter på tider då andra firar jul och knappt ens jouren svarar i telefon kommer aldrig att förstå.
80 svar · 8,4k läst
·
Davidbagare
Davidbagare: [citat] Mycket bättre när de nu kom som en egen ruta! 🙌
25 svar · 1,9k läst
·
D
Dilato: [citat] Eller varför inte en toalett, bilden visar ju inte omgivningen så.....
6 svar · 1,1k läst
·
RoTe
RoTe: [citat] Finns både manuella och automatiska framhjulsnav (eller inga frikopplingsbara så klart) beroende på bil. Har du inte koppling mellan framaxel och framhjul spelar det ingen roll hur mycket diffbroms/spärr du har nånstans. Tycker det är TS uppgift att ta reda på hur bilen fungerar och inte vårt.
16 svar · 2,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Certifikatet som du kan installera på datorn och logga in med på banken, kan garanterat hjälpa dig att hämta en fil till datorn. Enligt deras egna publika information kan du fortfarande ha ”Bankid på fil”, upp till 3st, på datorn. [bild]
6 svar · 3,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det är vanligt att det är spärrat för att ingen ska kunna ändra termostaten för att få det extra varmt. Låter långsökt gällande ljudet som du har beskrivit tidigare här: https://www.byggahus.se/forum/threads/brummande-ljud-kan-det-vara-fran-fjaerrvaermen.504780/
1 svar · 970 läst
kashieda
kashieda: [citat] Nope, de ligger kvar även efter inlägg.
6 svar · 633 läst
TorpAnders
TorpAnders: [citat] [citat] Jag har denna just nu, och som sagt vi har haft ett antal issues med moderkort mm som man inte förväntar sig i denna prisklass. Dell Precision 7760 - Keyboard Layout: Swedish - CPU: i7 - Memory: 32GB - Hard drive: 512GB - 2nd Hard drive: NO - Graphics: Nvidia GeForce RTX 3080 16GB GDDR6 - Display: 17.3" FHD, 1920x1080, Non-Touch - Installation Type: SNC - Docking station: YES -
41 svar · 2,7k läst
·
Dracula
Dracula: Läste just om routrar o den nya tekinken wifi 7. Tillverkarna har blivit väldigt aggresiva och göra stora höjningar vid nysläpp. Wifi 6 o 6E låg på ca 4500kr för ett trepack av den bättre typen Mesh-system från TP-link Deco-serien. Nu ligger ett 2-pack Wifi 7 på 12,000kr. Sinnejssjukt. [bild]
1 svar · 772 läst
·
P
Anonymiserad 156538: Googla hyresreglering. Hyrorna var frysta väldigt länge och släpptes inte fria förrän på 70-talet det fanns då ett enormt uppdämt renoveringsbehov därav behovet att höja mer än KPI. Hade du haft en mätserie från 1940 så hade det inte sett så illa ut. Här kan du höra ekonomihistoriker Jan Jörnmark förklara det hela:
2 svar · 762 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.